Student Geuze

Petrus

Bericht door Petrus »

refo schreef:5 euro??? Voor een paar artikeltjes? Of is het het groene boekje van ds De Gier?
Het is er eentje die is aangevuld met diverse "verklaringen" etc etc. toch nog een aardig werkje bij elkaar............helaas is die in Haarlem achtergebleven, dus weet niet meer of het van ds. de Gier is.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Mister schreef:
geledu schreef:
Mister schreef:
Unionist schreef:Blijkbaar moet je het aardse en het geestelijke scheiden...
Dus het evangelie zo saai mogelijk brengen???
Tja...
Ook Paulus was geen bijzonder spreker, toch mocht hij veel vrucht op zijn arbeid hebben!
Dus de voordracht is zeker niet doorslaggevend.

Dat is ook de reden dat Ds. Kersten niet alleen predikanten wilde hebben met alleen singuliere gaven.
Met een Goddelijke roeping werd de school opengesteld ook voor diegenen met minder gaven.
.Daar gaat het hier niet over.
Ik weet dat meester Van Voorden boeiend kon vertellen/lesgeven.
Dus vind ik het jammer dat ie nu monotoon preekt.
Het lijkt wel alsof het in zowel de oud gergem als de gergem in ned er in gepompt wordt, dat monotone praten. Onlangs hoorde ik de heer Zwartbol. Ik kon hem als heel sympathieke man, waar je gewoon een normaal gesprek mee kon voeren, dus ik had goede hoop. Maar het begon echt ho-pe-loos, zo afgezakt en monotoon... jammer, want inhoudelijk vond ik het verreweg de beste oud ger gem predikant.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

freek schreef:
Mister schreef:
geledu schreef:
Mister schreef: Dus het evangelie zo saai mogelijk brengen???
Tja...
Ook Paulus was geen bijzonder spreker, toch mocht hij veel vrucht op zijn arbeid hebben!
Dus de voordracht is zeker niet doorslaggevend.

Dat is ook de reden dat Ds. Kersten niet alleen predikanten wilde hebben met alleen singuliere gaven.
Met een Goddelijke roeping werd de school opengesteld ook voor diegenen met minder gaven.
.Daar gaat het hier niet over.
Ik weet dat meester Van Voorden boeiend kon vertellen/lesgeven.
Dus vind ik het jammer dat ie nu monotoon preekt.
Het lijkt wel alsof het in zowel de oud gergem als de gergem in ned er in gepompt wordt, dat monotone praten. Onlangs hoorde ik de heer Zwartbol. Ik kon hem als heel sympathieke man, waar je gewoon een normaal gesprek mee kon voeren, dus ik had goede hoop. Maar het begon echt ho-pe-loos, zo afgezakt en monotoon... jammer, want inhoudelijk vond ik het verreweg de beste oud ger gem predikant.
JE hebt zijn intredepreek gehoord?
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Mister schreef:
freek schreef:
Mister schreef:
geledu schreef: Ook Paulus was geen bijzonder spreker, toch mocht hij veel vrucht op zijn arbeid hebben!
Dus de voordracht is zeker niet doorslaggevend.

Dat is ook de reden dat Ds. Kersten niet alleen predikanten wilde hebben met alleen singuliere gaven.
Met een Goddelijke roeping werd de school opengesteld ook voor diegenen met minder gaven.
.Daar gaat het hier niet over.
Ik weet dat meester Van Voorden boeiend kon vertellen/lesgeven.
Dus vind ik het jammer dat ie nu monotoon preekt.
Het lijkt wel alsof het in zowel de oud gergem als de gergem in ned er in gepompt wordt, dat monotone praten. Onlangs hoorde ik de heer Zwartbol. Ik kon hem als heel sympathieke man, waar je gewoon een normaal gesprek mee kon voeren, dus ik had goede hoop. Maar het begon echt ho-pe-loos, zo afgezakt en monotoon... jammer, want inhoudelijk vond ik het verreweg de beste oud ger gem predikant.
JE hebt zijn intredepreek gehoord?
Nee, een keer tijdens een gewone dienst
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Hij stond gisteren nog in het RD:

