Koop je Oranjeproducten?

Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Unionist schreef:
Mister schreef:
Hummel schreef:De vlag uithangen op Koninginnedag en al die oranje versieringen vind ik meer een uiting van nationalisme dan van koningshuisverering. Net als met het voetballen: eindelijk eens een gevoel van saamhorigheid onder de Nederlanders. Daar zouden we toch blij om moeten zijn?
Daarna wordt er meestal nog saamhorig wat rellen op touw gezet. Saamhorig nog even wat gesloopt. En wij betalen saamhorig daar onze belastingcenten voor... Hét gevoel van saamhorigheid!
Bij welke wedstrijd van het Nederlands elftal zijn er rellen geweest? Ik volg het spelletje al vanaf mijn jeugd, ik kan me Nederland-Cyprus herinneren in 1987, toen een gestoorde man uit Oss een bom naar de keeper van Cyprus gooide, maar dat is volgens mij tevens het laatste incident geweest bij Oranje.
Voetbal in 't algemeen, beste liefhebber!
Kost ons meer dat me lief is, en je hebt er zo weinig aan
Marnix

Bericht door Marnix »

Mister schreef:
Unionist schreef:
Mister schreef:
Hummel schreef:De vlag uithangen op Koninginnedag en al die oranje versieringen vind ik meer een uiting van nationalisme dan van koningshuisverering. Net als met het voetballen: eindelijk eens een gevoel van saamhorigheid onder de Nederlanders. Daar zouden we toch blij om moeten zijn?
Daarna wordt er meestal nog saamhorig wat rellen op touw gezet. Saamhorig nog even wat gesloopt. En wij betalen saamhorig daar onze belastingcenten voor... Hét gevoel van saamhorigheid!
Bij welke wedstrijd van het Nederlands elftal zijn er rellen geweest? Ik volg het spelletje al vanaf mijn jeugd, ik kan me Nederland-Cyprus herinneren in 1987, toen een gestoorde man uit Oss een bom naar de keeper van Cyprus gooide, maar dat is volgens mij tevens het laatste incident geweest bij Oranje.
Voetbal in 't algemeen, beste liefhebber!
Kost ons meer dat me lief is, en je hebt er zo weinig aan
Tja... dat geldt voor een heleboel dingen, daarin is voetbal absoluut niet uniek.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Unionist

Bericht door Unionist »

Ook daarmee kun je een vergelijk maken met Koninginnedag. Weet je wat dán allemaal gebeurt?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Unionist schreef:Ook daarmee kun je een vergelijk maken met Koninginnedag. Weet je wat dán allemaal gebeurt?
Vertel.................
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Unionist

Bericht door Unionist »

zuipen, hossen, vernielingen aanrichten...
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Unionist schreef:zuipen, hossen, vernielingen aanrichten...
Tja oke dat maakt geen verschil wat dat betreft. Triest genoeg.
We kunnen als christenen in elk geval het goede voorbeeld geven, want er gaat te weinig uit van de kerk.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Unionist

Bericht door Unionist »

Lizzy schreef:
We kunnen als christenen in elk geval het goede voorbeeld geven, want er gaat te weinig uit van de kerk.
ok, ben ik met je eens.

Je kunt op een christelijke manier van het WK genieten.
Marnix

Bericht door Marnix »

Lizzy schreef:
Dat vind ik een wijze opmerking. We moeten niet ons maar helemaal van dingen distancieren omdat sommigen er verkeerd mee omgaan... we kunnen beter laten zien hoe je er op een goede manier mee omgaat.

Inderdaad Unionist, je kan ook op een christelijke manier van het WK genieten zonder dat je de dignen die er niet goed gaan goedkeurt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Adorote

Bericht door Adorote »

Oranje producten kopen is een geestelijke armoede plus een verkeerd nationeel bewustzijn.

Met sport op zich is niets mis.
Unionist

Bericht door Unionist »

't kan ook gewoon zijn dat je van hagelslag met sinaasappelsmaak houdt en dat die alleen tijdens een WK of EK te koop zijn.

Overigens ben ik altijd blij dat ik niet in Kroatië woon, want ik moet er niet aan denken schnitzels te eten met het patroon van hun shirt...

http://www.u-soccer.com/euro04/images/p ... a_team.jpg
Marnix

Bericht door Marnix »

Adorote schreef:Oranje producten kopen is een geestelijke armoede plus een verkeerd nationeel bewustzijn.

Met sport op zich is niets mis.
Wow, wat een sterke argumentatie :?
refo

Bericht door refo »

Oranjevla zag er lekker uit. 't Was evenwel niet te pruimen.

Van de week een oranje overall gekregen bij de Praxis wegens besteding > 25 euro. Handig bij 't schilderen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Praxis-produkten kopen vind ik ook een teken van armoede :D
Daphne

Bericht door Daphne »

klein vraagje hoor...

Misschien raar gedacht... maar waarom zou je oranje producten kopen als je toch geen voetbal kijkt? De meeste van jullie hebben toch geen tv? :?: :idea:
Unionist

Bericht door Unionist »

Eet jij bordjes vla tijdens Nederland-Oezbekistan?
Gesloten