Televisie bezit
Ik heb een HD recorder incl. ontvanger van Digitenne die op mijn PC monitor (met Scartaansluiting) is aangesloten.
Heel soms kijk ik naar programma's. Ik neem wat interessant is op, waar ik vaak niet naar kijk, dus weer wis. Wel neem ik alle MotoGP wedstrijden op die ik wel bekijk.
Als je geen specifieke interesse hebt, dan mis je nix als je geen TV hebt.
Heel soms kijk ik naar programma's. Ik neem wat interessant is op, waar ik vaak niet naar kijk, dus weer wis. Wel neem ik alle MotoGP wedstrijden op die ik wel bekijk.
Als je geen specifieke interesse hebt, dan mis je nix als je geen TV hebt.
Waarom sta ik daar te weinig bij stil als ik t.v. kijk. Ik draag immers zelf de verantwoordelijkheid voor wat ik kijk en hoe ik met mijn tijd omga.Kees schreef:Cosmo, misschien staan we er wel te weinig bij stil dat God altijd over onze schouder meekijk.
Ik lees nergens in de bijbel dat een mens zich niet zou mogen vermaken c.q. zich niet zou mogen ontspannen. Een mens heeft namelijk ook rust nodig, zowel lichamelijk als geestelijk.Stel, en ik bedoel dit zeker niet oneerbiedig, dat Hij eens bij je op bezoek kwam, je maak mij niet wijs dat je dan met een gerust hart tv gaat zitten kijken, en zeker niet om puur vermaak.
In als-dan redenaties geloof ik niet zo. Ook zonder dat God lijfelijk aanwezig is, heb ik kennis van zijn bestaan.
Mijn opmerking was wellicht onvolledig. Met het kennis hebben van zijn bestaan en van hetgeen Hij ons heeft geschreven ben ik uitstekend op de hoogte van zijn doel met de mens.Kees schreef:Precies wat je zegt. Kennis van Zijn bestaan. Dat heeft iedereen die op aarde rondloopt. Nu nog de kennis wie Hij is, en met welk doel de mens geschapen is, daar zit het hem in.
Dat neemt niet weg dat jij nogal haastig voorbij gaat aan mijn opmerking dat de bijbel niet spreekt over ontspanning c.q. vermaakt en/of een verbod hierop.
Ik begrijp je reactie heel goed hoor en misschien ben ik er wel te fel in. Maar 2 dingen wil ik je nog vragen en uiteraard opbouwend bedoeld.
Ben je niet bang dat die kennis alleen in je hoofd zit?
En ik zeg niet dat je je niet mag vermaken, integendeel, maar zou de tv een juist middel daarvoor zijn?
Ben je niet bang dat die kennis alleen in je hoofd zit?
En ik zeg niet dat je je niet mag vermaken, integendeel, maar zou de tv een juist middel daarvoor zijn?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Sorry Jolanda, en Lassie.JolandaOudshoorn schreef:ben ik de enige ja-stemmer die hier iets heeft gepost (op Lassie na dan) :?:
Ik ben ook een ja-stemmer
Hoewel wij een TV in huis hebben, kijken we beslist geen drama, oftewel speelfilms (ook niet op DVD). We hebben geen internet thuis. De TV is dus heel weinig aan, ook omdat we maar 4 sneeuwige zenders ontvangen (5 als je frans meeteld). Dus is er,in wezen, nooit iets goeds op TV.
Maar, het kwaad zit hem niet in dat brokje techniek. Het kwaad zit in 's mensen's hart.
Zo hoeveel (oud)GG(inN)(bv) gezinnen zijn er, waar ze trouw geen TV hebben, maar waar de kast vol staat met speelfilms op DVD?
zal even een nieuwe pol openen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Wilde net stmmen is tie weg?Bert Mulder schreef:Sorry Jolanda, en Lassie.JolandaOudshoorn schreef:ben ik de enige ja-stemmer die hier iets heeft gepost (op Lassie na dan)
Hoewel wij een TV in huis hebben, kijken we beslist geen drama, oftewel speelfilms (ook niet op DVD). We hebben geen internet thuis. De TV is dus heel weinig aan, ook omdat we maar 4 sneeuwige zenders ontvangen (5 als je frans meeteld). Dus is er,in wezen, nooit iets goeds op TV.
