De één zal zeggen dat er beloften (ook in de doop) zijn voor onbekeerden, de ander zal zeggen dat dit niet het geval is. Dat is toch gewoon een verschil, wat méér is dan een nuance-verschil?Tiberius schreef:Zolang er normaal gepost wordt, zie ik niet in, waarom een topic op slot zou moeten.huisman schreef:Ik denk ook dat wij beter deze discussie kunnen stoppen. Volgens mij heb ik duidelijk laten zien d.m.v. citaten van diverse GG predikanten dat binnen de GG twee verschillende visie's op de doop zijn. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet erg te zijn als beide visie's legitiem zijn. Het behoeft ook geen uitleg dat ik mij zeer thuis voel bij één van beide visie's en dat ik de andere visie op grond van het belijden van onze reformatorische vaderen niet zomaar kan onderschrijven. Duidelijker dan dit ga ik het niet maken omdat ik geen zin heb in oeverloos spreken over predikant zus die echt hetzelfde schijnt te bedoelen dan predikant zo. Alleen zegt hij het geheel anders.
Hoe het ook zij, ik ben het niet eens met jouw bovengenoemde weergave.
Ik zit zelf in de GG, dus ik hoor nog wel eens wat, maar wat jij hier zegt klopt niet. Binnen de GG is er één visie op het verbond; alleen wordt daar verschillend over gesproken, het accent wordt soms wat anders gelegd, maar er is grote overeenkomst. Of zoals iemand het eerder in dit topic verwoordde: de één zal zeggen dat het glas half vol is en een ander half leeg.
Volgens mij is het vruchtbaarder deze verschillen te erkennen, en te onderbouwen waarop je de ene visie beter acht dan de andere, dan te doen alsof die verschillen er niet zijn.