Faramir schreef:Joannah aan welk land denk je dan als ik vragen mag?
Emigreren (om wat voor reden dan ook) lijkt mij een hele grote sprong in het diepe en dus best wel een gok. Een andere cultuur, een andere taal enz enz. Hoe bereid je je voor op zoiets? En heb je al eens een keertje een tijdje gekeken in het land naar keuze en hoe beviel dat?
Yep.
Ben er alles bij elkaar al zo'n jaar of 6 geweest.
Heb mijn verklaring van goed gedrag binnen en neem die sprong in het diepe erg graag.
Ik zie het niet echt als een sprong in het diepe, maar een uitdaging .Als je inziet dat je eigen taal en cultuur niet altijd beter is dan de nieuwe, is aanpassen wellicht niet zo moeilijk, hoewel ik altijd de "botte hollander" ben en blijf.
Er wonen echter veel meer christelijke mensen dan in Nederland en het voortdurend misbruiken van Zijn Naam, wat me in Nederland ontzettend tegen de borst stuit, komt er niet voor.Landsgrenzen betekenen niet zo veel voor me, heb altijd veel gereisd en zie de hele planeet als Zijn gebied.Verder is er echter geen verzuiling (gelukkig) en respecteren mensen elkaar om hun verschillen.Er wordt veel minder makkelijk over religie en cultuur en politiek gediscussierd dan in nederland, dat zijn te persoonlijke dingen voor de meeste mensen, dus blijft het achter de voordeur.
In het openbaar of in de trein zul je er ook niet 10 mensen hun hele levensverhaal horen opdreunen in een mobiele telefoon, of andere exhibitionistische uitspattingen, Het recht om te beledigen staat niet in de grondwet.
God's Naam gelukkig nog wel, En ook in het volkslied.
Meer kan ik niet zeggen :-)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?