Maar wàt fijn dat ze er zijnHendrikus schreef:Hoe herken je in een PKN-GB doopdienst de GG-ers die de doopdienst bezoeken als familielid? Niet aan het hoofddeksel zelf, want er zijn ook in de GB zeker nog dames die met gedekt hoofd ter kerke gaan. Maar de omvang van het slagschip verraadt de gasten!Gian schreef:Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.
Hoed van de vrouw
-
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
- Miscanthus
U snapt het! Zijn wij niet allen gelijk? Zowel innerlijk als uiterlijk! Wat rest ons: Christus! Hoeden of niet.uitgeworpen schreef:Maar wàt fijn dat ze er zijn :wink:Hendrikus schreef:Hoe herken je in een PKN-GB doopdienst de GG-ers die de doopdienst bezoeken als familielid? Niet aan het hoofddeksel zelf, want er zijn ook in de GB zeker nog dames die met gedekt hoofd ter kerke gaan. Maar de omvang van het slagschip verraadt de gasten!Gian schreef:Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.
ff nahikken, kreeg accuut de slappe lach toen ik dit laatste las...............Gian schreef:Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.geledu schreef:Ik dacht dat het Seldenrijk was die opperde om als hoofdbedekking voor de vrouw maar eenvoudige blauwe alpino's te gebruiken in de ere dienst.
Dat begrijp ik, maar het is helaas maar al te waar.Labyrinth schreef:ff nahikken, kreeg accuut de slappe lach toen ik dit laatste las...............Gian schreef:Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.geledu schreef:Ik dacht dat het Seldenrijk was die opperde om als hoofdbedekking voor de vrouw maar eenvoudige blauwe alpino's te gebruiken in de ere dienst.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dus jullie zouden dan zeggen dat het beter is bij ons, waar niemand een hoofdbedekking draagt, dan bij juliie met de kippennesten en fruitmanden?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Dat is praktijk, beste vriend. Dat verzin ik niet, dat zie ik elke maand gebeuren. En daarom schrijf ik het ook, niet als hypothese, maar als feit.jvdg schreef:Zou het? Ik betwijfel dat. Test dat eens uit! U beweert eigenlijk dat de GB vrouwen "eenvoudiger" zijn dan de "afgescheiden gasten". Dit lijkt mij wel erg generaliserend.Hendrikus schreef:Hoe herken je in een PKN-GB doopdienst de GG-ers die de doopdienst bezoeken als familielid? Niet aan het hoofddeksel zelf, want er zijn ook in de GB zeker nog dames die met gedekt hoofd ter kerke gaan. Maar de omvang van het slagschip verraadt de gasten!Gian schreef:Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.
Protest! Wij waren afgelopen zondagmiddag in een PKN GB gemeente en mijn vrouw/onze dochters zijn absoluut geen grote hoeden dragers eerder de alpinofiguren. Kortom wij waren iig niet als zodanig herkenbaar.Hendrikus schreef:Hoe herken je in een PKN-GB doopdienst de GG-ers die de doopdienst bezoeken als familielid? Niet aan het hoofddeksel zelf, want er zijn ook in de GB zeker nog dames die met gedekt hoofd ter kerke gaan. Maar de omvang van het slagschip verraadt de gasten!Gian schreef:Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.
Kom Hendrikus laat je niet verleiden tot het stellen van karikaturen.
Bovendien waren er maar weinig originele leden mét hoofddeksel en dat in een gemeente waar schijnbaar veel GG'ers naar toe gevlucht zijn, niet Unionist?
Laatst gewijzigd door Eppie op 24 okt 2006, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar wie ben ik?
Je woont te ver van de kust.Hendrikus schreef:Hoe herken je in een PKN-GB doopdienst de GG-ers die de doopdienst bezoeken als familielid? Niet aan het hoofddeksel zelf, want er zijn ook in de GB zeker nog dames die met gedekt hoofd ter kerke gaan. Maar de omvang van het slagschip verraadt de gasten!Gian schreef:Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.
Ik vrees dat u gelijk hebt gezien ook mijn visuele waarnemingen.Hendrikus schreef:Dat is praktijk, beste vriend. Dat verzin ik niet, dat zie ik elke maand gebeuren. En daarom schrijf ik het ook, niet als hypothese, maar als feit.jvdg schreef:Zou het? Ik betwijfel dat. Test dat eens uit! U beweert eigenlijk dat de GB vrouwen "eenvoudiger" zijn dan de "afgescheiden gasten". Dit lijkt mij wel erg generaliserend.Hendrikus schreef:Hoe herken je in een PKN-GB doopdienst de GG-ers die de doopdienst bezoeken als familielid? Niet aan het hoofddeksel zelf, want er zijn ook in de GB zeker nog dames die met gedekt hoofd ter kerke gaan. Maar de omvang van het slagschip verraadt de gasten!Gian schreef:Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.
Maar ik hoop toch dat u geen gelijk hebt, tegen beter weten in.
Tja.... Maar ook eenvrouw met een fruitmand op d'r kop kan bekeerd worden, wat weer niet inhoudt dat de fruitmand wordt verwisseld voor een alpino of (moslimachtige) hoofddoek.Hendrikus schreef:Treffend voorbeeld van dat is meer een wenschen dan een dadelijk gelooven.jvdg schreef:Ik vrees dat u gelijk hebt gezien ook mijn visuele waarnemingen.
Maar ik hoop toch dat u geen gelijk hebt, tegen beter weten in.
Zou bij de man de spijkerbroek worden ingeruild voor een strepies broek, en een stropdas het overhemd gaan opfleuren?