Emigreren.

Waar zouden we naar toe gaan?

1.Australie
1
3%
2.Nieuw Zeeland
1
3%
3.Canada
7
24%
4.USA
2
7%
5.Scandinavie
1
3%
6.Zuid Afrika
1
3%
7.Zuid Amerika
2
7%
8.Zwitserland of ander non-EU land
1
3%
9.Israel
4
14%
10.Ik zal zeker altijd in Nederland blijven, wat er ook gebeurt.
9
31%

Totaal aantal stemmen: 29

jvdg

Re: Emigreren.

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:
Josephus schreef:
Joannah schreef:Toch zegt de Schrift:Gaat uit van haar!
We worden dus gewaarschuwd, zoals Abraham en Lot werden gewaarschuwd!
En wat ga je dan doen als de grond je in je nieuwe vaderland ook te heet onder de voeten wordt? Doormigreren?
Voorlopig word het me hier eerst te heet onder de voeten geloof ik...stabiliteit is wel het laatste wat je kunt verwachten, ben ik bang...wat een vooruitzicht :nonnon
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... Londen.htm
Voorlopig is er alleen nog maar sprake van een meute blaffende honden in een hok.
Of wordt het jou nu, of in de nabije toekomst al onmogelijk gemaakt in dit land christen te zijn?
Ik vind dat je de zaken zwaar overdrijft.
Bij het eerste zuchtje tegenwind weglopen komt me nogal laf en gemakzuchtig over.

Maar doe wat je niet laten kunt.
Ook vanuit IJsland kun je RF-en. :)
Joannah

Bericht door Joannah »

Faramir schreef:Joannah aan welk land denk je dan als ik vragen mag?

Emigreren (om wat voor reden dan ook) lijkt mij een hele grote sprong in het diepe en dus best wel een gok. Een andere cultuur, een andere taal enz enz. Hoe bereid je je voor op zoiets? En heb je al eens een keertje een tijdje gekeken in het land naar keuze en hoe beviel dat?
Yep.
Ben er alles bij elkaar al zo'n jaar of 6 geweest.
Heb mijn verklaring van goed gedrag binnen en neem die sprong in het diepe erg graag.
Ik zie het niet echt als een sprong in het diepe, maar een uitdaging .Als je inziet dat je eigen taal en cultuur niet altijd beter is dan de nieuwe, is aanpassen wellicht niet zo moeilijk, hoewel ik altijd de "botte hollander" ben en blijf. :cry
Er wonen echter veel meer christelijke mensen dan in Nederland en het voortdurend misbruiken van Zijn Naam, wat me in Nederland ontzettend tegen de borst stuit, komt er niet voor.Landsgrenzen betekenen niet zo veel voor me, heb altijd veel gereisd en zie de hele planeet als Zijn gebied.Verder is er echter geen verzuiling (gelukkig) en respecteren mensen elkaar om hun verschillen.Er wordt veel minder makkelijk over religie en cultuur en politiek gediscussierd dan in nederland, dat zijn te persoonlijke dingen voor de meeste mensen, dus blijft het achter de voordeur.
In het openbaar of in de trein zul je er ook niet 10 mensen hun hele levensverhaal horen opdreunen in een mobiele telefoon, of andere exhibitionistische uitspattingen, Het recht om te beledigen staat niet in de grondwet.
God's Naam gelukkig nog wel, En ook in het volkslied.
Meer kan ik niet zeggen :-)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Faramir

Bericht door Faramir »

Heel veel succes dan bij dit nieuwe hoofdstuk in je leven.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
albion

Bericht door albion »

Joannah schreef:

Emigreren (om wat voor reden dan ook) lijkt mij een hele grote sprong in het diepe en dus best wel een gok. Een andere cultuur, een andere taal enz enz. Hoe bereid je je voor op zoiets? En heb je al eens een keertje een tijdje gekeken in het land naar keuze en hoe beviel dat?
Yep.
Heb mijn verklaring van goed gedrag binnen en neem die sprong in het diepe erg graag.
Ik zie het niet echt als een sprong in het diepe, maar een uitdaging .Als je inziet dat je eigen taal en cultuur niet altijd beter is dan de nieuwe, is aanpassen wellicht niet zo moeilijk, hoewel ik altijd de "botte hollander" ben en blijf. :cry
Er wonen echter veel meer christelijke mensen dan in Nederland en het voortdurend misbruiken van Zijn Naam, wat me in Nederland ontzettend tegen de borst stuit, komt er niet voor.Landsgrenzen betekenen niet zo veel voor me, heb altijd veel gereisd en zie de hele planeet als Zijn gebied.Verder is er echter geen verzuiling (gelukkig) en respecteren mensen elkaar om hun verschillen.Er wordt veel minder makkelijk over religie en cultuur en politiek gediscussierd dan in nederland, dat zijn te persoonlijke dingen voor de meeste mensen, dus blijft het achter de voordeur.
In het openbaar of in de trein zul je er ook niet 10 mensen hun hele levensverhaal horen opdreunen in een mobiele telefoon, of andere exhibitionistische uitspattingen, Het recht om te beledigen staat niet in de grondwet.

