STAPHORST ( een karikatuur)

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Het probleem in Staphorst is denk ik ook, dat ouders gewoon niet weten, wat hun kinderen uitspoken in café's/gedoogkeeten.

Ze weten niet wat er speelt, en waar behoefte aan is. En binnen een kerkraad, word zo'n probleem dan weer ontkend. Dus einde "verantwoorde jeugdsoos".
Ouders weten volgens mij echt wel wat er in een cafe gebeurd. Welke ouder heeft nu nog nooit een cafe van binnen gezien?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik weet niet of je het programma gezien hebt... maar ik had het idee, dat ouders TOTAAL NIET WETEN, wat er speelt onder de jeugd.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Het probleem in Staphorst is denk ik ook, dat ouders gewoon niet weten, wat hun kinderen uitspoken in café's/gedoogkeeten.

Ze weten niet wat er speelt, en waar behoefte aan is. En binnen een kerkraad, word zo'n probleem dan weer ontkend. Dus einde "verantwoorde jeugdsoos".
Ouders weten volgens mij echt wel wat er in een cafe gebeurd. Welke ouder heeft nu nog nooit een cafe van binnen gezien?
Je bedoelt beste Barryvrouw dat ook jij van mening bent dat een echte ouder pas ouder kan zijn als deze ook eerst het circuit van illegale kroegen gehad heeft.

Verder weten de ouders best dat hun kind in de kroeg zit. Als ze dat niet zien zijn ze ziende en ruikende blind! Bij ons stinkt drank nl en als je er te veel van op hebt [en dat gebeurt gewoon] loop je niet zo recht meer en gaat de sleutel niet zo goed meer in het slot en nog wel meer van dat soort kleine probleempjes. Wat denk je van zondagsochtend, dat moeilijk uit bed komen heeft een oorzaak.

En nee ik voel me niet beter, dat weet je best en anders U2u me maar eens, maar dat gemak waar ouders de kinderen naar de kroeg laten gaan en tegen jeugdverenigingen zijn doet me pijn.

Verder beweer je dat er geen refojeugd in de kroeg komt? Zullen we eens samen gaan? zal ik ze aanwijzen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het onderwerp is in sommige refo-kringen gewoon taboe. Als je er nou eens gewoon over kon praten, dan was alles veel beter.

En ze zeggen wel eens, rondom christelijke scholen wordt nog het meest gevloekt van allemaal... reden??
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Het onderwerp is in sommige refo-kringen gewoon taboe. Als je er nou eens gewoon over kon praten, dan was alles veel beter.

En ze zeggen wel eens, rondom christelijke scholen wordt nog het meest gevloekt van allemaal... reden??
Geen verbondenheid met de Heere Jezus Christus?

De boeg vind ik er mooi uit zien. Dat zouden meer mensen moeten doen. Helaas is de Jeugdsoos in Goes nog al afgegeleden. De laatste keer dat ik er was, was het meer een christelijk cafe geworden. Maar dat is misschien mijn smaak en opvatting daarover..
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Egbert

Je bedoelt beste Barryvrouw dat ook jij van mening bent dat een echte ouder pas ouder kan zijn als deze ook eerst het circuit van illegale kroegen gehad heeft.

Verder weten de ouders best dat hun kind in de kroeg zit. Als ze dat niet zien zijn ze ziende en ruikende blind! Bij ons stinkt drank nl en als je er te veel van op hebt [en dat gebeurt gewoon] loop je niet zo recht meer en gaat de sleutel niet zo goed meer in het slot en nog wel meer van dat soort kleine probleempjes. Wat denk je van zondagsochtend, dat moeilijk uit bed komen heeft een oorzaak.

En nee ik voel me niet beter, dat weet je best en anders U2u me maar eens, maar dat gemak waar ouders de kinderen naar de kroeg laten gaan en tegen jeugdverenigingen zijn doet me pijn.

Verder beweer je dat er geen refojeugd in de kroeg komt? Zullen we eens samen gaan? zal ik ze aanwijzen.

Kan me niet voorstellen dat Barryvrouw beweerd heeft dat er geen refojeugd in de kroeg zit.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Pim Het waren wel feiten Tukker, ondanks een wellicht eenzijdige weergave. En die illegale kroegen/zuiphokken staan er gewoon en dat is toch echt niet algemeen in Reformatorisch Nederland.

Weet ik, maar ze lichten eruit wat ze er uit willen lichten. Bij ons zaten ze onlangs vanuit een vuilnisbak kerkmensen te filmen. Geen idee of het op TV komt. Maar kan wel raden hoe ze het monteren.

En wat die illegale kroegen betreft. Die heb je overal. Is mede ontstaan door de hoge prijzen in de horecagelegenheden.
Illegaal of niet illegaal, men moet zich afvragen of men er wel thuis hoort!
OOk in mijn geboorte [ook refo] dorp zijn ze er ook die illegale barretjes, en meestal zijn het wel jongeren van de "zware" kerken die er het meest komen. Men redeneert dan als volgt

a] ze zijn jong
b] ook wij hebben het gedaan vroeger en nu gaan wij toch ook braaf naar de kerk m.a.w. het is onschuldig [openbare dronkenschap?] maar men beseft blijkbaar niet dat met alleen naar de kerk gaan het nietgeregeld is.
c] het zit in de cultuur van het dorp.

d] allemaal geklets[en nu komt mijn gram] jeugdverenigingen zijn niet goed maar die kroegen, ach laat maar [hoor ik nu in de verte niet roepen als ik niet uitverkoren ben kom ik er toch niet dus laat mij in mijn jeugd maar tekeer gaan? Heb ik toch nog een paar jaar kunnen genieten voordat ik in d ekerk verzeilt raak]

En het ergste is dat dit vaak wordt gezegd door mensen die nog nooit een kroeg van binnen hebben gezien. Geeft niet hoor.

Ze gissen maar dat er veel refojongeren komen uit de gemeente. En je zelf maar beter voelen.

Geeft het onderstreepte stukje niet de suggestie?

[Aangepast op 27/3/04 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Die suggestie wekt het inderdaad zeker. En ik kan helaas zeggen dat ik de kroeg van binnen heb gezien, en dat daar zich veel refojeugd bevind. En dat is geen gissen, want ik ken ze van school. En nee Barryvrouw, ik voel me niet beter dan ze.

Hopenlijk is de vraag van Barryvrouw hiermee voldoende beantwoord. Het heeft geen zin om ons eigen kringetje goed te praten, want er valt niets goed te praten. De hand in eigen boezem steken, dat is wat nodig is.
Plaats reactie