Vaccinatie met het oog op COVID-19
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
De column van Rosanne Hertzberger in het NRC gaat deze week wederom over vaccinatiedwang. Maar nu een stuk feller! D66 krijgt er van langs:
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/08/21/la ... g-a4055502
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/08/21/la ... g-a4055502
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/08/20/in ... d-a4055485
Artikel over vaccineren in de gemeente Neder-Betuwe.
Artikel over vaccineren in de gemeente Neder-Betuwe.
Over prikpolarisatie:
https://www.medischethischcontact.nl/20 ... 9-08-2021/
https://www.medischethischcontact.nl/20 ... 9-08-2021/
- J.C. Philpot
De prikkelbaarheid neemt toe mbt dat onderwerp.Laag schreef:Over prikpolarisatie:
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
NOS: Eerdere infectie beschermt beter dan vaccinatie. Blijkt uit een onderzoek in Israël. Ik blijf bij mijn keuze om me (voorlopig) niet te laten vaccineren!
Dat is wel onder de voorwaarde dat die eerdere infectie je niet doodt of ernstig ziek maakt.Hendrien schreef:NOS: Eerdere infectie beschermt beter dan vaccinatie. Blijkt uit een onderzoek in Israël. Ik blijf bij mijn keuze om me (voorlopig) niet te laten vaccineren!
Als je 200 km per uur naar huis rijdt ben je waarschijnlijk ook eerder thuis dan als je je aan de snelheidslimiet houdt. Er zijn echter risicos aan verbonden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik heb begin dit jaar een infectie doorgemaakt….parsifal schreef:Dat is wel onder de voorwaarde dat die eerdere infectie je niet doodt of ernstig ziek maakt.Hendrien schreef:NOS: Eerdere infectie beschermt beter dan vaccinatie. Blijkt uit een onderzoek in Israël. Ik blijf bij mijn keuze om me (voorlopig) niet te laten vaccineren!
Als je 200 km per uur naar huis rijdt ben je waarschijnlijk ook eerder thuis dan als je je aan de snelheidslimiet houdt. Er zijn echter risicos aan verbonden.
Dan is vaccineren inderdaad niet zo belangrijk. Al staat in het wetenschappelijke artikel waar je bericht op gebaseerd is wel dat vaccinatie na infectie nog wat extra bescherming geeft (zij het niet veel).Hendrien schreef:Ik heb begin dit jaar een infectie doorgemaakt….parsifal schreef:Dat is wel onder de voorwaarde dat die eerdere infectie je niet doodt of ernstig ziek maakt.Hendrien schreef:NOS: Eerdere infectie beschermt beter dan vaccinatie. Blijkt uit een onderzoek in Israël. Ik blijf bij mijn keuze om me (voorlopig) niet te laten vaccineren!
Ik heb het ook gehad, maar ik heb mijn bloed laten testen en bleek helaas geen antistoffen te hebben.Hendrien schreef:NOS: Eerdere infectie beschermt beter dan vaccinatie. Blijkt uit een onderzoek in Israël. Ik blijf bij mijn keuze om me (voorlopig) niet te laten vaccineren!
En ik ken meer mensen bij wie dat het geval is, zelfs iemand met long covid!
Driemaal positief getest, heel ziek geweest, maar ze heeft geen antistoffen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
https://nos.nl/artikel/2395373-rivm-vac ... ltavariant
Dit is dan weer een best wel positief bericht over vaccinatie.
En dit is belangrijk nieuws. De boodschap "vaccins zijn niet perfect" wordt soms iets te makkelijk vertaald als "vaccins zijn waardeloos".Terri schreef:https://nos.nl/artikel/2395373-rivm-vac ... ltavariant
Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Geen goede vergelijking. 200kmu rijden is erg gevaarlijk, voor jezelf, én je medemens. Niet gevaccineerd zijn is niet gevaarlijk voor je medemens, en afhankelijk van je gezondheid ook niet voor jezelf.parsifal schreef:Dat is wel onder de voorwaarde dat die eerdere infectie je niet doodt of ernstig ziek maakt.Hendrien schreef:NOS: Eerdere infectie beschermt beter dan vaccinatie. Blijkt uit een onderzoek in Israël. Ik blijf bij mijn keuze om me (voorlopig) niet te laten vaccineren!
Ik zie vaccineren meer als lane keep assist: Het werkt onder bepaalde omstandigheden niet, het geeft schijnveiligheid, en het neemt een stukje zelfbewustzijn uit handen.
n.b. Ook van griep kun je overlijden of ziek worden, maar voor de gezonde mens is dat een heel kleine kans en derhalve een aanvaardbaar risico.
Kijk allemaal nog eens naar de oversterfte-piek in de grafiek. Weet je nog?
Inmiddels allemaal vergeten en covid is toch maar een griepje?
Zoals ik het begrijp, gaat het niet alleen om antistoffen.Mara schreef:Ik heb het ook gehad, maar ik heb mijn bloed laten testen en bleek helaas geen antistoffen te hebben.Hendrien schreef:NOS: Eerdere infectie beschermt beter dan vaccinatie. Blijkt uit een onderzoek in Israël. Ik blijf bij mijn keuze om me (voorlopig) niet te laten vaccineren!
En ik ken meer mensen bij wie dat het geval is, zelfs iemand met long covid!
Driemaal positief getest, heel ziek geweest, maar ze heeft geen antistoffen.
Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Ik heb gezegd dat een mens tevens kan overlijden aan griep. Ik vergelijk nergens de griep met covid. Het zijn de maatregelen daarop die ik in vergelijking trek. Voor gezonde mensen is het gezond om eens ziek te worden heb ik altijd geleerd. En in die zin mag best Covid met Griep vergeleken worden.refo schreef:Kijk allemaal nog eens naar de oversterfte-piek in de grafiek. Weet je nog?