Wat is jouw verlangen?

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 1319
Lid geworden op: 16 jan 2008, 12:56
Locatie: op een plekje van deze wereld :)

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door monique »

ik verlang gewoon naar iemand waar ik met al mn problemen maar dan ook egt alles over kan praten en ik bedoel gewoon een mens
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Rens »

fluitje schreef:Het grootste verlangen van een kind van God is dat Jezus zal terugkomen.

Maar in ons huidige leven hebben wij onze verlangens.

Wat is jouw verlangen?
Of anders gezegd........wat is jouw grote droom?

dat ik niet alléén blijf in dit leventje......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door MarthaMartha »

nog héél veel bijbelweken.....
en clubavonden.....

Wat is het héérlijk om anderen te vertellen over de Heere Jezus.
Hoe meer je die kinderen verteld, hoe heerlijker Hij je soms voor ogen staat.
Het geeft zo'n geweldige vreugde om zó van uit te mogen delen.
Als je Hem kent, dan móet je wel van Hem houden.

En hoewel ik zó geniet, en dit alle dagen van mijn leven zou willen doen,
zou ik dan ook zomaar gewoon bij Hem willen zijn.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
ber10e
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 jul 2007, 16:05
Locatie: middelharnis
Contacteer:

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door ber10e »

Ik verlang ernaar om even bij de Heere Jezus op schoot te zitten en om daar heerlijk uit te huilen en al mijn vragen te vertellen....
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Ichtus »

ber10e schreef:Ik verlang ernaar om even bij de Heere Jezus op schoot te zitten en om daar heerlijk uit te huilen en al mijn vragen te vertellen....
Dit verlangen deel ik met je ber10e!
Even boven al het aardse uitgetild te worden...
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door henriët »

ber10e schreef:Ik verlang ernaar om even bij de Heere Jezus op schoot te zitten en om daar heerlijk uit te huilen en al mijn vragen te vertellen....

Ga dan op een voor jouw stille plaats... en zit daar ( geknield) en bid tot God, en laat je tranen de vrije loop! Leg alles voor Hem neer!
Roept Hem aan in de dag der benauwdheid, en Hij zal je eruit helpen!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
ber10e
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 jul 2007, 16:05
Locatie: middelharnis
Contacteer:

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door ber10e »

bedankt hen, dat moet ik inderdaad doen. want God de Heer zo goed zo mild, ist allen tijd een zon en schild!

henriët schreef:
ber10e schreef:Ik verlang ernaar om even bij de Heere Jezus op schoot te zitten en om daar heerlijk uit te huilen en al mijn vragen te vertellen....

Ga dan op een voor jouw stille plaats... en zit daar ( geknield) en bid tot God, en laat je tranen de vrije loop! Leg alles voor Hem neer!
Roept Hem aan in de dag der benauwdheid, en Hij zal je eruit helpen!
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Gijs83 »

henriët schreef:
ber10e schreef:Ik verlang ernaar om even bij de Heere Jezus op schoot te zitten en om daar heerlijk uit te huilen en al mijn vragen te vertellen....

Ga dan op een voor jouw stille plaats... en zit daar ( geknield) en bid tot God, en laat je tranen de vrije loop! Leg alles voor Hem neer!
Roept Hem aan in de dag der benauwdheid, en Hij zal je eruit helpen!
Het is ook weer een genade om het allemaal 'kwijt' te raken bij de Heere, maar de Heere wil het soms boven bidden of denken schenken. Soms(misschien moet ik toch zeggen: vaak) handelt de Heere wonderlijk!
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Wilma van den Berg »

Gijs83 schreef:
henriët schreef:
ber10e schreef:Ik verlang ernaar om even bij de Heere Jezus op schoot te zitten en om daar heerlijk uit te huilen en al mijn vragen te vertellen....

Ga dan op een voor jouw stille plaats... en zit daar ( geknield) en bid tot God, en laat je tranen de vrije loop! Leg alles voor Hem neer!
Roept Hem aan in de dag der benauwdheid, en Hij zal je eruit helpen!
Het is ook weer een genade om het allemaal 'kwijt' te raken bij de Heere, maar de Heere wil het soms boven bidden of denken schenken. Soms(misschien moet ik toch zeggen: vaak) handelt de Heere wonderlijk!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Marnix »

ber10e schreef:bedankt hen, dat moet ik inderdaad doen. want God de Heer zo goed zo mild, ist allen tijd een zon en schild!

henriët schreef:
ber10e schreef:Ik verlang ernaar om even bij de Heere Jezus op schoot te zitten en om daar heerlijk uit te huilen en al mijn vragen te vertellen....

Ga dan op een voor jouw stille plaats... en zit daar ( geknield) en bid tot God, en laat je tranen de vrije loop! Leg alles voor Hem neer!
Roept Hem aan in de dag der benauwdheid, en Hij zal je eruit helpen!
En vergeet nooit dat je ooit oog in oog met Hem mag staan en Hij al je tranen zal afwissen. Hij is dichtbij, ook ervaren we dat niet altijd. En nog even en Hij zal altijd dichtbij zijn en dan zullen we ook nooit meer anders ervaren. Geloven is ervaren, maar het is ook verwachten, hopen, vooruitzien naar wat komt... dat eeuwig leven met Hem waar ervaring nooit meer beperkt of afwezig zal zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:En vergeet nooit dat je ooit oog in oog met Hem mag staan en Hij al je tranen zal afwissen. Hij is dichtbij, ook ervaren we dat niet altijd. En nog even en Hij zal altijd dichtbij zijn en dan zullen we ook nooit meer anders ervaren. Geloven is ervaren, maar het is ook verwachten, hopen, vooruitzien naar wat komt... dat eeuwig leven met Hem waar ervaring nooit meer beperkt of afwezig zal zijn.
Ja, Marnix, die troost, buiten onszelf, door de Genade van Christus alleen.
Daarop zeg ik: Amen, ja amen.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door henriët »

jvdg schreef:
Marnix schreef:En vergeet nooit dat je ooit oog in oog met Hem mag staan en Hij al je tranen zal afwissen. Hij is dichtbij, ook ervaren we dat niet altijd. En nog even en Hij zal altijd dichtbij zijn en dan zullen we ook nooit meer anders ervaren. Geloven is ervaren, maar het is ook verwachten, hopen, vooruitzien naar wat komt... dat eeuwig leven met Hem waar ervaring nooit meer beperkt of afwezig zal zijn.
Ja, Marnix, die troost, buiten onszelf, door de Genade van Christus alleen.
Daarop zeg ik: Amen, ja amen.
Fijn Jan, dat je dat zo openlijk neer durft te schrijven!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Margriet »

Heel simpel: met de Kerst in Nederland!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door helma »

Margriet schreef:Heel simpel: met de Kerst in Nederland!!
is dat alleen een wens of....

(we hebben hier geen witte Kerst hoor :huhu )
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Gijs83 »

Marnix schreef:
En vergeet nooit dat je ooit oog in oog met Hem mag staan en Hij al je tranen zal afwissen. Hij is dichtbij, ook ervaren we dat niet altijd. En nog even en Hij zal altijd dichtbij zijn en dan zullen we ook nooit meer anders ervaren. Geloven is ervaren, maar het is ook verwachten, hopen, vooruitzien naar wat komt... dat eeuwig leven met Hem waar ervaring nooit meer beperkt of afwezig zal zijn.
Hoe kun je tegen iemand zeggen van wie je niet weet of hij/zij bekeerd dat Hij al je tranen zal afwissen? Je kunt daar toch niet vanuit gaan?
Plaats reactie