Dit bedoel ik...freek schreef:Sorry, maar dat kan ik toch echt niet terugvinden in mijn posting. Sowieso niet aan het begin. Ik heb alleen gezegd dat het triest is dat mensen alleen nog maar hun geestelijke voedsel (kunnen) halen bij organisaties als Heartcry, en niet meer in hun eigen kerk. Volgens mij constateer ik dan een feit, en 'sneer' ik helemaal niks. In dit of in het andere topic stelt Gian het ongeveer letterlijk voor wat hemzelf betreft. En ik hoor dat van zoveel andere mensen.BJD schreef:Volgens mij begint Freek met zijn berichtgeving met een sneer richting bestaande kerkenDaar reageer ik alleen op...
prima als het er naast bestaat maar als je stelt dat "het bestaan en noodzaak van Heartcry ten diepste een aanklacht is richting onze kerken" doe je mijns inziens vele kerken te kort.freek schreef: Dat geldt ook voor zijn verzuchting dat het 'weer' op een conferentie moest plaatsvinden. Waarom bieden veel kerken niet meer wat ze zouden moeten bieden: geestelijk voedsel om zondag aan zondag gesterkt het leven weer in te kunnen. Het bestaan en de noodzaak van een stichting als Heartcry is ten diepste een aanklacht richting onze kerken.
Ik denk dat je dat zo niet kunt zeggen, je doet God's werk "in onze kerken" te kort.
Veel van degene die hier overigens posten en ook Heartcry bezoeken kunnen het volgens mij, (althans dat lees ik uit hun postings) prima vinden in hun kerken. Je doet net of het een breed gedragen feit is.