Protest kerk tegen lesbisch trouwfeest in trein

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Protest kerk tegen lesbisch trouwfeest in trein

Bericht door memento »

Ik vraag me af of je dit de NS vooral moet gaan verwijten. Ik heb ook nog nooit gehoord van protesten tegen een zalencentrum waar getrouwde mensen van hetzelfde geslacht een trouwfeest geven. Ik denk dat het zinvoller is om je protesten bij de staat in te blijven dienen..
Je kan het één doen, en het ander niet laten. Praktisch gezien zou ik zeggen: De landelijke kerk protesteert tegen grote, landelijke evenementen. De plaatselijke kerk tegen plaatselijke evenementen. En het individuele lid protesteert tegen individuele zondige evenementen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Protest kerk tegen lesbisch trouwfeest in trein

Bericht door Marnix »

Bonny schreef:
Marnix schreef:Ik ben niet alleen tegen homohuwelijken als ze in de trein worden gesloten. Ik vraag me af of je dit de NS vooral moet gaan verwijten. Ik heb ook nog nooit gehoord van protesten tegen een zalencentrum waar getrouwde mensen van hetzelfde geslacht een trouwfeest geven. Ik denk dat het zinvoller is om je protesten bij de staat in te blijven dienen...
De NS had het (mede) georganiseerd:
Het trouwfestijn was bedoeld als aandachtstrekker voor de landelijke campagne Nederland Leest. Daarin stond het boek Twee vrouwen centraal, waarin schrijver Harry Mulisch een lesbische relatie beschrijft
Dus wat dat betreft kun je bij de NS protesteren.
Kan ja, ik ga er mijn conducteur in ieder geval niet op aanspreken :D Belangrijk is wel dat we geen mensen worden die gelijk klaarstaan om te vertellen wat niet mag, maar zelden mensen de goede boodschap vertellen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Protest kerk tegen lesbisch trouwfeest in trein

Bericht door Josephus »

Marnix schreef:
Bonny schreef:Dus wat dat betreft kun je bij de NS protesteren.
Kan ja, ik ga er mijn conducteur in ieder geval niet op aanspreken :D
Zou ook weinig zin hebben, want die heeft dit besluit niet genomen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie