Je wilt een arts die aborteert gelijk stellen aan Hitler?Erasmiaan schreef:Ik weet niet waar je heen wilt. Mijn stelling klopt dus, daar ben je het blijkbaar nu ook mee eens.Bureaucraat schreef:Misschien dient een dergelijke arts ook wel de samenleving, echter kun je vragen stellen bij de methodes die hij hanteert.Erasmiaan schreef: Juist. Ze denken daarom dus allebei de samenleving te dienen?
Abortusarts vermoord in VS
-
Re: Abortusarts vermoord in VS
Ik vind dit soort ping-pong discussies heel irritant en moeilijk te volgen.
-
- Contacteer:
Ik heb het altijd onvoorstelbaar gevonden hoe een arts notabene , het wonder der Schepping kan vernietigen.Hoppípolla schreef:Je wilt een arts die aborteert gelijk stellen aan Hitler?Erasmiaan schreef:Ik weet niet waar je heen wilt. Mijn stelling klopt dus, daar ben je het blijkbaar nu ook mee eens.Bureaucraat schreef:Misschien dient een dergelijke arts ook wel de samenleving, echter kun je vragen stellen bij de methodes die hij hanteert.Erasmiaan schreef: Juist. Ze denken daarom dus allebei de samenleving te dienen?
Duivels!
net als Hitler,die ook een dienstknecht was van de duivel.
Calvijn liet Michael Servet ombrengen voor minder, dus ik denk dat deze zaak voor de meesten hier op een bevredigende manier is afgelopen.
Anderszijds zijn de vrouwen die dit toelaten NOG schuldiger, zij zijn de opdrachtgevers!
Zelfs als ongelovige heb je altijd nog verstand en gevoel, en is er nooit een reden om tot het einde te wachten, tot vlak voor de geboorte.
Maar zelfs lang daarvoor, eigenlijk vanaf de conceptie hebben we van G'd's plan af te blijven.
Hij heeft ons geweefd in de schoot!
We zijn nog minder dan beesten!
Sola Scriptura
- Bert Mulder
- Contacteer:
Calvijn liet Servet niet ombrengen!backtobasic schreef:
Calvijn liet Michael Servet ombrengen voor minder, dus ik denk dat deze zaak voor de meesten hier op een bevredigende manier is afgelopen.
Leer je geschiedenis, voordat je iets uitbraakt waarvan je geen verstand hebt!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
- Contacteer:
Vertel es hoe het wel ging.Je hoeft niets uit te braken, beetje ongeciviliseerd, vind je niet?Bert Mulder schreef:Calvijn liet Servet niet ombrengen!backtobasic schreef:
Anderszijds verraadt je agressie al dat je bang bent fout te zitten.
Interessant,
vergeet niet eerst even Wikipedia en google te raadplegen, en als je het eens bent een verandering op deze encycopledie aan te vragen.
O ja, Calvijn dacht ook dat Israel's verhaal over was, daarmee zat ie ook fout.
De beste Reformateur moet nog komen, en Die gaat de zondag weer Sabbat maken. zoals Jezus Zelf die ook vierde, en niet een dag later, omdat een of andere zonnegod aanbiddende Keizer dat makkelijker vond en daarmee het Tijdperk van de Pausen aankondigde.
Nog genoeg werk aan de winkel dus.
Maar laten we eerts maar eens wat vriendelijker worden en ,meer respect voor een andermansd mening op proberen te brengen,ok?
Sola Scriptura
Stokpaardje?backtobasic schreef:De beste Reformateur moet nog komen, en Die gaat de zondag weer Sabbat maken. zoals Jezus Zelf die ook vierde, en niet een dag later, omdat een of andere zonnegod aanbiddende Keizer dat makkelijker vond en daarmee het Tijdperk van de Pausen aankondigde.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Over Servetus gesproken, lees eens D'Aubigne, bijvoorbeeld, of anders Wylie, hier te lezen (zei het in het engels):backtobasic schreef:Vertel es hoe het wel ging.Je hoeft niets uit te braken, beetje ongeciviliseerd, vind je niet?Bert Mulder schreef:Calvijn liet Servet niet ombrengen!backtobasic schreef:
Anderszijds verraadt je agressie al dat je bang bent fout te zitten.
Interessant,
vergeet niet eerst even Wikipedia en google te raadplegen, en als je het eens bent een verandering op deze encycopledie aan te vragen.
O ja, Calvijn dacht ook dat Israel's verhaal over was, daarmee zat ie ook fout.
De beste Reformateur moet nog komen, en Die gaat de zondag weer Sabbat maken. zoals Jezus Zelf die ook vierde, en niet een dag later, omdat een of andere zonnegod aanbiddende Keizer dat makkelijker vond en daarmee het Tijdperk van de Pausen aankondigde.
Nog genoeg werk aan de winkel dus.
