Haha, daarom ben ik blij dat jullie wel dat abonnement hebben. Blijf ik toch nog op de hoogte van het CGK nieuwsDitbenik schreef:Wel een advertentie geplaatst maar niet in plaats van beroepen. Hier wreekt zich toch het gemis van je RD-abonnementmerel schreef:Ik las dat de CGK in Veenendaal een advertentie voor een predikant heeft geplaatst in plaats dat zij beroepen. Ik vond deze gang van zaken wel bijzonder.https://bit.ly/3XXcVUu . Kort geformuleerd is het begintraject is anders, maar het vervolg hetzelfde.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Ik heb het idee dat in het Kerkblad voor het Noorden al wel eerder advertenties stonden voor een predikantsplaats. Maar dat weet ik niet zeker.
In de PKN is het vrij breed gebruikelijk. Het is in ieder geval efficiënter, maar of het ook beter is, kan ik niet zo goed beoordelen.
In de PKN is het vrij breed gebruikelijk. Het is in ieder geval efficiënter, maar of het ook beter is, kan ik niet zo goed beoordelen.
DDD schreef:Ik heb het idee dat in het Kerkblad voor het Noorden al wel eerder advertenties stonden voor een predikantsplaats. Maar dat weet ik niet zeker.
Het is idd al eerder gebeurd en volgens mij klopt het dat dit in het Kerkblad voor het Noorden was. Ik kan er niet aan wennen maar nu ben ik ook best wel traditioneel..
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik heb gesolliciteerd, maar kwamen in een gesprek tot de conclusie dat onze theologische opvattingen zo ver uit elkaar lagen dat een vruchtbare samenwerking uitgesloten werdmerel schreef:Ik las dat de CGK in Veenendaal een advertentie voor een predikant heeft geplaatst in plaats dat zij beroepen. Ik vond deze gang van zaken wel bijzonder.

-
Je moet natuurlijk wel aan de functie-eisen voldoen. Al een opleiding afgerond in ApeldoornPiet Puk schreef:Ik heb gesolliciteerd, maar kwamen in een gesprek tot de conclusie dat onze theologische opvattingen zo ver uit elkaar lagen dat een vruchtbare samenwerking uitgesloten werdmerel schreef:Ik las dat de CGK in Veenendaal een advertentie voor een predikant heeft geplaatst in plaats dat zij beroepen. Ik vond deze gang van zaken wel bijzonder.

Daarmee heeft ds. Mulder drie beroepen binnen een week...GerefGemeente-lid schreef:Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Groningen, ds. G.W.S. Mulder te Ridderkerk.
- Niet meer zo actief -
-
Ds Agteresch heeft 3 beroepen binnen 4 dagen en 4 binnen 11 dagen.
De zwagers zullen elkaar vast even bellen om elkaar te bemoedigen.
De beste dominees krijgen de minste beroepen.MGG schreef:Ds Agteresch heeft 3 beroepen binnen 4 dagen en 4 binnen 11 dagen.
Meestal zijn dit de slechtste dominees in zichzelfAd Anker schreef:De beste dominees krijgen de minste beroepen.MGG schreef:Ds Agteresch heeft 3 beroepen binnen 4 dagen en 4 binnen 11 dagen.
Waarmee je over ds. Agteresch, net zo min als over ds. Mulder, niet kunt zeggen dat het minder goede dominees zijn. Maar verder met je eens: er is veel ondergewaardeerd goud (wanneer ik een beroep met waardering zou vergelijken, althans).Ad Anker schreef:De beste dominees krijgen de minste beroepen.MGG schreef:Ds Agteresch heeft 3 beroepen binnen 4 dagen en 4 binnen 11 dagen.
Ik benijd de veelberoepen predikanten trouwens niet. Wat een onrust. Toch was ik blij bijvoorbeeld ds. Fortuyn vorige week een beroep te zien krijgen. Mocht het ervaren worden als een stukje erkenning, dan is dat van harte gegund. Beroepingswerk moet niet teveel de boventoon gaan voeren in het dagelijks werk van een predikant, maar toch, uit dit wat oudere artikel blijkt dat weinig beroepen krijgen een predikant echt niet altijd koud laat: https://www.rd.nl/artikel/435078
-
- Verbannen
Jouw dominee is dus de beste?Ad Anker schreef:De beste dominees krijgen de minste beroepen.MGG schreef:Ds Agteresch heeft 3 beroepen binnen 4 dagen en 4 binnen 11 dagen.
Je vergeet ds. D.W. TuinierGerefGemeente-lid schreef:Jouw dominee is dus de beste?Ad Anker schreef:De beste dominees krijgen de minste beroepen.MGG schreef:Ds Agteresch heeft 3 beroepen binnen 4 dagen en 4 binnen 11 dagen.
- J.C. Philpot
Die mag ik als HHKer graag horen.Piet Puk schreef:Je vergeet ds. D.W. Tuinier
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield