Die Jan.... morgenochtend om 22.00 uur, weet je dat wel zeker?Luther schreef:Dat is de vader van ds. G.J. Baan (GG Kapelle) en de oprichter van Baan CompanyBJD schreef:In Vianden/walsdorf is morgenochtend een dienst op de Beter Uit camping om 22:00 uur.. Voorganger Jan Baan. ?? Ik zit in Heiderscheid, volgens mij is het alleen maar Rooms in de omgeving. Dus als iemand nog een andere suggestie heeftZita schreef:weet iemand of er in de buurt van Huttingen am Lahr een kerk zit die enigszins binnen de forumregels valt? Huttingen/Lahr ligt ter hoogte van Bitburg tegen de Luxemburgse grens, in het Duits-Luxemburgse natuurpark.
Kerk in Duitsland
Re: Kerk in Duitsland
~~Soli Deo Gloria~~
Jaja, in het buitenland kan er altijd meer...Hendrikus schreef:Die Jan.... morgenochtend om 22.00 uur, weet je dat wel zeker?Luther schreef:Dat is de vader van ds. G.J. Baan (GG Kapelle) en de oprichter van Baan CompanyBJD schreef:In Vianden/walsdorf is morgenochtend een dienst op de Beter Uit camping om 22:00 uur.. Voorganger Jan Baan. ?? Ik zit in Heiderscheid, volgens mij is het alleen maar Rooms in de omgeving. Dus als iemand nog een andere suggestie heeftZita schreef:weet iemand of er in de buurt van Huttingen am Lahr een kerk zit die enigszins binnen de forumregels valt? Huttingen/Lahr ligt ter hoogte van Bitburg tegen de Luxemburgse grens, in het Duits-Luxemburgse natuurpark.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hendrikus schreef:Die Jan.... morgenochtend om 22.00 uur, weet je dat wel zeker?Luther schreef:Dat is de vader van ds. G.J. Baan (GG Kapelle) en de oprichter van Baan CompanyBJD schreef:In Vianden/walsdorf is morgenochtend een dienst op de Beter Uit camping om 22:00 uur.. Voorganger Jan Baan. ?? Ik zit in Heiderscheid, volgens mij is het alleen maar Rooms in de omgeving. Dus als iemand nog een andere suggestie heeftZita schreef:weet iemand of er in de buurt van Huttingen am Lahr een kerk zit die enigszins binnen de forumregels valt? Huttingen/Lahr ligt ter hoogte van Bitburg tegen de Luxemburgse grens, in het Duits-Luxemburgse natuurpark.