Maar laten we eerts maar eens wat vriendelijker worden en ,meer respect voor een andermansd mening op proberen te brengen,ok?
http://search.atomz.com/search/?sp-a=sp ... q=servetus
Op die tijd van de 'macht' van Calvijn, beide in kerk en staat, zo ongeveer nihil. Of Servetus werd veroordeeld, of Calvijn werd verbannen, of erger, daar de libertijnen aan de macht waren....
Over Israel gesproken, was Calvijn niet fout, mijns insziens. Lees het 3e hoofdstuk in Galaten ook eens, in dat verband:
Galaten 3:29
En indien gij van Christus zijt, zo zijt gij dan Abrahams zaad, en naar de beloftenis erfgenamen.
De apostelen zelf kwamen samen op de eerste dag van de week, zoals meermalen in de Schrift te vinden is:
1 Korinthiërs 16:2
Op elken eersten dag der week legge een iegelijk van u iets bij zichzelven weg, vergaderende een schat, naar dat hij welvaren verkregen heeft; opdat de verzamelingen alsdan niet eerst geschieden wanneer ik gekomen zal zijn.
enz.
En toon wat meer respect voor je voorgangers. Over vriendelijk wezen gesproken. Want jij verketterd hier de hoog geachte Calvijn, en nog wel op REFOFORUM!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.

Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
-
- Contacteer:
Bert Mulder,
Wij moeten veronderstellen dat de eerste (joden-) christenen van het begin af de dag na de sabbat gevierd hebben als de opstandingsdag van Christus. Dat wil echter niet zeggen dat de eerste dag van de week de sabbat ging vervangen. Door de eerste christenen werd de sabbat gevierd, zoals ook tempel en synagoge regelmatig werden bezocht. Daarvan vinden we verschillende sporen in het Nieuwe Testament. Daarnaast werd dan - op een tijdstip dat er nog niet werd gewerkt, dus vaak in de vroege morgen - op de eerste dag van de week de opstanding van Christus gedacht.
Het Licht dat opgegaan is is een paasmotief,de rust der sabbat is eenscheppingsmotief.
Beiden kunnen GEVIERD worden door christenen, maar om de sabbat te vervangen door de zondag is arrogant.
Lees verder rom 14:5.
EN WAT DACHT JE VAN GALATEN 4:9-11 ?
Een heel andere toon toch wel dan de deprimerende Calvijn, nietwaar?
Geef mij maar het Boek, niets meer, niets minder.
Wij moeten veronderstellen dat de eerste (joden-) christenen van het begin af de dag na de sabbat gevierd hebben als de opstandingsdag van Christus. Dat wil echter niet zeggen dat de eerste dag van de week de sabbat ging vervangen. Door de eerste christenen werd de sabbat gevierd, zoals ook tempel en synagoge regelmatig werden bezocht. Daarvan vinden we verschillende sporen in het Nieuwe Testament. Daarnaast werd dan - op een tijdstip dat er nog niet werd gewerkt, dus vaak in de vroege morgen - op de eerste dag van de week de opstanding van Christus gedacht.
Het Licht dat opgegaan is is een paasmotief,de rust der sabbat is eenscheppingsmotief.
Beiden kunnen GEVIERD worden door christenen, maar om de sabbat te vervangen door de zondag is arrogant.
Sola Scriptura
- Bert Mulder
- Contacteer:
Als je alleen het Boek wenst, wat doe je dan op RefoForum?????backtobasic schreef:Bert Mulder,
Om maar weer eens even op de forumregels te wijzen:
Grondslag
Als grondslag wil deze website de Bijbel en de Drie Formulieren van Enigheid hanteren. Ze wil staan in de lijn van de Reformatie en de Nadere Reformatie.
Doelgroep
Refoforum is bedoeld voor de gereformeerde gezindte.
Nadrukkelijk willen wij wijzen op het volgende. Degenen die de grondslag onderschrijven en staan in de lijn van de (Nadere) Reformatie zijn van harte welkom op het forum. Degenen die niet in de lijn van de (Nadere) Reformatie staan of van de grondslag zijn weggegroeid verzoeken wij zich niet als lid te registreren.
Ik vraag me altijd af waarom mensen in discussies vergelijkingen willen maken met personen als Hitler, Saddam, etc. Versterkt dat het argument? Nee, want Hitler at ook brood, ging naar het toilet, en we zijn niet geneigd die activiteiten af te keuren.
Volgens mij doen mensen dit om afstand te creeeren tussen henzelf en de daad. Scherp gesteld: ze denken bij zichzelf 'ik ben toch eigenlijk een stukje beter dan die arts (en dan Hitler).' Een onbijbelse gedachte als je het mij vraagt.
