Pagina 3 van 3

Geplaatst: 27 jan 2007, 10:07
door Klomp
Petrus schreef:
geledu schreef:
Welkom Petrus !!

Maar ik had begrepen dat je aan een andere provider verbonden zou worden op je nieuwe adres ? :wink:
Tja, de aanloopkosten bij Planet zijn € 0.00, bij de ander die ik zou nemen: € 198,00................dan is de keuze snel gemaakt........hé??
Na jouw verhaal krijg ik het idee dat ze die € 198,00 ondertussen al op een andere manier weer verdiend hebben....

Geplaatst: 27 jan 2007, 10:36
door JolandaOudshoorn
Fijn dat je weeeeer terug ben. Ik begon je echt te missen, Petrus. Blijf je nu wat langer :?: :?:

Geplaatst: 27 jan 2007, 10:43
door Tamarinde
JolandaOudshoorn schreef:Blijf je nu wat langer :?: :?:
Dat ligt helemaal aan onze onvolprezen KPN.............áls ze tenminste niet weer de kolder in hun kop krijgen en me er weer afgooien...................... :shock:

Geplaatst: 30 jan 2007, 17:01
door refo
Er stond gisteravond een column van Petrus in het RD:
Het is op een donderdagmiddag in december. Ik zit te internetten en plotseling valt de verbinding weg. Dat kan gebeuren, geen reden tot paniek. Maar als het meer dan een uur duurt, vind ik dat het tijd wordt maatregelen te nemen. Ik bel met de servicedesk van mijn internetprovider in de veronderstelling dat er een storing is. Niet dus. „Meneer, u bent met onmiddellijke ingang afgesloten. Uw account is bevroren.”

Dat is schrikken. Maar goed, wat bevroren is, kan ook weer ontdooien, zeg ik in volstrekte onschuld tegen de man aan de andere kan van de lijn. Fout. Hij blijft uiterst vormelijk en deelt in formulierentaal mee dat het proces „onomkeerbaar” is. Dat woord gebruikt hij. „Administratief gezien bestaat u niet meer en dat kunnen wij helaas niet terugdraaien.”

Ik begin te grinniken. Want wie heeft er dan wel opdracht gegeven tot die afsluiting? Het blijft een poosje stil aan de andere kant van de lijn en dan komt er een vals lachje. „Sja meneer, u hebt sinds juli uw abonnementskosten niet meer betaald. Dus wat wilt u? We kunnen natuurlijk niet van de lucht leven…”

Niet betaald? Ik tover een rekening tevoorschijn en lees venijnig voor dat het laatste abonnementsgeld twee weken geleden is afgeschreven. Automatische incasso.

„Momentje alstublieft.” Ik word in de wacht gezet voor 10 eurocent per minuut.

Na een wachttijd van veertien minuten is de toon van de medewerker volstrekt anders. „Zo meneer, dat was een heel gezoek. Maar ik ben er uit.” Dat klinkt goed. „Dus ik heb vanavond weer inter-(is0(

net?”, probeer ik hoopvol. „Nee, internet hebt u voorlopig niet meer”, zegt hij bijna enthousiast. „Daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat ik heb uitgevonden dat er bij ons een administratieve fout is gemaakt waardoor uw account is bevroren en dus is geblokkeerd.”(is2m(

Verbijsterd vraag ik hoe lang het gaat duren. „We gaan nu een nieuwe account aanmaken en dan duurt het zeven dagen. Zeven daagjes maar”, ratelt hij verder. Ik stem toe -wat moet ik anders?- en een kwartier later is de account aangevraagd.

Dertien telefoontjes met de internetprovider later is me duidelijk geworden dat het geen zeven dagen, maar misschien wel vijf weken gaat duren voor ik weer internet heb. „Uw lijn wordt eerst gesloopt en dan wordt er weer een nieuw signaal geïnstalleerd”, zegt de achtste man die ik aan de telefoon krijg. Ik ontplof. Hoe durven ze zoiets te doen? Altijd netjes op tijd betaald, vele jaren lang en dan dit. „U kunt zolang inbellen, meneer. Dan moet u eventjes een extern modem kopen en dan…”

Na het dertiende telefoontje is de maat vol. Ik zeg met onmiddellijke ingang alle contacten met mijn provider op. „We zullen het noteren, meneer, maar u moet het nog wel schriftelijk bevestigen. En dan hoop ik maar dat u niet weer aan een contractsperiode van een jaar vastzit”, aarzelt hij. Hij hoort blijkbaar dat ik adem haal om een volgende tirade te beginnen en drukt die direct de kop in. „Nee, natuurlijk niet, meneer, dat regelen we, het is uiteindelijk onze schuld.”

Twee weken later komt er een brief. Van mijn vroegere internetprovider. „We zijn blij met uw aanvraag voor een nieuwe adsl-verbinding en zullen er alles aan doen die zo snel mogelijk te realiseren.”

Geplaatst: 30 jan 2007, 18:37
door Petrus
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Waar heb je dát nu uit vandaan gezogen?? Je duim moet inmiddels aardig geslonken zijn...............méésterlijk!!!!!