Toen wij in Gerolstein zaten, jaren geleden, bezochten we veertig kilometer verderop een Nederlandse dienst met ds. Wiekeraad, die op veel plekken in Duitsland diensten leidt.Jongere schreef: Voor de duidelijkheid: dat bedoelde ik ook met "binnen de forumregels". Bijna alles hier is "katholisch" en ik ga liever naar de Evangelische Kirche. Morgen zit ik in Gerolstein in de E.K.
Is een van de zeer weinige in de buurt, dus misschien tot ziens, T.
Als je na de zondag nog eens iets wilt: een rondeiding door de Gerolsteiner Sprudelfabriek best leuk (drie keer per dag) http://www.gerolsteiner.de/index.php?id=52
~~Soli Deo Gloria~~
Luther schreef:Dat is de vader van ds. G.J. Baan (GG Kapelle) en de oprichter van Baan CompanyBJD schreef:In Vianden/walsdorf is morgenochtend een dienst op de Beter Uit camping om 22:00 uur.. Voorganger Jan Baan. ?? Ik zit in Heiderscheid, volgens mij is het alleen maar Rooms in de omgeving. Dus als iemand nog een andere suggestie heeftZita schreef:weet iemand of er in de buurt van Huttingen am Lahr een kerk zit die enigszins binnen de forumregels valt? Huttingen/Lahr ligt ter hoogte van Bitburg tegen de Luxemburgse grens, in het Duits-Luxemburgse natuurpark.
Is het Jan-Willem Baan niet ? Of preekt hij nog niet ?
Waarom worden er dan in de refokerken niet gezongen uit het het Liedboek. Waarom worden er 's zondags geen gezangen gezongen? Ik ben persoonlijk voorstander van het Liedboek en ik kijk uit naar de nieuwe.Hendrikus schreef:Het Evangelisches Gesangbuch heeft een groot overlap met het Liedboek voor de kerken, en die overlap zal alleen maar groter worden als in 2012 het nieuwe Liedboek verschijnt.golan schreef:Wat er in Duitsland gezongen wordt mag niet Nederland (refokerken) niet. Heel veel liederen zijn liederen uit een bundel die bij ons (nog) niet gezongen wordt. Hoe kun je in een andere kerk uit volle borst meezingen met liederen die in eigen kerk niet gezongen worden.Je reactie zegt meer over jezelf dan over de Duitsers. Er zijn ook Duitsers die niet meedoen aan die Maibaumtoestanden en zo. Het verschil tussen Kirchensteuer en actie Kerkbalans is niet zo heel groot. En er zijn ook Nederlanders die wél goed Duits volgen. Tot slot breng je me bijna in de verleiding om te vragen waar die gastvrije Nederlanders dan wel wonengolan schreef:Ik heb in Duitsland gewoond en vond de kerkgang maar niets. DE gebruiken rondom de dienst druisen in tegen onze gewoontes op zondag. (bier drinken in de plaatselijke kroeg, de Maibaum verering, de Schuetzenverein, Kirchensteuer). Als je dan toch graag een preek wilt horen neem dan een laptop mee met een aantal preken. Daar heb je meer aan dan het zogenaamd gemakkelijk te verstaan en te volgen Duits. Duits lijkt makkelijk maar kent zoveel nuances dat heel veel je ontgaat. Overigens is de Duitser niet zo gastvrij als een Nederlander.
In mijn eigen gemeente ben ik omdat ik er gedoopt ben aardig ingeburgerd. Maar ik kerk regelmatig buiten de deur. In andere kerken kom ik heel vaak en merk daar een zeker vorm van ongastvrijheid. Ik heb eens laagdrempelige diensten bijgewoond waar ik met de rug werd aangekeken. In de dienst werd opgeroepen tot een gesprek tijdens het koffiedrinken maar ik was niet van het dorp en een vreemdeling en werd denk ik daarom niet aangesproken. ook in de gergem en gergem in ned is het eenzaam kerken, vooral als je een spijkerbroek draagt. In Nederland is men ook niet gastvrij. Uitzonderingen daar gelaten. Dan denk ik aan de baptisten en pinkstergemeente waar de voorganger je bij de deur opwacht en je een hand geeft.
De kirchensteuer in Duitsland is verplicht , de actie kerkbalans daarentegen is vrijwillig. Kirchensteuer wordt van je brutoloon ingehouden en dat ben je kwijt.
En over het Duits: het lijkt makkelijk maar het is onzettend moeilijk om goed Duits te spreken en te volgen.
- J.C. Philpot
Ik denk eerder dat het Jan Baan van de stichting Agape is, die zich bezig hield met het organiseren van de 40 doelgerichte dagen van Rick Warren.BJD schreef:foutje...10:00...... maar toch benieuwd wie die Jan Baan is..Dus ook mijn vraag.. weet je het zeker?
De Eiffel Baptist Church (zie eerder in dit topic, engelstalig) bevind zich in Beilingen, een dorpje een paar kilometer van Bitburg.Zita schreef:weet iemand of er in de buurt van Huttingen am Lahr een kerk zit die enigszins binnen de forumregels valt? Huttingen/Lahr ligt ter hoogte van Bitburg tegen de Luxemburgse grens, in het Duits-Luxemburgse natuurpark.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik ben uiteindelijk hier naar de dienst geweest:

Prachtig gebouw, mooie liturgie, maar de preek viel tegen als ik eerlijk ben.
Prachtig gebouw, mooie liturgie, maar de preek viel tegen als ik eerlijk ben.
Goeiedag zeg, dat is wel een héél groot plaatje. Laat ik nu niet weten hoe ik die kleiner krijg..
Help!

Help!

Waar is dit?Jongere schreef:Goeiedag zeg, dat is wel een héél groot plaatje. Laat ik nu niet weten hoe ik die kleiner krijg..![]()
Help!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
In Gerolstein:Luther schreef:Waar is dit?Jongere schreef:Goeiedag zeg, dat is wel een héél groot plaatje. Laat ik nu niet weten hoe ik die kleiner krijg..![]()
Help!
http://de.wikipedia.org/wiki/Erl%C3%B6s ... erolstein)
Ik herken het nog. Ben daar tijdens onze Gerolstein-vakantie (2000) wel even binnengelopen.Jongere schreef:In Gerolstein:Luther schreef:Waar is dit?Jongere schreef:Goeiedag zeg, dat is wel een héél groot plaatje. Laat ik nu niet weten hoe ik die kleiner krijg..![]()
Help!
http://de.wikipedia.org/wiki/Erl%C3%B6s ... erolstein)
Ook nog op de Auberg geweest? En Sprudel probiert?
~~Soli Deo Gloria~~
~~Soli Deo Gloria~~
van een Duitslandkenner kreeg ik de tip dat als op een kerkgebouw 'Landeskirche Gemeinschaft' of 'Gnadauer Gemeinschaftsverbund' staat, het in het algemeen wel een redelijk behoudende kerk is.
Jongere schreef:Ik ben uiteindelijk hier naar de dienst geweest:
maar de preek viel tegen als ik eerlijk ben.
In welk opzicht, jongere? Werd Christus niet gepredikt?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)