Gereformeerde Gemeenten

Tiberius
Administrator

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Ik zie dat niet als negatief, eerder positief dat dat soort bizarheden eerder uitzondering dan regel zijn.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik van geen enkele rariteit meer vreemd opkijk. Hooguit zoiets als: okay, soit.
MGG

Bericht door MGG »

Tiberius schreef: Gisteren, 18:25 Ik zie dat niet als negatief, eerder positief dat dat soort bizarheden eerder uitzondering dan regel zijn.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik van geen enkele rariteit meer vreemd opkijk. Hooguit zoiets als: okay, soit.
Job zegt o.a. 'Zodra een ambtsdrager gaat denken onvervangbaar te zijn, of misschien wel erger: meent dat er geen geschikte vervangers zijn, dan gaat er iets goed mis. Ik hoop dat men elkaar open en eerlijk bevraagt op zulke gevoelens tijdens de kerkenraadsvergaderingen waar kandidaten worden gesteld.'

Daarop reageer jij nee dat gebeurt niet.

De context van Job zijn punt was een oudere broeder die onvoldoende stemmen kreeg. Van een oudere broeder uit een vorige gemeente weet ik dat zulke zaken open besproken werden. Hij is door het gesprek met andere broeders gestopt en zei zelf dat hij zonder de vragen die hem aan het denken gezet hadden, waarschijnlijk door was gegaan. Sommige mensen voelen zelf niet dat het ook een keer tijd is om te stoppen.

Regelmatig heb ik dat gevoel bij oude automobilisten ;).
Bertiel

Bericht door Bertiel »

En 70 plussers met een elektrische fiets
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie