jvdg schreef:Marnix schreef:Petrus schreef:Marnix schreef:(ik heb wel eens iemand horen zeggen dat het hypocriet is om te bidden dat dat goed gaat en wel bij elkaar slapen maar daar geloof ik niet in

Marnix............het wél samen in één bed slapen.....(en dan maar hopen dat het goed gaat) en dat "er niks gebeurd" is ongeveer gelijk aan een alcoholist zeggen dat ie niet mag drinken en hij gaat naar bed met een fles jajum naast zich...........
kortom, de kat op het spek binden noemen ze dat............
als je dat idd kunt wáármaken vind ik het de Hand van de Voorzienigheid dat Hij jullie bewaart.....maar menselijkerwijs gespoken is het zoals ik het hiervoor schetste..................
Ik geloof dat niet. Ik denk dat het wel zeker kan. Als je duidelijke afspraken maakt waar je beiden achter staat, als je gelooft... maar vooral: Als je hierin samen met God leeft, samen er over praat, samen er voor bidt en het God belooft. Dat gaat prima, we willen het niet eens omdat we weten dat het niet goed voor ons is, en omdat God het niet wil. En het even leuk is en we er daarna spijt van zouden hebben. Menselijkerwijs is het heel goed mogelijk als je in je relatie samen voor Hem gaat en Gods zegen vraagt. Door het geloof kan je bergen verzetten... dan kan zoiets al helemaal.
En toch Marnix: Denk eens aan Davids val in de geschiedenis met Bathseba. Zij lag nog niet eens naast hem.....
Wie meent te staan, zie toe dat hij niet valle.......
Lijkt me niet helemaal vergelijkbaar. Als het al mis gaat als je nog niet eens bij elkaar mist hebben we wel heel veel problemen.... want we zijn heel vaak samen zonder dat we in bed liggen. Dan kunnen we ook allang dingen doen die God niet wil. David overlegde wat dit betreft ook absoluut niet met God. Ik geloof ook niet dat ze samen God beloofden geen seks te hebben en er ook voor baden. En Batseba was getrouwd...
Kortom, niet echt vergelijkbaar.
Maar bedankt voor de waarschuwing, natuurlijk is het oppassen, maar ik geloof zeker dat het kan, als je samen met God leeft en samen voor Hem gaat en wat Hij wil. Dan gaat het lukken.
het is ook een bewuste keuze. We wonen allebei op kamers, mogelijkheden tot ergens anders slapen zijn er niet. 's Avonds terug lukt ook lang niet altijd. Maar op deze manier gaat het goed. En is het ook goed, dat merken we aan alles. Het is gewoon heerlijk om naast elkaar wakker te worden... En ook heerlijk om hierover open en eerlijk met elkaar te kunnen praten, samen bidden, samen zoeken naar het plan van onze Heer. Samen lezen en getuigen, samen leven tot zijn eer.