Stofje bruidsjurk laten zien

jvdg

Re: Stofje bruidsjurk laten zien (vh: Leer der GG)

Bericht door jvdg »

Ik vind zo'n stukje trouwjurk temeer onzinnig omdat het niets zegt over de hoeveelheid stof die de bruid draagt.
henriët

Bericht door henriët »

jvdg schreef:Ik vind zo'n stukje trouwjurk temeer onzinnig omdat het niets zegt over de hoeveelheid stof die de bruid draagt.
het gaat echt puur om de kleur...
of het een kleur is, en niet te licht...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

"onze" dominee was destijds net in onze gemeente en hij heeft het gekleurde trouwen in Scherpenzeel 'afgeschaft'
Hij zei heel nuchter: als je alle kleuren symbolisch gaat nemen moet je perse in het rood trouwen (kleur van de liefde). Trouw jij maar in 't wit.
Ik was dus een van de eerste bruidjes daar in het wit en heb er wel een en ander over moeten horen 'als dochter van de ouderling' . Maar ach...dat glijdt wel van je rug af :huhu
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:
henriët schreef:( maar ik snap alleen nog minder dat er in de ggn in het wit gedoopt mag worden....)
Een echte GGiN-ter zal dat ook nooit doen.
Maar ja, dat hellend vlak, he? ;)
Wou je dan durven beweren, geachte Tiberius, dat mijn ouders niet echt GGinN waren? Want we zijn alle 14 in een witte doopsjurk gedoopt....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
Tiberius schreef:
henriët schreef:( maar ik snap alleen nog minder dat er in de ggn in het wit gedoopt mag worden....)
Een echte GGiN-ter zal dat ook nooit doen.
Maar ja, dat hellend vlak, he? ;)
Wou je dan durven beweren, geachte Tiberius, dat mijn ouders niet echt GGinN waren? Want we zijn alle 14 in een witte doopsjurk gedoopt....
Uitzonderingen bevestigen de regels. :)
Gian

Bericht door Gian »

Mister schreef: Trouwjurk wit is nergens in de Bijbel terug te vinden. Sterker nog, witte kleding wordt vaker genoemd...
Prediker 9:8 Laat uw klederen te allen tijd wit zijn
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
caprice

Bericht door caprice »

Gian schreef:
Mister schreef: Trouwjurk wit is nergens in de Bijbel terug te vinden. Sterker nog, witte kleding wordt vaker genoemd...
En laat dan ook olie op uw hoofden wezen.

De witte klederen zijn voor de hemellingen. Openbaring is daar wel duidelijk over.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

caprice schreef:
Gian schreef: Prediker 9:8 Laat uw klederen te allen tijd wit zijn
De witte klederen zijn voor de hemellingen. Openbaring is daar wel duidelijk over.
Prediker snapte het dus niet zo goed?
~~Soli Deo Gloria~~
cosmo

Bericht door cosmo »

Net of een kleur van enig belang is. Waarom draagt een ouderling een wit overhemd? Of waarom zijn de muren in een kerk wit? Draagt de vrouw van de dominee geen witte lingerie?
freek

Bericht door freek »

caprice schreef:
Gian schreef:

Zingen is ook voor de hemellingen. Openbaring is hier óók duidelijk over. Toch doen we het hier op aarde ook.
Marnix

Bericht door Marnix »

caprice schreef:
Gian schreef:

Witte klederen zijn OOK voor de hemellingen. Dat we daar witte kleren krijgen wil niet zeggen dat je ze hier niet mag dragen.

Tja, het is maar waar je de nadruk op legt. Op de zonde, ellende... of op de verlossing door Christus. Dat is in het ene kerkverband anders dan in het andere.

Ik lees echter nergens een verbod op witte kleren ofzo, hier op aarde.

Jeasja 1:

16 Was je, reinig je,
maak een eind aan je misdaden,
ik kan ze niet meer zien.
Vermijd alle kwaad
17 en leer goed te doen.
Zoek het recht, houd tirannen in toom,
bied wezen bescherming, sta weduwen bij.

18 De HEER zegt: Laten we zien wie er in zijn recht staat.
Al zijn je zonden rood als scharlaken, ze worden wit als sneeuw,
al zijn ze rood als purper, ze worden wit als wol.
19 Als je weer naar mij wilt luisteren,
zal het beste van het land je ten deel vallen.
20 Als je koppig bent en niet wilt luisteren,
zul je vallen door het zwaard.
De HEER heeft gesproken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
henriët

Bericht door henriët »

caprice schreef:
Gian schreef:

wil je hiermee zeggen dat je dus geen witte kleding aan zou mogen???
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
freek

Bericht door freek »

Ik vind de keuring van zo'n lapje stof nog tot daar aan toe. Erger is het dat je in sommige kerken na afloop van je eerste avondmaalsgang een ander soort keuring tegemoet kan zien. Ik hoorde dit pas. Vond het vrij schokkend :oO
albion

Bericht door albion »

freek schreef:Ik vind de keuring van zo'n lapje stof nog tot daar aan toe. Erger is het dat je in sommige kerken na afloop van je eerste avondmaalsgang een ander soort keuring tegemoet kan zien. Ik hoorde dit pas. Vond het vrij schokkend :oO
welke keuring dan wel, deze quote begrijp ik niet :nonnon :nonnon
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
haaf

Bericht door haaf »

freek schreef:Ik vind de keuring van zo'n lapje stof nog tot daar aan toe. Erger is het dat je in sommige kerken na afloop van je eerste avondmaalsgang een ander soort keuring tegemoet kan zien. Ik hoorde dit pas. Vond het vrij schokkend :oO
Daar geloof ik dus helemaal niets van!
Ik weet wel wat je bedoeld maar dat heeft dan ook helemaal niets met een 'keuring' te maken! :nonnon
Gesloten