De heren waren al in de twintig(gewoon vrienden), de ene dame is nog niet veel ouder dan 18. Ze hadden in ieder geval een boeketje bij zich. Volgens zijn inmiddels wat broers en zus van de bruidegom gearriveerd gezien de auto's, maar het bruidspaar heb ik nog niet terug gezien.henriët schreef:hoe oud, welke kleren, hoe zat t haar?Gijs83 schreef:Om 10.00 is de 2e bruidsauto vertrokken, volgens mij zaten daar bruidsjongens- en meisjes in.Mister schreef:En vandaag hebben we een live-verslag van een de bruiloft van de overbuurjongen van Gijs. Onze verslaggever is ter plekke. "Gijs, kun je ons al meer vertellen over wat je ziet?"
Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]
Re: Wat zie jij als je uit het raam kijkt? [2]
De auto's moeten nog met strikjes versierd worden. Het gebeurd daar allemaal laat. Zo moest de vader van de bruidegom gistermiddag nog een lamp ophangen, waar hij een hele tijd mee aan het prutsen is geweest. Uiteindelijk moest er 2 hartjes onder aan hangen. Gelukkig had hij nog Hemelvaartsdag om dat te doen, anders had hij daar vast geen tijd voor gehad.Gijs83 schreef:De heren waren al in de twintig(gewoon vrienden), de ene dame is nog niet veel ouder dan 18. Ze hadden in ieder geval een boeketje bij zich. Volgens zijn inmiddels wat broers en zus van de bruidegom gearriveerd gezien de auto's, maar het bruidspaar heb ik nog niet terug gezien.henriët schreef:hoe oud, welke kleren, hoe zat t haar?Gijs83 schreef:Om 10.00 is de 2e bruidsauto vertrokken, volgens mij zaten daar bruidsjongens- en meisjes in.Mister schreef:En vandaag hebben we een live-verslag van een de bruiloft van de overbuurjongen van Gijs. Onze verslaggever is ter plekke. "Gijs, kun je ons al meer vertellen over wat je ziet?"
Fotograven en ceremoniemeester zijn inmiddels terug.
De Bruidegom komt met zijn jongste broertje terug in de cabrio, maar waar is de bruid? Een buurvrouw moet met dochtertje van 4 ook even kijken.
Oom en tante uit Zeist arriveren.
- MarthaMartha

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Inmiddels is de hele familie naar het ouderlijk huis van de bruid vertrokken.
Ik zie iemand op een ladder balanceren. Dakgoot schoonmaken.
Wat grappig, hier idem!.... vanochtend....aritha schreef:Ik zie iemand op een ladder balanceren. Dakgoot schoonmaken.
Gijs, zijn ze al vertrokken naar de kerk, of daar waar ze het vieren? Mag jij als buur ook op de bruiloft komen? Was hier (is hier nog steeds bij de oude garde) gewoonte.
De buren komen naar de receptie en blijven dan tot het feest is afgelopen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hier ook....vanochtend...Terri schreef:Wat grappig, hier idem!.... vanochtend....aritha schreef:Ik zie iemand op een ladder balanceren. Dakgoot schoonmaken.

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Misschien is Terri wel je buurvrouwjudith schreef:Hier ook....vanochtend...Terri schreef:Wat grappig, hier idem!.... vanochtend....aritha schreef:Ik zie iemand op een ladder balanceren. Dakgoot schoonmaken.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ik zie splinternieuwe dakgoten oh wat glimmen ze toch mooi in de avondzon. 'K zou er bijna van gaan dichten 

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Nou als rf goed heb bijgehouden kom ik niet op de bruiloft. Met de overburen houden wij geen 'buurt'. We hebben verder wel goed contact dus er gaat nog wel een kaartje naar Utrecht, waar ze gaan wonen. Meestal is het hier de gewoonte dat de naaste buren de hele dag worden uitgenodigd.albion schreef:Gijs, zijn ze al vertrokken naar de kerk, of daar waar ze het vieren? Mag jij als buur ook op de bruiloft komen? Was hier (is hier nog steeds bij de oude garde) gewoonte.
M'n moeder is nog bij de kerk wezen kijken(nee niet naar de kerk geweest). Zoals dat bij hun past was het allemaal wat uitgelopen. De dienst zou om 13.30 uur beginnen, maar het was wel een kwartier daarna eer ze bij de kerk aankwamen. Dus Ds.van Dieren heeft mooi tijd moeten wachten in de hal van de kerk, want hij heeft de gewoonte om voor de dienst met het bruidsspaar op de foto te gaan.
De 2e oude witte Saab waat ook net een trouwauto leek, hoorde mij moeder, dat dat naar Canadese gewoonte(moeder vd bruid komt daar vandaan) ook een bruidsjonkers en bruidsmeisjes het bruidsspaar vergezellen. De heren zijn dan net al de bruidegom in jacquet de meisjes dragen ook een soort trouwjurk met boeket. Helma zal die gewoonte wellicht wel kennen, als ik iets verkeerd heb, kan ze mij vast corrigeren.
Dat het afgelopen 2 weken zo prachtig "groen" is geworden, en alles zo hard gegroeid is...
Ook onkruid jammer genoeg
Ook onkruid jammer genoeg

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
voor een bruiloft moeten bruidsparen flink sparen, maar daarmee zijn het nog geen bruidssparenGijs83 schreef:want hij heeft de gewoonte om voor de dienst met het bruidsspaar op de foto te gaan.

~~Soli Deo Gloria~~