Volgens mij doen mensen dit om afstand te creeeren tussen henzelf en de daad. Scherp gesteld: ze denken bij zichzelf 'ik ben toch eigenlijk een stukje beter dan die arts (en dan Hitler).' Een onbijbelse gedachte als je het mij vraagt.
Voor mij geenzins. Ten eerste is Calvijn voor mij niet de maatstaf, maar Jezus - en die bad voor Zijn moordenaars. Ten tweede is de arts nu dood, dood! Dat kan nooit bevredigend zijn!backtobasic schreef:Calvijn liet Michael Servet ombrengen voor minder, dus ik denk dat deze zaak voor de meesten hier op een bevredigende manier is afgelopen.
Als dit zo is, kunnen we die arts niet veroordelen, want dan is er geen moraliteit.backtobasic schreef:We zijn nog minder dan beesten!
-
- Contacteer:
we mogen inderdaad niet oordelen, behalve onszelf.
Met het gezegde" mensen zijn nog erger dan beesten"probeer ik te zeggen dat ik het onvoorstelbaar vind hoe wij, ook christenen(arts, verwachtende moeder of activist) met "heilig"leven omgaan.
Verder ben ik het eens met je dat Jezus de maatstaf is, niet Calvijn.
en voor Bert:
En dat ik als GG lid meelees uit hetzelfde Boek, dus gewoon mee mag discussieren, en niet denk dat het de bedoeling is dat ik me ga beperken tot een kleinigheid als "mogen de hervormde vriendjes van mijn zoontje op zondagmiddag wel binnen het tuinhekje komen", is het doel missen, denk ik.
Als Jezus voor zondaren komt, zal ik dan een kind "buiten" laten, ipv een ambassadeur voor mijn Redder te zijn om te laten zien hoe fijn het is om de HEERE TE GEDENKEN op deze dag en/of Sabbat.
Niet iemands lidmaatschap van de GG, maar een levend geloof is de toegangskaart.
Met het gezegde" mensen zijn nog erger dan beesten"probeer ik te zeggen dat ik het onvoorstelbaar vind hoe wij, ook christenen(arts, verwachtende moeder of activist) met "heilig"leven omgaan.
en voor Bert:
En dat ik als GG lid meelees uit hetzelfde Boek, dus gewoon mee mag discussieren, en niet denk dat het de bedoeling is dat ik me ga beperken tot een kleinigheid als "mogen de hervormde vriendjes van mijn zoontje op zondagmiddag wel binnen het tuinhekje komen", is het doel missen, denk ik.
Als Jezus voor zondaren komt, zal ik dan een kind "buiten" laten, ipv een ambassadeur voor mijn Redder te zijn om te laten zien hoe fijn het is om de HEERE TE GEDENKEN op deze dag en/of Sabbat.
Niet iemands lidmaatschap van de GG, maar een levend geloof is de toegangskaart.
Sola Scriptura
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ziende de onzin die jij hier uitbraakt, zie ik niet in hoe je een levend lid van de GG zijn kunt....backtobasic schreef:we mogen inderdaad niet oordelen, behalve onszelf.
en voor Bert:
-
- Contacteer:
ik ben lid van de GG, en ben blij met mijn levend geloof. dit zijn 2 verschillende dingen, is toch niet zo moeilijk te begrijpen?Bert Mulder schreef:Ziende de onzin die jij hier uitbraakt, zie ik niet in hoe je een levend lid van de GG zijn kunt....backtobasic schreef:we mogen inderdaad niet oordelen, behalve onszelf.
en voor Bert:
Als alle GG-ers zouden zijn als u, tentoonspreidende een groot gemis aan broederlijke Liefde, zegde ik mijn lidmaatschap onmiddellijk op.
Sola Scriptura
- Bert Mulder
- Contacteer:
1. Ik ben geen lid der GGbacktobasic schreef:ik ben lid van de GG, en ben blij met mijn levend geloof. dit zijn 2 verschillende dingen, is toch niet zo moeilijk te begrijpen?Bert Mulder schreef:Ziende de onzin die jij hier uitbraakt, zie ik niet in hoe je een levend lid van de GG zijn kunt....backtobasic schreef:we mogen inderdaad niet oordelen, behalve onszelf.
en voor Bert:
Als alle GG-ers zouden zijn als u, tentoonspreidende een groot gemis aan broederlijke Liefde, zegde ik mijn lidmaatschap onmiddellijk op.
2. zachte heelmeesters maken stinkende wonden
3. je stellingen hier op dit forum gaan lijnrecht tegen je geloofsbelijdenis in. Dat is mijneed, en een zonde waarvoor je waar berouw moet tonen, en die zodoende vergeven zal worden.
4. je toont geen greintje broederlijke liefde voor de geachte Dr. Calvijn. Dat is zonde tegen het negende gebod, en een zonde waarvoor je waar berouw moet tonen, en die zodoende vergeven zal worden.