Maatregelen kerk ivm coronavirus

Herman
Moderator

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Goede methodiek. Als je de preek van 60 naar 40 minuten inkort, heb je na twee diensten een extra dienst voorbereid. Of je preekt gewoon op de klok de tekst door, en begin je de dienst daarna waar je gebleven bent.
Terri

Bericht door Terri »

Mistig schreef:In de Gereformeerde Gemeente van Dordrecht gaan ze er, na 1 juli 2020, voor zorgen dat de gehele gemeente binnen een periode van 14 dagen een dienst kan bezoeken. Dit omdat veel gemeenteleden de diensten in de kerk zo missen.

Ze hebben twee weekdiensten en op zondag drie diensten. De weekdiensten duren niet langer dan een uur en de zondagse diensten niet langer dan een uur en een kwartier.

Donderdag 02-07, 19:00 uur, Ds. W.A. Zondag

Zondag 05-07, 09:30 uur, Ds. W.A. Zondag
Zondag 05-07, 13:00 uur, Ds. W.A. Zondag
Zondag 05-07, 16:30 uur, Ds. W.A. Zondag

Woensdag 08-07, 19:00 uur, Ds. W.A. Zondag
Donderdag 09-07, 19:00 uur, Ds. W.A. Zondag

Zondag 12-07, 09:30 uur, Ds. C.G. Vreugdenhil
Zondag 12-07, 13:00 uur, Ds. W.A. Zondag
Zondag 12-07, 16:30 uur, Ds. W.A. Zondag

Woensdag 15-07, 19:00 uur, Ds. W.A. Zondag
Dat poetsen na elke dienst is een hele klus begreep ik, tenminste als ze dat hier ook doen.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Mistig schreef:In de Gereformeerde Gemeente van Dordrecht gaan ze er, na 1 juli 2020, voor zorgen dat de gehele gemeente binnen een periode van 14 dagen een dienst kan bezoeken. Dit omdat veel gemeenteleden de diensten in de kerk zo missen.

Ze hebben twee weekdiensten en op zondag drie diensten. De weekdiensten duren niet langer dan een uur en de zondagse diensten niet langer dan een uur en een kwartier.

Donderdag 02-07, 19:00 uur, Ds. W.A. Zondag

Zondag 05-07, 09:30 uur, Ds. W.A. Zondag
Zondag 05-07, 13:00 uur, Ds. W.A. Zondag
Zondag 05-07, 16:30 uur, Ds. W.A. Zondag

Woensdag 08-07, 19:00 uur, Ds. W.A. Zondag
Donderdag 09-07, 19:00 uur, Ds. W.A. Zondag

Zondag 12-07, 09:30 uur, Ds. C.G. Vreugdenhil
Zondag 12-07, 13:00 uur, Ds. W.A. Zondag
Zondag 12-07, 16:30 uur, Ds. W.A. Zondag

Woensdag 15-07, 19:00 uur, Ds. W.A. Zondag

Respect.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Mooi initatief. Wel intensief voor de ds.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Terri schreef:Dat poetsen na elke dienst is een hele klus begreep ik, tenminste als ze dat hier ook doen.
Zijn er serieus kerken die de boel gaan poetsen? Je wisselt toch gewoon van bank tussen de ochtend en de avond en je desinfecteert even de deurknoppen (van de deuren die toch al standaard open staan).
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Herman schreef:
Terri schreef:Dat poetsen na elke dienst is een hele klus begreep ik, tenminste als ze dat hier ook doen.
Zijn er serieus kerken die de boel gaan poetsen? Je wisselt toch gewoon van bank tussen de ochtend en de avond en je desinfecteert even de deurknoppen (van de deuren die toch al standaard open staan).
Ja die kerken zijn er serieus. Als je met een reserveringssysteem werkt, met plaatsentoewijzing, is dat niet te voorkomen. Maar met een paar mensen is het ook weer zo gebeurd hoor.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

In ieder geval is het in de kerk veiliger dan in de winkelstraat en de winkels hier op het dorp. Je kunt hier over de hoofden lopen in de winkels. :oO
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bertiel

Bericht door Bertiel »