Wordt er ook aan zondagsheiliging gedaan? Of vind je dat geen probleem en hou je liever de sabbat (zaterdag). Wordt de sabbat daar dan ook in ere gehouden?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Joannah

Bericht door Joannah »

albion schreef:
Joannah schreef:

Yep.

Wordt er ook aan zondagsheiliging gedaan? Of vind je dat geen probleem en hou je liever de sabbat (zaterdag). Wordt de sabbat daar dan ook in ere gehouden?
Er wonen redelijk veel joden die de sabbat houden, en er wonen veel christenen die de zondag gedenken, NIET houden.
De zondag wordt er nl beschouwd als een herdenkingsdag, de sabbat (zaterdag) was de door God Zelf gegeven rustdag, die echter een afschaduwing was, van wat er zou komen.
Na de Sabbath is er een nieuwe dag gekomen, ja, maar niet de zondag.
HEDEN noemt de apostel de nieuwe rustdag, of te wel, iedere dag, nadat je tot geloof bent gekomen.
Aangezien ik nergens in de Schrift beschreven wordt dat de funktie van de OT Sabbath een dag is opgeschoven, en dat wij heidenen ons daaraan zouden moeten houden, zie ik dat dus niet als een probleem."Het Oude Verbond is de verdwijning nabij".
Keer op keer word er ook geschreven elkaar niet te oordelen hieromtrent.Ik gebruik dan ook vaak de rustige zondag om me verdiepen in de Bijbel, maar niet omdat ik het als een verplichting zie.
Rom 14:6
Heb 4:6,7 etc
Col2:16,17,18
Hand 15:28,29
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Democritus schreef:
MarthaMartha schreef:Ik zou altijd in Nederland blijven.....
Had je dit niet eerder kunnen melden :mad
Niet aan gedacht, en dat is maar goed ook begrijp ik nu :hum
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jvdg

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:Keer op keer word er ook geschreven elkaar niet te oordelen hieromtrent.Ik gebruik dan ook vaak de rustige zondag om me verdiepen in de Bijbel, maar niet omdat ik het als een verplichting zie.
Maar, Joannah, wat zeg je van mijn laatste posting over het lafhartig wegvluchten?
Joannah

Bericht door Joannah »

jvdg schreef:
Joannah schreef:Keer op keer word er ook geschreven elkaar niet te oordelen hieromtrent.Ik gebruik dan ook vaak de rustige zondag om me verdiepen in de Bijbel, maar niet omdat ik het als een verplichting zie.
Maar, Joannah, wat zeg je van mijn laatste posting over het lafhartig wegvluchten?
Ik had de reactie nog niet gezien, er wellicht overheen gelezen.
Om een lang verhaal kort te houden, beide ouders zijn door medische missers tot een voortijdig overlijden gekomen, en ook ikzelf en een ander familie-lid hebben zeer slechte en onrepareerbare gevolgen moeten ondervinden door onkundige artsen.de onverschilligheid en ruwheid van de maatschappij ben ik ZAT!

Dit, en goede vooruitzichten op een baan waarin ik veel meer voor anderen kan betekenen dan in Nederland en een instinctief voorgevoel dat het helemaal niet goed gaat aflopen in Nederland, om nog maar te zwijgen van het feit dat ik weinig heb met landsgrenzen en een emigratie voor mij niet veel meer betekent dan een gewone verhuizing , geven mij total niet het idee dat ik iets lafhartigs zou doen, hiermee.
Niet dat ik Wilders met Hitler wil vergelijken, integendeel, de Islam is m.i nog veel fascistischer, en de PVV slechts een reactie daarop.Hitler blafte ook, voordat hij beet.
ALs er een weer-alarm is van het KNMI luister je daar naar.
Zo let ik ook op de tekenen des tijds.
Daar heb ik m.i. mijn verstand voor gekregen.
jvdg

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:
jvdg schreef:
Om een lang verhaal kort te houden, beide ouders zijn door medische missers tot een voortijdig overlijden gekomen, en ook ikzelf en een ander familie-lid hebben zeer slechte en onrepareerbare gevolgen moeten ondervinden door onkundige artsen.de onverschilligheid en ruwheid van de maatschappij ben ik ZAT!

