Het grote WEERTOPIC
Re: Het grote WEERTOPIC
Hier sneeuwt het behoorlijk hard.
't Blijft niet liggen.
't Blijft niet liggen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Het sneeuwt en alles wordt toch maar langzamer witter!
Dus kijk uit voor gladheid op de weg!
De hele middag gesneeuwd! het was hier idd wel glad...hans123 schreef:Het sneeuwt en alles wordt toch maar langzamer witter!
Jammer dat de sneeuw niet blijft liggen!
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Na een stormachtige avond, orkaankracht, treedt er een tamelijke rust op op dit moment.
verwachting..
op RF zullen storm en zonneschijn afwisselend blijven..
...............................
verwachting..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Als jij dan het zonneschijntje bent!henriët schreef:Na een stormachtige avond, orkaankracht, treedt er een tamelijke rust op op dit moment.
verwachting..

Gijs83 schreef:Als jij dan het zonneschijntje bent!henriët schreef:Na een stormachtige avond, orkaankracht, treedt er een tamelijke rust op op dit moment.
verwachting..
...............................![]()
![]()

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bezien in het licht van de chatsessie van gisteravond , vind ik dit toch wel een gewaagde reactiehenriët schreef:Gijs83 schreef:Als jij dan het zonneschijntje bent!henriët schreef:Na een stormachtige avond, orkaankracht, treedt er een tamelijke rust op op dit moment.
verwachting..
![]()
Vertel, vertel, wat is er gebeurd.....wim schreef:Bezien in het licht van de chatsessie van gisteravond , vind ik dit toch wel een gewaagde reactiehenriët schreef:Gijs83 schreef: Als jij dan het zonneschijntje bent!![]()
![]()

tja..wim schreef:Gijs83 schreef:Als jij dan het zonneschijntje bent!henriët schreef:Na een stormachtige avond, orkaankracht, treedt er een tamelijke rust op op dit moment.
verwachting..
![]()
Bezien in het licht van de chatsessie van gisteravond , vind ik dit toch wel een gewaagde reactie
ik heb diep in de nacht een duidelijke uitleg kunnen geven... maar ja toen was je er niet..
en elk forumlid wat mij kent..
weet dat mijn liefde is: Jean!!!!!!!

