COVID-19

Bezorgd

Re: COVID-19

Bericht door Bezorgd »

Dit blijft een apart verhaal.

Limburgse huisarts Rob Elens die positieve resultaten boekte met mix van medicijnen, maar men doet er niets mee:

https://youtu.be/UcoTXBjm2mg?t=921
DDD

Bericht door DDD »

Dat is toch hetzelfde medicijn waar Trump het over had? Volgens mij bleek dat uit onderzoeken niet te werken.
gallio

Bericht door gallio »

DDD schreef:Dat is toch hetzelfde medicijn waar Trump het over had? Volgens mij bleek dat uit onderzoeken niet te werken.
Ja, dat is hetzelfde.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben helemaal geen dokter, maar als veel dokters zeggen dat een medicijn gevaarlijk is en niks toevoegt voor de bestrijding van de ziekte, dan snap ik de autoriteiten wel.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

De huisarts beschrijft het als een onschuldige mix van medicijnen die door vele anderen gebruikt worden.
Verschillenden artsen spreken van resultaten, maar nu wordt het zelfs verboden. Ik hoop dat een serieus instituut dit eens uit gaat zoeken.
Het blijft te lang 'doorzingen', en deze huisarts, huisartsen zijn niet de meest domme mensen, blijft overtuigd.
Valcke

Bericht door Valcke »

Bezorgd schreef:De huisarts beschrijft het als een onschuldige mix van medicijnen die door vele anderen gebruikt worden.
Verschillenden artsen spreken van resultaten, maar nu wordt het zelfs verboden. Ik hoop dat een serieus instituut dit eens uit gaat zoeken.
Het blijft te lang 'doorzingen', en deze huisarts, huisartsen zijn niet de meest domme mensen, blijft overtuigd.
Het lijkt mij logisch dat experimentele behandelingen in ziekenhuizen dienen te worden uitgevoerd. Deze arts heeft in de beginfase misschien goed werk geleverd, maar op een gegeven moment behoort verder onderzoek naar behandelingen alleen goed begeleid plaats te vinden, en niet uitgevoerd worden door individuele artsen. Een aantal van acht patiënten zegt natuurlijk ook niet zoveel. Leeftijden van de patiënten heb ik niet gehoord. Daar komt bij dat één van de door hem gebruikte medicijnen inmiddels op grotere schaal getest is en geen goede resultaten heeft opgeleverd. Dan is het logisch dat hiermee gestopt dient te worden.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Dat is toch hetzelfde medicijn waar Trump het over had? Volgens mij bleek dat uit onderzoeken niet te werken.

Zelfs gevaarlijk te zijn en sterfte te veroorzaken.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1506fc4/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara

Bericht door Mara »

Gisteravond een indrukwekkend interview gezien met een intensivist. Zij werd besmet met het COVID virus en moest worden opgenomen op haar eigen I.C.
Haar toestand verslechterde snel en ze moest aan de beademing. Omdat je geen familie wil behandelen - na 20 jaar samenwerken voelt het als familie, zei ze - is ze overgeplaatst naar een ander ziekenhuis, alwaar ze 8 dagen in coma is gehouden.
Wat voelde je voordat je in slaap werd gebracht, was de vraag.
Doodsangst, pure doodsangst.
Na haar opname heeft ze contact gezocht met een bevriende psychiater, vanwege deze angsten, die uit zouden kunnen groeien tot een PTSS.
Ook zei ze dat Corona een eenzame ziekte is.

Haar verhaal maakte grote indruk op me. Het virus kan keihard toeslaan, ook bij gezonde mensen, die de regels in acht hebben genomen.
Toen ze positief werd getest maakte ze zich nog niet zo heel veel zorgen, omdat de Voorzitter van de Raad van Bestuur eveneens positief getest was en meldde dat hij gewoon doorging met thuiswerken.
Dat liep dus heel anders.

Ze doorloopt nu een revalidatietraject, maar wilde te snel, zodat ze nu last had van haar gewrichten.
Een ziekte met een zeer lange nasleep!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik ben vooral heel benieuwd naar de komende weken in het buitenland. Zie vandaag meerdere berichten voorbij komen van nieuwe besmettingen: een cluster(tje) in Wuhan; een forse groep in Seoel gelinkt aan een uitgaansgebied. Het lijkt me goed mogelijk dat we in andere landen alvast gaan zien wat een tweede opleving betekent.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

ik weet niet of je dan moet vergelijken met landen die een complete lockdown hebben gehad zoals China.
Zuid Korea is waarschijnlijk 1 persoon die heel veel anderen heeft besmet.
Nachtclubs en cafe's wordt toch lastig om de 1,5 meter aan te houden.

Denemarken is dan weer een heel positief verhaal!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Bekijk het filmpje. Twee dingen zijn belangrijk: 1. dat je meteen in het beginstadium start met de combinatie, anders heeft het geen zin meer. En 2. dat het medicijn hydrochloroquine gecombineerd wordt met de zink.
Ik denk dat het zó niet onderzocht is in de ziekenhuizen.
huisman

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef:
Bekijk het filmpje. Twee dingen zijn belangrijk: 1. dat je meteen in het beginstadium start met de combinatie, anders heeft het geen zin meer. En 2. dat het medicijn hydrochloroquine gecombineerd wordt met de zink.
Ik denk dat deze dokter gevaarlijk bezig is om zonder wetenschappelijke onderbouwing medicijnen uit te proberen . Hij gebruikt zijn patiënten als proefdieren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

huisman schreef:
Posthoorn schreef:
Ik denk dat deze dokter gevaarlijk bezig is om zonder wetenschappelijke onderbouwing medicijnen uit te proberen . Hij gebruikt zijn patiënten als proefdieren.
Geef mij zo'n huisarts!
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Het is een bewezen medicijn tegen malaria. Dus waarom zou je dat niet nemen als je op de drempel van een ernstige aandoening staat? Volgens mij is het nu de tijd om wat meer risico's in te nemen, dan je doorgaans zou doen.
windorgel

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Herman schreef:Het is een bewezen medicijn tegen malaria. Dus waarom zou je dat niet nemen als je op de drempel van een ernstige aandoening staat? Volgens mij is het nu de tijd om wat meer risico's in te nemen, dan je doorgaans zou doen.
Misschien goed ook dit te lezen: https://zorgkrant.nl/acute-zorg/11655-c ... apatienten
Plaats reactie