Kroket en bitterbal

caprice

Bericht door caprice »

Rens schreef:Tjonge jonge, omdat er met een kwinkslag naar iets simpels als kroketten en bitterballen wordt verwezen, moeten gelijk weer halve theologische verhandelingen ten tonele worden gevoerd............het zou iets anders zijn als er wordt uitgezien naar copieuze schranspartijen die met het wezen van de hoogfeesten niets van doen hebben..............

maar een simpele bitterbal of kroket???
Nee hoor. Er komt meer bij kijken:

"De tweede helft van dit jaar ingegaan , de decembermaand is op kousenvoeten aanstaande , te horen is zij niet maar komt wel steeds dichterbij nog vier en een half maand DECEMBER; wie maak van deze maand een maand van noestigheid in de keuken , kortom je eigen rundvlees kroketten maken met pieterselie,bitteballen en kaas kroketten , wie gaat dan maken zijn eigen huisgemaakte warme wafels met eigen geslagen slagroom enz enz enz . wie is in november bezig voor december in eigen keuken om met de feestdagen alles huisgemaakt op tafel of bijzettafel te hebben , met een fonkelend glas rode wijn in de hand.Of te wel geheel klaar* om de decembermaand weer totaal te vieren ."

*Geheel klaar met alléén dít?

En los daarvan. Wie weet of we dat nog zullen meemaken? Het kan dan al eeuwigheid zijn.
Laatst gewijzigd door caprice op 11 jul 2007, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:Tjonge jonge, omdat er met een kwinkslag naar iets simpels als kroketten en bitterballen wordt verwezen, moeten gelijk weer halve theologische verhandelingen ten tonele worden gevoerd............het zou iets anders zijn als er wordt uitgezien naar copieuze schranspartijen die met het wezen van de hoogfeesten niets van doen hebben..............

Tja, Rens, eigenlijk heb je wel gelijk! :lol:
Rens

Bericht door Rens »

caprice schreef:

"De tweede helft van dit jaar ingegaan , de decembermaand is op kousenvoeten aanstaande , te horen is zij niet maar komt wel steeds dichterbij nog vier en een half maand DECEMBER; wie maak van deze maand een maand van noestigheid in de keuken , kortom je eigen rundvlees kroketten maken met pieterselie,bitteballen en kaas kroketten , wie gaat dan maken zijn eigen huisgemaakte warme wafels met eigen geslagen slagroom enz enz enz . wie is in november bezig voor december in eigen keuken om met de feestdagen alles huisgemaakt op tafel of bijzettafel te hebben , met een fonkelend glas rode wijn in de hand.Of te wel geheel klaar* om de decembermaand weer totaal te vieren ."

Je miskent de achterliggende religieuze intenties die een man als Adorote heeft, en dat ook dagelijks uitdraagt als "man van God" (als ik het zo even mag formuleren) in zijn priesterambt. Als je hem zou kennen, zou je weten dat hij diep-religieus is.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
caprice

Bericht door caprice »

Rens schreef:
caprice schreef:

Je miskent de achterliggende religieuze intenties die een man als Adorote heeft, en dat ook dagelijks uitdraagt als "man van God" (als ik het zo even mag formuleren) in zijn priesterambt. Als je hem zou kennen, zou je weten dat hij diep-religieus is.
Dat zou kunnen. Ik heb het hier echter over een zaak, en niet over een persoon. En de zaak waar ik moeite mee heb, zijn de eetfestijnen met het Kerstfeest, wat tot een vreetfeest is verworden waar de honden geen brood van lusten.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Mariavt

Bericht door Mariavt »

caprice schreef: Dat zou kunnen. Ik heb het hier echter over een zaak, en niet over een persoon. En de zaak waar ik moeite mee heb, zijn de eetfestijnen met het Kerstfeest, wat tot een vreetfeest is verworden waar de honden geen brood van lusten.
Dan moet je daar een apart topic van maken want dat heeft helemaal níets maar dan ook niets van doen met het onderwerp van dit topic:........Een kroket en een bitterbal.
Laatst gewijzigd door Mariavt op 11 jul 2007, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Rens

Bericht door Rens »

caprice schreef: Dat zou kunnen. Ik heb het hier echter over een zaak, en niet over een persoon. En de zaak waar ik moeite mee heb, zijn de eetfestijnen met het Kerstfeest, wat tot een vreetfeest is verworden waar de honden geen brood van lusten.
Helaas hing het in dezen wel aan een persoon vast.