HHG Goedereede gaat gedurende zomermaanden om 11.30 een extra dienst beleggen voor de toeristen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bertiel schreef:HHG Goedereede gaat gedurende zomermaanden om 11.30 een extra dienst beleggen voor de toeristen
Ik ben benieuwd hoe zich dat op Walcheren zal ontwikkelen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Herman schreef:Goede methodiek. Als je de preek van 60 naar 40 minuten inkort, heb je na twee diensten een extra dienst voorbereid. Of je preekt gewoon op de klok de tekst door, en begin je de dienst daarna waar je gebleven bent.
Dat is echt niet waar. Meestal is het: hoe langer een preek, hoe meer gekwebbel en hoe minder voorbereiding. Er zijn in de GG een paar dominees die erg veel te vertellen hebben en daarom soms wat langer doorgaan, maar in het overgrote deel van de gevallen is het een kwestie van onzorgvuldig formuleren en vele keren hetzelfde zeggen.

Overigens ben ik heel benieuwd. Bij ons in de kerk loopt het bepaald geen storm. Als het in Dordrecht wel goed gaat, dan mag de kerkenraad tevreden zijn met zijn keuzes.

Ik heb gisteren de kerkdienst van Capelle Middelwatering op afstand bijgewoond, en dat ging ook heel professioneel.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

DDD schreef:Bij ons in de kerk loopt het bepaald geen storm. Als het in Dordrecht wel goed gaat, dan mag de kerkenraad tevreden zijn met zijn keuzes.
Hier ook niet. Voor de 30-personenvulling leek het de kerkenraad mooi om ook juist de alleenstaanden te benaderen. Maar omdat er geen sociale ontmoetingen mogen plaatsvinden hebben die helemaal geen zin om alleen in een lege kerk te zitten.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Herman schreef:Goede methodiek. Als je de preek van 60 naar 40 minuten inkort, heb je na twee diensten een extra dienst voorbereid. Of je preekt gewoon op de klok de tekst door, en begin je de dienst daarna waar je gebleven bent.
Dat is echt niet waar. Meestal is het: hoe langer een preek, hoe meer gekwebbel en hoe minder voorbereiding. Er zijn in de GG een paar dominees die erg veel te vertellen hebben en daarom soms wat langer doorgaan, maar in het overgrote deel van de gevallen is het een kwestie van onzorgvuldig formuleren en vele keren hetzelfde zeggen.

Overigens ben ik heel benieuwd. Bij ons in de kerk loopt het bepaald geen storm. Als het in Dordrecht wel goed gaat, dan mag de kerkenraad tevreden zijn met zijn keuzes.

Ik heb gisteren de kerkdienst van Capelle Middelwatering op afstand bijgewoond, en dat ging ook heel professioneel.
Hier ging het ook heel goed. Vorige week waren er twee keer dertig mensen (waaronder de catechisatiegroepen, afgelopen woensdag tijdens de weekdienst ook, en gisteren weer (ook weer met catechisanten); steeds het uiterste maximum.

Aanstaande zondag zijn er nog twee catechisatiegroepen welkom en vanaf juli elke kerkdienst een wijk. Er zijn in totaal 8 wijken, dus niet elke kerkdienst zullen er dan 100 mensen zijn, maar voor de overige plekken kun je je dan nog aanmelden.

Het is alleen niet helemaal duidelijk of je nu wel of niet mag zingen. Afgelopen woensdag gebeurde het gewoon, donderdags was er een huwelijksdienst o.l.v. ds. G.J. Baan, en toen werd er ook gewoon uit volle borst gezongen, maar gisteren toch weer niet. Dat is nog onduidelijk.

@DDD en @Erskinees, is er dan geen afmeldingssysteem?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Mondkapjes zijn onzin, anderhalve meter is onzin, niet zingen is onzin, handen ontsmetten is onzin, ouderen niet bezoeken is onzin, quarantaine is onzin.
Maar het heeft allemaal wel geholpen.
Hoe weet je dat?
DDD

Bericht door DDD »

Er is een aanmeldingssysteem, maar ik zag alle keren dat ik er was veel dezelfde mensen, en ik meldde mij pas laat aan.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Jantje schreef: @DDD en @Erskinees, is er dan geen afmeldingssysteem?
Er zitten altijd wel 30 mensen hoor, er wordt net zo lang rondgebeld totdat het vol zit. Maar begreep van degene die rondbelt dat extreem veel mensen het niet zien zitten of aangeven dat hun beurt afgestaan mag worden.
Plaats reactie