Wat doe je op oudjaarsavond?
Re: Wat doe je op oudjaarsavond?
Ook wij gaan savonds nar de kerk, lezen de Bijbel en bidden aanhet eind van de avond en gaan laat naar bed....
Om half 10 kerk, Gods Woord....
Om half 10 kerk, Gods Woord....
s'avonds om half 10 kerk???? 

Nieuwjaar.Lassie schreef:s'avonds om half 10 kerk????
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- madelief1983
wij gaan oudjaarsavond als de kids op bed liggen, samen naar een dienst luisteren. daarna gezellig samen een film kijken. en dan misschien tot 12 uur blijven zitten.. maar misschien ook al wel lekker eerder al op bed...
nieuwjaarsdag doen we niets! we gaan niet naar de kerk en niet op visite bij mensen. gewoon een rustdag! Daar zijn wij en de kinderen wel aan toe na al deze drukke dagen!
nieuwjaarsdag doen we niets! we gaan niet naar de kerk en niet op visite bij mensen. gewoon een rustdag! Daar zijn wij en de kinderen wel aan toe na al deze drukke dagen!
Volgens mij 's ochtends, je moet het chronologisch lezen. Eerst 's avonds naar de kerk, oud en nieuw vieren, laat naar bed, en 's ochtends om half 10 weer in de kerk zitten.Lassie schreef:s'avonds om half 10 kerk????
Met oudjaarsdag moet je niet laat naar bed. Dan word je namelijk vanzelf weer wakker om 12 uur. Met nieuwjaarsdag ga je laat naar bed. Tenzij je kan slapen met al dat vuurwerk en daar nog behoefte aan hebt ook.Johann Gottfried Walter schreef:Foei toch Freek. Er zijn vast ook wel gemeenten waar er vroeger, dan 10 uur kerk is.
Hoop van harte dat mensen niet vanwege het tijdstip die eredienst zullen verzuimen.
En waarom moet men met oudjaarsdag laat naar bed? Dat is geheel niet nodig hoor.
Ik vind twee diensten, 1 op 31 december 's avonds en 1 op 1 januari 's ochtends, niet nodig. Daarnaast vind ik een nieuwjaarsdienst om half 10 's ochtends plannen niet erg tactvol, het wordt namelijk sowieso laat met oud en nieuw, vroeg slapen is dan onmogelijk. Waarom dan die dienst niet 's middags of 's avonds plannen, dan is men toch veel scherper? Maar goed, als mensen dan 2x naar de kerk willen gaan hou ik ze niet tegen, ik ben er ook niet tegen, men mag dat zelf weten.
Waarom blijf je misschien tot 12 uur op? Anders word je toch wakker van het vuurwerk... en t is toch ook wel leuk om de jaarswisseling bewust mee te maken? Of vind je dat niet?Madelief1983 schreef:wij gaan oudjaarsavond als de kids op bed liggen, samen naar een dienst luisteren. daarna gezellig samen een film kijken. en dan misschien tot 12 uur blijven zitten.. maar misschien ook al wel lekker eerder al op bed...

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:Waarom blijf je misschien tot 12 uur op? Anders word je toch wakker van het vuurwerk... en t is toch ook wel leuk om de jaarswisseling bewust mee te maken? Of vind je dat niet?Madelief1983 schreef:wij gaan oudjaarsavond als de kids op bed liggen, samen naar een dienst luisteren. daarna gezellig samen een film kijken. en dan misschien tot 12 uur blijven zitten.. maar misschien ook al wel lekker eerder al op bed...
--------------
op oudejaarsavond om 19.30 en op nieuwjaarsmorgen 10.00 uur is er hier kerkdienst.
de oudejaarsdienst zal ik niet meemaken, netzomin als de nieuwjaarsdienst vanwege het vuurwerkgeweld op het dorp.......ik moet Puck in het gareel zien te houden, want die wordt gék van de angst.......en haar laat ik onder geen énkele voorwaarde alleen rond de jaarwisseling........
het zal toch wel een week of twee duren voor ze weer écht rustig zal zijn.......ter illustratie: als ik met de scoot over een droge tak rijdt en die knápt, krimpt Puck al inéén van de schrik en angst door het geluid van een knappende tak........laat staan wat het gaat worden met al het vuurwerk hier, dat elk jaar een gigantische omvang heeft.....
de oudejaarsdienst zal ik niet meemaken, netzomin als de nieuwjaarsdienst vanwege het vuurwerkgeweld op het dorp.......ik moet Puck in het gareel zien te houden, want die wordt gék van de angst.......en haar laat ik onder geen énkele voorwaarde alleen rond de jaarwisseling........
het zal toch wel een week of twee duren voor ze weer écht rustig zal zijn.......ter illustratie: als ik met de scoot over een droge tak rijdt en die knápt, krimpt Puck al inéén van de schrik en angst door het geluid van een knappende tak........laat staan wat het gaat worden met al het vuurwerk hier, dat elk jaar een gigantische omvang heeft.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Dankjewel, Marnix..Marnix schreef: Maar goed, als mensen dan 2x naar de kerk willen gaan hou ik ze niet tegen, ik ben er ook niet tegen, men mag dat zelf weten.

- madelief1983
refo schreef:Marnix schreef:Waarom blijf je misschien tot 12 uur op? Anders word je toch wakker van het vuurwerk... en t is toch ook wel leuk om de jaarswisseling bewust mee te maken? Of vind je dat niet?Madelief1983 schreef:wij gaan oudjaarsavond als de kids op bed liggen, samen naar een dienst luisteren. daarna gezellig samen een film kijken. en dan misschien tot 12 uur blijven zitten.. maar misschien ook al wel lekker eerder al op bed...
ik ga het wel proberen hoor.. maar ben de laatste tijd zo moe dat ik het ws niet volhoudt jammergenoeg.. vandaar...
daar zijn kalmeringspillen voor . Laat hem anders wat bier drinken. ( sommige honden zijn daar gek op )Rens schreef:op oudejaarsavond om 19.30 en op nieuwjaarsmorgen 10.00 uur is er hier kerkdienst.

Naar de kerk, en daarna ga ik zoals ieder jaar naar een tante en oom om oud en nieuw te vieren.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
bier? dan zal ik dat eerst moeten kopen....ik heb nooit drank in huis.......en die pillen helpen bij die hondemeid voor geen meter, dat heb ik vorig jaar al gemerkt.Gabrielle schreef:daar zijn kalmeringspillen voor . Laat hem anders wat bier drinken. ( sommige honden zijn daar gek op )Rens schreef:op oudejaarsavond om 19.30 en op nieuwjaarsmorgen 10.00 uur is er hier kerkdienst.
Moderatorbericht:
Kan ik dat ook aan een kat geven?Gabrielle schreef:daar zijn kalmeringspillen voor . Laat hem anders wat bier drinken. ( sommige honden zijn daar gek op )Rens schreef:op oudejaarsavond om 19.30 en op nieuwjaarsmorgen 10.00 uur is er hier kerkdienst.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
geen idee, heb jij ervaring met katten op oudjaar ?
ben benieuwd hoe het hier morgen gaat.
er zijn wel kalmeringspilletjes voor de kat, maar of dat effect heeft weet ik niet
er zijn wel kalmeringspilletjes voor de kat, maar of dat effect heeft weet ik niet
ja die van ons was even naar buiten en kwam niet meer boven water. We hadden overal gezocht. Nu moeten we haar binnen houden, dat wordt wel moeilijk.Gabrielle schreef:geen idee, heb jij ervaring met katten op oudjaar ?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)