Maar het gegeven van een "vreetfestijn" met Kerst, Pinksteren, Pasen, is helaas een wild om zich heen grijpende waarheid. Vraag "de" mensen in de supermarkten met boodschappenwagens die áfgeladen zijn, naar de betekenis van deze 3 genoemde hoogfeesten, en ze moeten het antwoord schuldig blijven, of stamelen iets over Kribbe, Paashaas oid......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
refo

Bericht door refo »

De één doet geen zonde door het nuttigen van een copieuze maaltijd, de ander wel door het nuttigen van een eenvoudige volkorenboterham met kaas. De eerste kan dat namelijk tot eer van God doen, ook in de december. De tweede kan het tot eigen eer doen: kijk mee eens eenvoudig zijn en dat in december.

Andersom kan ook. Wij zien aan wat voor ogen is. God ziet het hart aan.

Inderdaad vraag je je af wat iemand bezield om theologie te gaan bedrijven met zelfgemaakte kroketten en idem geslagen slagroom.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Adorote

Bericht door Adorote »

Hen die de verbinding trekken met het Hoogfeest van de Geboorte des Heren, en de vreetpartijen met Kerstmis en oud en nieuw,zullen daar zelf aan mee doen dus geen anderen beschuldigen die dit juist niet doen; dit is gewoon een draad over kroketten en bitterballen , en dat we in de tweede helft van het jaar zitten en dat december DV dichterbij komt.

En over eten gesproken met die dagen , velen zullen bij mij die dagen niet willen door brengen kerstmis en oud en nieuw, want er wordt niets exstra s gegeten, en zal men krijgen om in leven te blijven en daar is maar weinig voor nodig,kwaliteit is het wel en goed en gezond ook nog lekker ,hooguit zal er een glas wijn meer gedronken worden meer niet.
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies. Een kroket of een bitterbal mag dan overigens best hoor :) Als je het belangrijkste maar niet vergeet.... en daar ben ik bij Adorote niet bang voor :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

mmmm, kheb eigenlijk best zin in een portie bitterballen of een kroketje.....mjammie
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Gabrielle schreef:mmmm, kheb eigenlijk best zin in een portie bitterballen of een kroketje.....mjammie

Denk aan sonja he.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

tukkertje schreef:
Gabrielle schreef:mmmm, kheb eigenlijk best zin in een portie bitterballen of een kroketje.....mjammie

Denk aan sonja he.
bos-dieet zul je bedoelen...
Adorote

Bericht door Adorote »

Om slank te blijven zo niet zeer slank zal men Hollandsche rundvleeskroket met pieterselie en zo ook de bitterbal alleen eten bij gelegenheid van feest en bijzondere dagen .
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Adorote schreef:Om slank te blijven zo niet zeer slank zal men Hollandsche rundvleeskroket met pieterselie en zo ook de bitterbal alleen eten bij gelegenheid van feest en bijzondere dagen .
En ik mezelf de afgelopen dagen maar vol stampen met rundvleeskroketten, bitterballen en pieterselie...
En maar slank blijven.... :cry:
Misschien doe ik toch wat verkeerd dan! :oops:
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Adorote

Bericht door Adorote »

edele strijdster schreef:
Adorote schreef:Om slank te blijven zo niet zeer slank zal men Hollandsche rundvleeskroket met pieterselie en zo ook de bitterbal alleen eten bij gelegenheid van feest en bijzondere dagen .
En ik mezelf de afgelopen dagen maar vol stampen met rundvleeskroketten, bitterballen en pieterselie...
En maar slank blijven.... :cry:
Misschien doe ik toch wat verkeerd dan! :oops:

Welnee ES het gaat goed je geniet van dit Hollandsch hapje en je blijft een slanke diva ,wat wil je nog meer. :wink: :mrgreen:
Plaats reactie