Ik vind dat het wél van tijd tot tijd aan bod moet komen in de prediking. Het is belangrijk genoeg anders had Paulus het ook niet ter sprake gebracht.MGG schreef:Iedereen die de Bijbel volledig leest komt eens in de zoveel tijd het stukje over hoofdbedekking tegen. Daarbij komt wat van tijd tot tijd hierover geschreven wordt. Persoonlijk vind ik een hoed geen middelmatige zaak. Toch vind ik het niet nodig om hierover een preek te houden. Het leeft bij ons gelukkig niet en het is al een keer op een geneentenavond aan bod gekomen.Zita schreef: ↑Vandaag, 18:49Hoeden, broeken, verzekeringen enzovoorts: zijn dat onderwerpen die weleens in preken aan de orde komen? En dan bedoel ik niet uitsluitend vermanend, maar ook echt vanuit het Woord. Ik heb zelf nog nooit een preek gehoord over kleding enz., behalve als min of meer terloopse opmerking. Weten vrouwen en meisjes (en mannen) nog waarom hoeden gedragen worden, behalve uit gewoonte? En broeken?Bobber schreef: ↑Vandaag, 12:46 Ik denk dat de er een klein smaldeel in de GG is die achter het gedachtegoed van ds. Gert van den Brink staat.
Veelal - hoeft niet altijd - gaat dit ook gepaard met uiterlijkheden waar hier over gesproken wordt.
Geen hoed, dragen van broeken door vrouwen etc. Het grote GG-deel herkent zich hier totaal niet in.
Als het niet belangrijk genoeg is om te bepreken, is het dan wel belangrijk genoeg om belangrijk te vinden?
Op een gemeenteavond is vaak maar een deel van de gemeente.