Dit, en goede vooruitzichten op een baan waarin ik veel meer voor anderen kan betekenen dan in Nederland en een instinctief voorgevoel dat het helemaal niet goed gaat aflopen in Nederland, om nog maar te zwijgen van het feit dat ik weinig heb met landsgrenzen en een emigratie voor mij niet veel meer betekent dan een gewone verhuizing , geven mij total niet het idee dat ik iets lafhartigs zou doen, hiermee.
Niet dat ik Wilders met Hitler wil vergelijken, integendeel, de Islam is m.i nog veel fascistischer, en de PVV slechts een reactie daarop.Hitler blafte ook, voordat hij beet.
Ik begrijp je heel goed.
Maar wat ik niet begrijp dat je denkt elders wel kunt vinden wat hier niet is.
In....is het beter, In....daar houdt men rekening met, Daar heeft men...., etc..
Dat bezet mij als ik jouw postings lees.

Hier (en daar) is het land ter ruste niet....
Rust vindt men alleen daar, waar het hart in Hem rust vindt....
Dat kan ook in NL.
Joannah

Bericht door Joannah »

jvdg schreef:
Joannah schreef:
jvdg schreef:

Ik begrijp je heel goed.
Maar wat ik niet begrijp dat je denkt elders wel kunt vinden wat hier niet is.
In....is het beter, In....daar houdt men rekening met, Daar heeft men...., etc..
Dat bezet mij als ik jouw postings lees.

Hier (en daar) is het land ter ruste niet....
Rust vindt men alleen daar, waar het hart in Hem rust vindt....
Dat kan ook in NL.
Maar dus ook elders.
God is overal, en ik verheug me erin dat er daar veel meer tolerantie is richting Christenen.
Het is ook het land, waar ik weer ben gaan geloven, omdat ik er de aanwezigheid van God meer zie dan in Nederland.
Het leven is er aangenamer, omdat de menser er warmer, vriendelijker en minder afstandelijk zijn dan in Nederland.Minder jaloers ook.In Nederland misgunt iedereen elkaar zo veel.
Dat wil ik gewoon allemaal niet meer zien.
Echt, als ik in Nederland zou blijven, heb ik gegarandeerd een hartaanval binnen 10 jaar of nog een TIA, de eerste zit er al op.Mijn redelijk opvliegende karakter is daar niet tegen bestand.
parsifal

Bericht door parsifal »

Zweden natuurlijk, maar niet vanwege de Godsdienstvrijheid, dan zou ik toch eerder voor de VS kiezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
hmprff

Bericht door hmprff »

Welkom in Utopia!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:Maar dus ook elders.
God is overal, en ik verheug me erin dat er daar veel meer tolerantie is richting Christenen.
Het is ook het land, waar ik weer ben gaan geloven, omdat ik er de aanwezigheid van God meer zie dan in Nederland.
Het leven is er aangenamer, omdat de menser er warmer, vriendelijker en minder afstandelijk zijn dan in Nederland.Minder jaloers ook.In Nederland misgunt iedereen elkaar zo veel.
Echt, als ik in Nederland zou blijven, heb ik gegarandeerd een hartaanval binnen 10 jaar of nog een TIA, de eerste zit er al op.Mijn redelijk opvliegende karakter is daar niet tegen bestand.
Ik wil je bij voorbaat teleurstellen.
Waar je ook heen gaat, het is het land ter ruste niet.
Waarom ga je weg?
Vanwege Wilders?
Vanwege Balkenende?
Vanwege de door jou vermeende ongeestelijkheid?
Vanwege de vervolging van christenen?

Ik begrijp het oprecht niet.
Maar als je gaat, ga met God!
Josephus

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:Het recht om te beledigen staat niet in de grondwet.
Het recht om te beledigen staat nergens in de Nederlandse Grondwet. De naam van God overigens ook niet, maar die kom je in ons volkslied wel weer tegen.
Weet je wel zeker dat het tolerantie is? Of is het meer dat men daar christenen met rust laat?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Joannah schreef: Maar dus ook elders.
Ik weet dat Canada in elk geval NIET het beloofde land is...

Daarenteboven woont er een ketter zoals ik...

(en je moet jezelf ook meenemen)...
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 08 mar 2010, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie