Waar baal je van? [3]
Re: Waar baal je van? [3]
Arme huisdieren. Er wordt zo aan ze gesleuteld omdat wij zo van ze 'houden'.
Enerzijds anderzijds niet onnodig lang laten lijden, geen verlamd hondje met een of ander tuigje ophoog houden en dan nog een jaar laten tobben.refo schreef:Arme huisdieren. Er wordt zo aan ze gesleuteld omdat wij zo van ze 'houden'.
Anderzijds onze hond had een keer een knijper opgegeten en jankte heel de boel bij elkaar, even naar de DA hij moest ontbijtkoek eten omdat dat om de splinters heen gaat plakken, de andere dag helemaal over.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Toen mijn moeder in haar laatste levensfase was, moesten we goed duidelijk maken wat we wel of niet wilde mbt levenseinde, toen ons oude hondje helemaal op was, moesten we goed beargumenteren waarom we het genoeg vonden, omdat dit toen in de zelfde tijd viel, was de tegenstelling erg zuur.Mara schreef:Nu je het zo uitlegt, kan ik het met je eens zijn.Wim Anker schreef:@Mara. Dit is geen hatelijke, arrogante reactie. Wat ik constateer is dat wij het goede zoeken voor onze huisdieren en daarin afwegingen maken. Geld, leeftijd, aard van de ziekte en ook onze gehechtheid aan het dier spelen een rol. Tenminste, die argumenten zijn allemaal genoemd in de overwegingen.
Laten dat nu precies de argumenten zijn waarop ook degenen die menen dat ook voor mensen geld dat dood dood is hun afwegingen baseren. In alle redelijkheid.Een vroegere dierenarts stelde mij de vraag, (ik vroeg om euthanasie, omdat het katertje leed vanwege een tumor in zijn bekje, dokter wilde het nog proberen met prednison.) Geneest hij dan? Nee, maar we verlengen wel zijn leven, stelde hij.Wim Anker schreef:Eerder in dit topic is door mij betoogd dat er geen seculiere principiële argumenten zijn tegen levensbeëindiging bij mensen. Dit is tegengesproken. Ik stel in dit topic met mijn opmerking dat deze gedachtewisseling over hoe wij omgaan met zieke dieren mijn betoog onderschrijft.
En ook zijn lijden dus, stelde ik.
D.a. was eerst beetje boos, ik vroeg het wel makkelijk, vond hij. Terwijl ik al dagen verdriet had omdat ik dit aan zag komen.
Hij zei, als dit je vader zou zijn, vraag je toch ook of een behandeling mogelijk is?
Ik antwoordde dat ik dit een merkwaardige vergelijking vond, daar ik een dier niet op dezelfde hoogte stel als een mens, ook al houd ik heel erg veel van mijn diertjes.
Wij zijn uiteindelijk weggegaan bij deze d.a., want het begon op emotionele chantage te lijken, toen dit later bij een hond ook gebeurde.
Onze tegenwoordige d.a. is een gouden arts, met een groot hart voor dieren, maar hij is wel nuchter.
Mensen die geen dieren (willen) hebben, begrijpen vaak niet hoe intens verdrietig je kunt zijn als je geliefde huisdier doodgaat.Dat is precies wat mijn moeder zei.Wim Anker schreef:En uit de verzorging sprak metterrdaad liefde en mededogen, ook dit beest leed niet om zijn eigen zonden.
Ze kreeg daar zo'n indruk van, dat de dieren lijden vanwege onze val in Adam.
Daarom kregen wij kinderen mee dat we goed voor onze dieren moesten zorgen.
Ik had mijn oude moeder makkelijker kunnen in laten slapen dan mijn oude hondje.
10 De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
- Dodo
De kat zit inmiddels met een verbonden poot ongelukkig te wezen in de hondenbench. Hij snapt maar niet waarom hij er niet uit mag, en klaagt het uit. Nog twee weken...
De dierenarts vertelde dat ze deze operatie ook pas hadden gedaan bij een kat van zestien jaar oud. Dat zou ik zelf dus niet doen, zo'n oude kat. Dan is het afgelopen helaas. Maar het blijft lastig.
Inderdaad is het soms andersom als bij de mensen. Dat is heel wrang.
De dierenarts vertelde dat ze deze operatie ook pas hadden gedaan bij een kat van zestien jaar oud. Dat zou ik zelf dus niet doen, zo'n oude kat. Dan is het afgelopen helaas. Maar het blijft lastig.
Inderdaad is het soms andersom als bij de mensen. Dat is heel wrang.
Zoons die hun kamer niet op willen ruimen!
Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]
Mmm...zet de wifi uit totdat ze het gedaan hebben! Helpt hier altijd.Hendrien schreef:Zoons die hun kamer niet op willen ruimen!
Wat een geweldige oplossing;-)
Ach er komt vast een keer een eind aan en dan verzucht je misschien:
Was het nog maar eens zo'n rommel, gezellige tijd was het wel!
Ik kan me gelukkig niet meer zo druk maken over onopgeruimde kamers van de kinderen.
Er zijn veel belangrijkere dingen in het leven!
Was het nog maar eens zo'n rommel, gezellige tijd was het wel!

Ik kan me gelukkig niet meer zo druk maken over onopgeruimde kamers van de kinderen.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]
Ach ja, tenslotte moeten ze er zelf bivakeren...maar je moet er nog wel kunnen lopen! Als die grens bereikt is ga ik ingrijpen...Orchidee schreef:Ach er komt vast een keer een eind aan en dan verzucht je misschien:
Was het nog maar eens zo'n rommel, gezellige tijd was het wel!![]()
Ik kan me gelukkig niet meer zo druk maken over onopgeruimde kamers van de kinderen.![]()
- Dodo
Alles bij elkaar rapen en op het bed gooien. Dan kun je tenminste stofzuigen. En zij moeten iets met de spullen doen anders kunnen ze hun bed niet in.
Sommigen zullen natuurlijk de hele berg zo op de grond schuiven, maar het wordt wel lastig nog iets terug te binden.
Sommigen zullen natuurlijk de hele berg zo op de grond schuiven, maar het wordt wel lastig nog iets terug te binden.
Re: RE: Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]
Zelfs dat hoeft van mij niet meerhelma schreef:Ach ja, tenslotte moeten ze er zelf bivakeren...maar je moet er nog wel kunnen lopen! Als die grens bereikt is ga ik ingrijpen...Orchidee schreef:Ach er komt vast een keer een eind aan en dan verzucht je misschien:
Ik kan me gelukkig niet meer zo druk maken over onopgeruimde kamers van de kinderen.![]()

Ze hebben hier 3 jaar geleden zelf besloten hun kamer schoon.en opgeruimd te houden en 1 is keurig netjes, de andere interesseert het weinig (op een schoon bed na).
Maat als ik daar niet meer kan lopen?
Nou dan niet

Ben verleden week in een moderne.studentenflat in Leiden geweest, nou dan kan ik me voorstellen dat je als ouder niet graag een kop koffie bij je zoon of dochter drinkt.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Dodo
Ah! Studentenkamers! Ik weet nog van de eerste kamer van mijn dochter. Die wc met gebroken linoleum op de vloer...
Re: RE: Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]
Mensen zijn tot een hoog peil van beschaving 'geëvolueerd'... Maar mensen die zo hoog geklommen zijn kunnen ook 'involueren'.Orchidee schreef:Zelfs dat hoeft van mij niet meerhelma schreef:Ach ja, tenslotte moeten ze er zelf bivakeren...maar je moet er nog wel kunnen lopen! Als die grens bereikt is ga ik ingrijpen...Orchidee schreef:Ach er komt vast een keer een eind aan en dan verzucht je misschien:
Er zijn veel belangrijkere dingen in het leven!![]()
Ze hebben hier 3 jaar geleden zelf besloten hun kamer schoon.en opgeruimd te houden en 1 is keurig netjes, de andere interesseert het weinig (op een schoon bed na).
Nou dan niet![]()
Ben verleden week in een moderne.studentenflat in Leiden geweest, nou dan kan ik me voorstellen dat je als ouder niet graag een kop koffie bij je zoon of dochter drinkt.![]()
![]()
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]
Nu heb je het over volwassen kinderen. Die mogen het van mij ook lekker zelf weten.Orchidee schreef:Zelfs dat hoeft van mij niet meerhelma schreef:Ach ja, tenslotte moeten ze er zelf bivakeren...maar je moet er nog wel kunnen lopen! Als die grens bereikt is ga ik ingrijpen...Orchidee schreef:Ach er komt vast een keer een eind aan en dan verzucht je misschien:
Er zijn veel belangrijkere dingen in het leven!![]()
Nou dan niet![]()
Ben verleden week in een moderne.studentenflat in Leiden geweest, nou dan kan ik me voorstellen dat je als ouder niet graag een kop koffie bij je zoon of dochter drinkt.![]()
![]()
In die kamers kom ik toch meestal niet.
Bij mij gaat het ook om een volwassen zoon. Maar verschonen jullie dan nog wel het bed? Of moeten ze dat zelf doen? En de was? Soms vind ik het maar lastig. Ik geniet er wel erg van dat hij nog thuis woont!