A. Geuze, student binnen de Gereformeerde Gemeenten in Nederland, mediteerde over Psalm 96:1-3, door hem genoemd de zendingspsalm van het Oude Testament. „Alle schepselen worden opgeroepen om de Heere een nieuw lied te zingen. Van nature zingen we een oud lied. Om het nieuwe lied te kunnen zingen, is de rechte ontdekking nodig. Als de levendmakende Geest niet meekomt, zullen we het nieuwe lied niet zingen. De Geest wekt mensen op uit de geestelijke dood. De grond van de zaligheid ligt in Christus. Ontdekkend licht is nodig om van alle zandgronden afgebracht te worden. Het is nodig om ontdekt te worden en het dodelijkst tijdsgewricht te leren kennen. Het moet een verloren zaak worden voor de Heere een weg ontsluit en het heil in Christus openbaart.”

Student Geuze zei te hopen dat velen zouden wenen tussen het voorhof en het altaar vanwege de kerk des Heeren. Dat geween maakt ook deel uit van het nieuwe lied.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Hier kun je 2 diensten van (toen nog) dhr. Zwartbol beluisteren Ik weet niet welke gemeente het is, kwam er via Google op.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Erik de Noorman
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 jun 2004, 21:35
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Erik de Noorman »

Unionist schreef:Hier kun je 2 diensten van (toen nog) dhr. Zwartbol beluisteren Ik weet niet welke gemeente het is, kwam er via Google op.
Moet dat op 78 toeren afgespeeld worden?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Erik de Noorman schreef:
Unionist schreef:Hier kun je 2 diensten van (toen nog) dhr. Zwartbol beluisteren Ik weet niet welke gemeente het is, kwam er via Google op.
Moet dat op 78 toeren afgespeeld worden?
Ik moet er wel even aan wennen ook, als je dat bedoelt.
Terwijl hij gewoon kán praten: luister maar naar de eerste psalmaankondiging...
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Mister schreef:
Erik de Noorman schreef:
Unionist schreef:Hier kun je 2 diensten van (toen nog) dhr. Zwartbol beluisteren Ik weet niet welke gemeente het is, kwam er via Google op.
Moet dat op 78 toeren afgespeeld worden?
Ik moet er wel even aan wennen ook, als je dat bedoelt.
Terwijl hij gewoon kán praten: luister maar naar de eerste psalmaankondiging...
:oops: Schokkend :| Maar ook wel weer indrukwekkend, zo'n preektoon :|
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

http://www.refoforum.nl/viewtopic.php?t ... =gerritsen

Eens hadden hier we een discussie over preektoon e.d. naar aanleiding van een Trouw-artikelenserie over preken. Hier kwam o.a. Ds. Gerritsen aan bod. Best interessant om eens terug te lezen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
jacob

Bericht door jacob »

Hij preekt in zijn gebed.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Dat doen alle dominees. En ouderlingen.
jacob

Bericht door jacob »

refo schreef:Dat doen alle dominees. En ouderlingen.
Niet alle. Het irriteert me overigens wel.
Ik vind dat blasfemisch. Bidden is spreken tegen God. God zit echt niet te wachten dat een ds gaat staan vertellen hoe Hij het allemaal doet of moet doen.

Maar ja, je moet die 10 minuten wel vol krijgen natuurlijk......
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

jacob schreef:
refo schreef:Dat doen alle dominees. En ouderlingen.
Niet alle. Het irriteert me overigens wel.
Ik vind dat blasfemisch. Bidden is spreken tegen God. God zit echt niet te wachten dat een ds gaat staan vertellen hoe Hij het allemaal doet of moet doen.

Maar ja, je moet die 10 minuten wel vol krijgen natuurlijk......
Ik weet het niet. Zit nu het gebed te beluisteren, maar sommige dingen zijn wel indrukwekkend. Alleen die janktoon soms he :oops: Ach, dat het een beetje beschrijvend is maakt toch niet uit dan?
jacob

Bericht door jacob »

Ik ga overigens vandaag een preek van hem luisteren.

Ik hoop niet dat ik in slaap val onderweg. Tjonge wat een stem.
Werkelijk elke zin heeft de zelfde melodie.
Gesloten