Maar, het kwaad zit hem niet in dat brokje techniek. Het kwaad zit in 's mensen's hart.
Zo hoeveel (oud)GG(inN)(bv) gezinnen zijn er, waar ze trouw geen TV hebben, maar waar de kast vol staat met speelfilms op DVD?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Nu is tie terug (had een fout gemaakt in aantal vragen)refo schreef:Wilde net stmmen is tie weg?Bert Mulder schreef:Sorry Jolanda, en Lassie.JolandaOudshoorn schreef:ben ik de enige ja-stemmer die hier iets heeft gepost (op Lassie na dan) :?:
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Zo te zien mogen hier uitsluitend (oud)GG(inN)(bv)-forummers meedoen aan de poll? Met je vraagstelling sluit je anderen uit.Bert Mulder schreef:Zo hoeveel (oud)GG(inN)(bv) gezinnen zijn er, waar ze trouw geen TV hebben, maar waar de kast vol staat met speelfilms op DVD?
Moet ik een nieuwe poll openen? Bert Mulder discrimineert toch?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Haha, zal hem dus maar weer veranderen...Hendrikus schreef:Zo te zien mogen hier uitsluitend (oud)GG(inN)(bv)-forummers meedoen aan de poll? Met je vraagstelling sluit je anderen uit.Bert Mulder schreef:Zo hoeveel (oud)GG(inN)(bv) gezinnen zijn er, waar ze trouw geen TV hebben, maar waar de kast vol staat met speelfilms op DVD?
Moet ik een nieuwe poll openen? Bert Mulder discrimineert toch?
- Bert Mulder
- Contacteer:
okidokievlinder schreef:Voeg dan meteen toe of er wel via internet gekeken wordt naar TV programma's series. Want dat doen er ook veel (me inclusive)
- JolandaOudshoorn
Wat mij opvalt is dat er heel veel tegenstellingen worden gecreeert die er niet hoeven te zijn. Bijv, tv kijken = ongezellig. puur vermaak, staat lezen in de weg, verhindert een goed gesperk enz.
Volgens mij kan je ipv tv kijken daar een heleboel andere dingen voor in de plaats zetten. computeren, werk, verenigingsleven...
Ik vind het een goede gedachten om te leven alsof Jezus altijd over je schouder meekijkt (en in feite is dat ook zo) maar dat geldt op alle terreinen van het leven. Als ik humeurig ben en onredelijk uitval tegen mijn kinderen, dan heb ik liever ook niet dat Jezus meekijkt. En als ik een sappig nieuwtje hoor van de buurvouw en doorvertel, zou ik ook wel willen dat Hij Zijn oren dicht houdt.
Kortom, ik geef toe, aan tv kijken zitten gevaren, maar geen grotere gevaren dan andere dingen in het leven. Gisteren hadden we het met de kinderen op de kinderclub over afgoden, wat kan een afgod zijn. Toen kwamen ook zij erachter dat de meest "gewone" dingen dat kunnen zijn. (school, werk, geld, macht. computer etc.)
Volgens mij kan je ipv tv kijken daar een heleboel andere dingen voor in de plaats zetten. computeren, werk, verenigingsleven...
Ik vind het een goede gedachten om te leven alsof Jezus altijd over je schouder meekijkt (en in feite is dat ook zo) maar dat geldt op alle terreinen van het leven. Als ik humeurig ben en onredelijk uitval tegen mijn kinderen, dan heb ik liever ook niet dat Jezus meekijkt. En als ik een sappig nieuwtje hoor van de buurvouw en doorvertel, zou ik ook wel willen dat Hij Zijn oren dicht houdt.
Kortom, ik geef toe, aan tv kijken zitten gevaren, maar geen grotere gevaren dan andere dingen in het leven. Gisteren hadden we het met de kinderen op de kinderclub over afgoden, wat kan een afgod zijn. Toen kwamen ook zij erachter dat de meest "gewone" dingen dat kunnen zijn. (school, werk, geld, macht. computer etc.)
Ik weet, mijn Verlosser leeft