en alle andere

al hebben sommigen een

's nachts slaap ik meestal. Maar ik begrijp dat ik daardoor heel wat mis.henriët schreef: ik heb diep in de nacht een duidelijke uitleg kunnen geven... maar ja toen was je er niet..
Uitleg is niet nodig hoor. Ik geloof je op je woord.
dank je wel!wim schreef:'s nachts slaap ik meestal. Maar ik begrijp dat ik daardoor heel wat mis.henriët schreef: ik heb diep in de nacht een duidelijke uitleg kunnen geven... maar ja toen was je er niet..
Uitleg is niet nodig hoor. Ik geloof je op je woord.
WINTERWEETJES
De laatste vijfentwintig jaar beleefden we de zeven zachtste winters van de laatste ruim honderd jaar.
De top tien wordt aangevoerd door 1990 met over december, januari en februari een gemiddelde in DE BILT van 6,0 graden. Op de tweede plaats staat de winter van 1989 (5,6), gevolgd door 1975 (5,5), 1998 (5,4), 1995 (5,3), 1988 (5,0) en 2000 (5,0).
In januari en februari 1988 kwam het amper tot vorst: in De Bilt was -0,9 graden de laagste temperatuur van januari. Die maand telde maar twee vorstdagen, evenals februari 1990, met 7,6 graden de warmste en stormachtigste wintermaand. In Limburg werd die maand al meer dan 20 graden gemeten.
Ook de eerste vijfentwintig jaar van de 20e eeuw hadden zachte winters, zoals 1916 (4,6 graden), 1920 (4,4) en 1925 (4,1), maar de uitschieters waren minder dan in het laatste decennium van de 20e eeuw.
Gemiddeld over die eeuw bedraagt de wintertemperatuur 2,6 graden, een stuk warmer dan in de vorige eeuwen. Zowel in de achttiende als in de negentiende eeuw lag het wintergemiddelde op 1,9 graden. Ondanks de hogere temperaturen ontbrak het niet aan barre kou, een grilligheid die hoort bij ons klimaat. Ook in warme periodes blijven heel koude winters mogelijk.
De winter van 1979 was met -0,8 graden de koudste van de laatste vijfentwintig jaar van de 20e eeuw, maar ook die van 1996 (-0,1) mogen we tot de strenge rekenen. De winter van de eeuw was die van 1963 (-3,1 graden), gevolgd door 1947 (-2,4). De jaren veertig leverden nog drie strenge winters op: 1940 (-1,9), 1941 (-0,1) en 1942 (-1,5).
Ook 1929 (-1,5) hoort tot de strenge en in totaal telde de 20e eeuw acht strenge winters. De negentiende eeuw had er dertien, de achttiende eeuw veertien met een gemiddelde onder het vriespunt.
De strengste winters leverden uiteraard ook veel sneeuw op. In de winter van 1963 lag er in het noorden van het land op tachtig dagen sneeuw! De zon scheen er volop bij want die winter was met 256 uur zon ook de zonnigste. Ook de winter van 1979 mocht er zijn met ongeveer 60 dagen met een sneeuwdek. In die winter viel in De Bilt op 37 dagen sneeuw, het grootste aantal van de eeuw. De koude sneeuwrijke winters waren niet de natste; dat is voorbehouden aan de zachtere winters met veel westenwind.
De natste winter in De Bilt was die van 1966 met 338,0 mm, De winter van 1995, berucht van de overstromingen, staat met 331,0 mm op de tweede plaats. Extreem droog was de winter van 1964 met 63,7 mm in drie maanden. In deze eeuw bleef de winterneerslag acht keer onder de 100 mm.
Bron: KNMI
-DIA-
De laatste vijfentwintig jaar beleefden we de zeven zachtste winters van de laatste ruim honderd jaar.
De top tien wordt aangevoerd door 1990 met over december, januari en februari een gemiddelde in DE BILT van 6,0 graden. Op de tweede plaats staat de winter van 1989 (5,6), gevolgd door 1975 (5,5), 1998 (5,4), 1995 (5,3), 1988 (5,0) en 2000 (5,0).
In januari en februari 1988 kwam het amper tot vorst: in De Bilt was -0,9 graden de laagste temperatuur van januari. Die maand telde maar twee vorstdagen, evenals februari 1990, met 7,6 graden de warmste en stormachtigste wintermaand. In Limburg werd die maand al meer dan 20 graden gemeten.
Ook de eerste vijfentwintig jaar van de 20e eeuw hadden zachte winters, zoals 1916 (4,6 graden), 1920 (4,4) en 1925 (4,1), maar de uitschieters waren minder dan in het laatste decennium van de 20e eeuw.
Gemiddeld over die eeuw bedraagt de wintertemperatuur 2,6 graden, een stuk warmer dan in de vorige eeuwen. Zowel in de achttiende als in de negentiende eeuw lag het wintergemiddelde op 1,9 graden. Ondanks de hogere temperaturen ontbrak het niet aan barre kou, een grilligheid die hoort bij ons klimaat. Ook in warme periodes blijven heel koude winters mogelijk.
De winter van 1979 was met -0,8 graden de koudste van de laatste vijfentwintig jaar van de 20e eeuw, maar ook die van 1996 (-0,1) mogen we tot de strenge rekenen. De winter van de eeuw was die van 1963 (-3,1 graden), gevolgd door 1947 (-2,4). De jaren veertig leverden nog drie strenge winters op: 1940 (-1,9), 1941 (-0,1) en 1942 (-1,5).
Ook 1929 (-1,5) hoort tot de strenge en in totaal telde de 20e eeuw acht strenge winters. De negentiende eeuw had er dertien, de achttiende eeuw veertien met een gemiddelde onder het vriespunt.
De strengste winters leverden uiteraard ook veel sneeuw op. In de winter van 1963 lag er in het noorden van het land op tachtig dagen sneeuw! De zon scheen er volop bij want die winter was met 256 uur zon ook de zonnigste. Ook de winter van 1979 mocht er zijn met ongeveer 60 dagen met een sneeuwdek. In die winter viel in De Bilt op 37 dagen sneeuw, het grootste aantal van de eeuw. De koude sneeuwrijke winters waren niet de natste; dat is voorbehouden aan de zachtere winters met veel westenwind.
De natste winter in De Bilt was die van 1966 met 338,0 mm, De winter van 1995, berucht van de overstromingen, staat met 331,0 mm op de tweede plaats. Extreem droog was de winter van 1964 met 63,7 mm in drie maanden. In deze eeuw bleef de winterneerslag acht keer onder de 100 mm.
Bron: KNMI
-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- zusterelly
Het sneeuwt hier 

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.

hier regent het...
hier ook! Ik zag de zoutstrooier net ook voorbij komen. Dus word het zo oppassen voor deze postbode!zusterelly schreef:Het sneeuwt hier