Beroepingswerk discussie [4]
Re: Beroepingswerk discussie [4]
De oudste dienende is Ds. L. Blok uit Gorinchem
Hij is ook de langst dienende Ds in Nederland.
Kan je ook iets zeggen @Jantje, over het gemiddelde (en de 2 ds'en die daar het dichtst bij zitten), de modus (en de ds.'en die in deze klasse vallen, de indeling in klassen laat ik aan jouw inzicht over) en de 2 ds'en die het dichts bij de mediaan zitten?Tiberius schreef:En de twee oudste, waar dienen die?Jantje schreef:Toch wel bijzonder: de twee jongste dienstdoende predikanten in de Gereformeerde Gemeenten dienen straks allebei in het grote Rijssen.
En dan graag:
1. Berekend op basis van leeftijd,
2. Beschouwd op basis van dienstdoende jaren,
3. Bepaald op grond van aantal artikelen in de Saambinder.
HahahaWim Anker schreef: Kan je ook iets zeggen @Jantje, over het gemiddelde (en de 2 ds'en die daar het dichtst bij zitten), de modus (en de ds.'en die in deze klasse vallen, de indeling in klassen laat ik aan jouw inzicht over) en de 2 ds'en het dichts bij de mediaan zitten?
En dan graag:
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
Jantje krijgt het nog druk vandaag,
Zijn er in Cgk oid geen langer dienstdoende predikanten?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
- Verbannen
Ik had eigenlijk gedacht dat jij dat wel voor me zou uitrekenen.Wim Anker schreef:Kan je ook iets zeggen @Jantje, over het gemiddelde (en de 2 ds'en die daar het dichtst bij zitten), de modus (en de ds.'en die in deze klasse vallen, de indeling in klassen laat ik aan jouw inzicht over) en de 2 ds'en die het dichts bij de mediaan zitten?Tiberius schreef:En de twee oudste, waar dienen die?Jantje schreef:Toch wel bijzonder: de twee jongste dienstdoende predikanten in de Gereformeerde Gemeenten dienen straks allebei in het grote Rijssen.
En dan graag:

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Wim Anker schreef:Kan je ook iets zeggen @Jantje, over het gemiddelde (en de 2 ds'en die daar het dichtst bij zitten), de modus (en de ds.'en die in deze klasse vallen, de indeling in klassen laat ik aan jouw inzicht over) en de 2 ds'en die het dichts bij de mediaan zitten?Tiberius schreef:En de twee oudste, waar dienen die?Jantje schreef:Toch wel bijzonder: de twee jongste dienstdoende predikanten in de Gereformeerde Gemeenten dienen straks allebei in het grote Rijssen.
En dan graag:

Weet iemand of er preken van ds. Den Haan online te beluisteren zijn?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Nee, vraag me af waarom hij niet preken heeft staan bij prekenweb.nl-DIA- schreef:Weet iemand of er preken van ds. Den Haan online te beluisteren zijn?
-
- Verbannen
https://www.gergemrilland.nl/alg/index.php/preek1 en dan zoeken op ds. P.D. den Haan.-DIA- schreef:Weet iemand of er preken van ds. Den Haan online te beluisteren zijn?
Met Tholen kun je overigens ook live meeluisteren via Kerkomroep.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Hartelijk dank voor de link!Jantje schreef:https://www.gergemrilland.nl/alg/index.php/preek1 en dan zoeken op ds. P.D. den Haan.-DIA- schreef:Weet iemand of er preken van ds. Den Haan online te beluisteren zijn?
Met Tholen kun je overigens ook live meeluisteren via Kerkomroep.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dienstdoend weet ik zo snel niet, maar ds. Tanis, (90) preekt nog regelmatig.Bruna schreef:Zijn er in Cgk oid geen langer dienstdoende predikanten?
Morgen in Sliedrecht.
Helder en scherp, als altijd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
In actieve dienst (dus niet als emeritus), neem ik aan. Ds. C. Harinck is al heel lang predikant en nog steeds actief, net als vele andere emiriti.AbrahamZ schreef:De oudste dienende is Ds. L. Blok uit Gorinchem
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
-
Nou, hoe je het wendt of keert: het is op z'n minst opvallend. Traktement van Wolphaartsdijk is wellicht 40k, dat van Rijssen-West 80k. Stel dat je dan een gezin hebt met opgroeiende kinderen, dan is dit op z'n minst een puntje.Hollander schreef:Wat een vervelende, suggestieve, negatieve reactie.CvdW schreef:(...) Dan hebben predikanten ineens roepingen naar kleinere gemeenten. Kan ook zijn dat dan het aantal kandidaten die zich aanmelden bij kerkenraad/curatorium minder wordt.
Door dit systeem aan te passen, neem je die eventuele (perverse) prikkel weg. Hoewel pervers, ik vind hem eigenlijk helemaal niet pervers maar heel menselijk. Ik zou ook liever die 80k hebben met m'n gezin dan die 40k. Laten we elkaar geen mietje noemen....
Iedere dominee die zijn taken in een gemeente recht verstaat, zou menselijkerwijs gesproken liever een kleine gemeente dienen dan een grote. Alhoewel we in het beroepingswerk enige nuchterheid moeten betrachten, ben ik ervan overtuigd dat God ondanks alle menselijke beroerselen in het beroepingswerk Zijn plan in deze gewoon uitvoert. Daarom zijn bovenstaande opmerkingen, hoe begrijpelijk misschien ook, niet alleen vreselijk naar ook vleselijk.Amstelodamense schreef:Nou, hoe je het wendt of keert: het is op z'n minst opvallend. Traktement van Wolphaartsdijk is wellicht 40k, dat van Rijssen-West 80k. Stel dat je dan een gezin hebt met opgroeiende kinderen, dan is dit op z'n minst een puntje.Hollander schreef:Wat een vervelende, suggestieve, negatieve reactie.CvdW schreef:(...) Dan hebben predikanten ineens roepingen naar kleinere gemeenten. Kan ook zijn dat dan het aantal kandidaten die zich aanmelden bij kerkenraad/curatorium minder wordt.
Door dit systeem aan te passen, neem je die eventuele (perverse) prikkel weg. Hoewel pervers, ik vind hem eigenlijk helemaal niet pervers maar heel menselijk. Ik zou ook liever die 80k hebben met m'n gezin dan die 40k. Laten we elkaar geen mietje noemen....