Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Arretje schreef:... maar ik geloof zeker dat het biddende mannen zijn, die echt niet zomaar mensen afwijzen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen fouten worden gemaakt. Maar dan is het wel belangrijk dat we, wat ook al eerder is opgemerkt, biddend met het curatorium bezig zijn! Zodat er ook nu nog mannen mogen aangenomen worden die zich geroepen voelen om Gods Naam te verkondigen.
Als je bid om predikanten, moet je ondertussen niet doorgaan met het hanteren van structuren die dat gewenste resultaat juist tegengaan.
De kerkenraad van de gemeente waaruit de kandidaat komt, heeft zich er al over uitgesproken. Zo wordt die aanbeveling ook een wassen neus en zo zou ik me als aanbevelende kerkenraad ook voelen.
Miscanthus

pierre27 schreef:Ik snap niet dat mensen hier veel kritiek op kunnen hebben...als God een predikant op de preekstoel in de Ger Gem wil hebben komt ie er wel hoor...al moet hij 3 keer komen voor dat curatorium.
het verkiezingsdenken loopt hier de spuigaten uit....
Als je drie keer een reddingsboei weggooit verdrink je toch ook?
pierre27

Bericht door pierre27 »

Miscanthus schreef:
Arretje schreef:... maar ik geloof zeker dat het biddende mannen zijn, die echt niet zomaar mensen afwijzen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen fouten worden gemaakt. Maar dan is het wel belangrijk dat we, wat ook al eerder is opgemerkt, biddend met het curatorium bezig zijn! Zodat er ook nu nog mannen mogen aangenomen worden die zich geroepen voelen om Gods Naam te verkondigen.
Als je bid om predikanten, moet je ondertussen niet doorgaan met het hanteren van structuren die dat gewenste resultaat juist tegengaan.
De kerkenraad van de gemeente waaruit de kandidaat komt, heeft zich er al over uitgesproken. Zo wordt die aanbeveling ook een wassen neus en zo zou ik me als aanbevelende kerkenraad ook voelen.[/quote

Gelukkig voelen de meeste kerkenraden dat anders...enfin
neemt niet weg dat ook jij mag bidden kerel.vrouw..
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Miscanthus schreef:
pierre27 schreef:Ik snap niet dat mensen hier veel kritiek op kunnen hebben...als God een predikant op de preekstoel in de Ger Gem wil hebben komt ie er wel hoor...al moet hij 3 keer komen voor dat curatorium.
Spuigaten..??jammer dat je een predikant als reddingsboei ziet...maybe lees ik je verkeerd..
Jezus dat is in mijn ogen de enigste Reddingsboei..
Miscanthus

pierre27 schreef:Gelukkig voelen de meeste kerkenraden dat anders...enfin
m.a.w: klets maar verder, wij doen het toch zo. :?
refo

Bericht door refo »

pierre27 schreef:
Miscanthus schreef:
Spuigaten..??jammer dat je een predikant als reddingsboei ziet...maybe lees ik je verkeerd..
Jezus dat is in mijn ogen de enigste Reddingsboei..
Foutje:
Vr.65. Aangezien dan alleen het geloof ons Christus en al Zijn weldaden deelachtig maakt, vanwaar komt zulk geloof?
Antw. Van den Heiligen Geest, Die het geloof in onze harten werkt door de verkondiging des heiligen Evangelies, en het sterkt door het gebruik van de Sacramenten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Miscanthus schreef:
pierre27 schreef:Gelukkig voelen de meeste kerkenraden dat anders...enfin
m.a.w: klets maar verder, wij doen het toch zo. :?
haha..nah iig geen wij, ik ben niet van de Ger Gem maar tis veelal anti-gergem hier en daar praat ik af en toe eens tegenop..
freek

Bericht door freek »

Je hebt helemaal gelijk. Als God een predikant op de kansel wil hebben, dan komt die man daar ook op, of t ie het (aanvankelijk) nu leuk vind of niet. Jammer is echter dat deze mannen zo vaak tegengehouden worden door broeders in het geloof die nog al eens fungeren als een sta-in-de-weg tot het predikantschap.
pierre27

Bericht door pierre27 »

freek schreef:
Je hebt helemaal gelijk. Als God een predikant op de kansel wil hebben, dan komt die man daar ook op, of t ie het (aanvankelijk) nu leuk vind of niet. Jammer is echter dat deze mannen zo vaak tegengehouden worden door broeders in het geloof die nog al eens fungeren als een sta-in-de-weg tot het predikantschap.
Tja...misschien zijn ze dan na afwijzen(waar ik van uitga dat dit biddend gebeurd)..toch bestemd voor de akker genaamd HHK/PKN/OGG/GGiN
Miscanthus

Ik bid dat het curatorium opgeheven wordt en alle kerkmuren wegvallen en dat het 1 kudde en 1 Herder zal zijn. zucht.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Miscanthus schreef:Ik bid dat het curatorium opgeheven wordt en alle kerkmuren wegvallen en dat het 1 kudde en 1 Herder zal zijn. zucht.
Eerste stuk is jammer...tweede is prachtig...ga uw gang
Miscanthus

pierre27 schreef:
Miscanthus schreef:Ik bid dat het curatorium opgeheven wordt en alle kerkmuren wegvallen en dat het 1 kudde en 1 Herder zal zijn. zucht.
nouzeg, we bidden dat er arbeiders in de wijngaard uitgestoten mogen worden en als ze dan uitgestoten worden, mogen ze er niet in....wat is dat nou?
pierre27

Bericht door pierre27 »

Miscanthus schreef:
pierre27 schreef:
nouzeg, we bidden dat er arbeiders in de wijngaard uitgestoten mogen worden en als ze dan uitgestoten worden, mogen ze er niet in....wat is dat nou?
Ok...k weet niet wat je onder uitstoten verstaat??
Miscanthus

pierre27 schreef:
Miscanthus schreef:
pierre27 schreef:
Ok...k weet niet wat je onder uitstoten verstaat??
ja, daar zal het verschil wel inzitten. Ik zie het dat ze uit de gemeente gestoten worden (de wijngaard in) en jij ziet het zeker zó dat ze uit het curatorium gestoten worden? (ik voelde de neiging opkomen om "er uit vliegen" te gebruiken).
maargoed, ik ga de binnenkant van mijn oogleden bekijken, weltrusten voor straks. :)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

RD schreef:Stoorvogel wees op het gevaar van een kritische houding, die vaak voortkomt uit onzekerheid en jaloezie. „Het eerste wat kritiek kapot maakt, is jezelf.” Hij vertelde hoe hij was veranderd door zijn eigen kritische houding te laten varen en positief met anderen om te gaan. „De weg naar gemeenschap is jezelf te geven.”
Idee voor het curatorium?

Serieus: het is voor velen in deze kringen een grondhouding om overal negatief over te zijn. Kritiek op dit, kritiek op dat, zo vult men de koffiepraatjes.
Grote probleem: wie er middenin zit, ziet het niet, want het is zo normaal.

Wat zou het een verademing zijn als dáár eens verandering in kwam. Niet alleen een verademing, het zou een zégen zijn!
Gesloten