Noodkreet!

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

En misschien is het een optie om hem en zijn gezin kaartjes te sturen????

(kweet zelf uit ervaring hoe heerlijk en fijn is om dat te krijgen in moeilijke periode's maar ook in fijne periode's van je leven).
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23927
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Je leest wel meer van dit soort verhalen. Ik krijg er altijd een beetje ongemakkelijk gevoel van.

Het lijkt dat hij goed werk doet er gebeurt allerlei naars en..... het geld is op. Dan komt er als een wonder van God een heleboel geld en iedereen is blij. Natuurlijk zijn geldzorgen erg klemmend, maar er waren toch meer problemen? Hoe is het daarmee? Of was het probleem gewoon geld?

De reformatorische kerken hebben toch liever dat de evangelisatie gestructureerd wordt. In de bijbel zie je steeds dat predikers gezonden worden door hun gemeente. Hoe is dat met Avakthi? Bijbels lijkt dat je als evangelist niet van het gegevene hoeft te leven. Staat niet ergens dat wie strijdt zich geen zorgen hoeft te maken over de leeftocht? Dus een gemeente zendt en voorziet de 'strijder' van leeftocht.

Natuurlijk is het wonderlijk als een gezin in nood gehlopen wordt. Maar moet dat nu gekoppeld worden aan z'n 'evangelist-zijn'?
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Matthijs schreef:Nee, ben ik niet.
Ik was wel aanwezig, maar het is wel even anders dan johan het beschrijft.
De desbetreffende persoon ervaart het beslist niet zoals johan het voor doet komen.

Ik ben overigens niet gelukkig met deze rondzendmail.
Zonder van de hoed en de rand te weten snap ik dit wel.

Vind het een beetje vage mails die wel errug op het gevoel inspelen (soort gezelschapspraat maar dan in een nieuw jasje).
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

refo schreef:Je leest wel meer van dit soort verhalen. Ik krijg er altijd een beetje ongemakkelijk gevoel van.

Het lijkt dat hij goed werk doet er gebeurt allerlei naars en..... het geld is op. Dan komt er als een wonder van God een heleboel geld en iedereen is blij. Natuurlijk zijn geldzorgen erg klemmend, maar er waren toch meer problemen? Hoe is het daarmee? Of was het probleem gewoon geld?

De reformatorische kerken hebben toch liever dat de evangelisatie gestructureerd wordt. In de bijbel zie je steeds dat predikers gezonden worden door hun gemeente. Hoe is dat met Avakthi? Bijbels lijkt dat je als evangelist niet van het gegevene hoeft te leven. Staat niet ergens dat wie strijdt zich geen zorgen hoeft te maken over de leeftocht? Dus een gemeente zendt en voorziet de 'strijder' van leeftocht.

Natuurlijk is het wonderlijk als een gezin in nood gehlopen wordt. Maar moet dat nu gekoppeld worden aan z'n 'evangelist-zijn'?
Refo. We hebben allemaal de opdracht om "evangelist" te zijn.
Blijkbaar neemt Avakti die taak zeer serieus. (kan ik een voorbeeld aan nemen)
Waarom persé uitgezonden worden door een gemeente?
Ik denk dat jij teveel waarde hecht aan kerkelijke structuren.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23927
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

We hebben niet allemaal de opdracht evangelist te zijn. Misschien met aanhalingstekens, maar niet als ambt. En dan nog: doe als Paulus en maak tenten, zodat je niemand tot last bent.

En de 'zending' blijkt in het NT erg belangrijk. Laten we dat dan ook volgen.

Als iemand als Den Hertog gaat rentenieren en zo in staat is aan gevangenen wel te doen in geestelijk en lichamelijk (soesjes!) opzicht is dat prima, voor mij. In die zin kan het ook wel zonder structuur, maar ook in die zaken moet je eerste de kosten overrekenen.
Houthakker

Bericht door Houthakker »

soort gezelschapspraat maar dan in een nieuw jasje
Daar moest ik ook meteen aan denken.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Matthijs schreef: Maar ik ben bang dat dat de roddel wordt in onze omgeving door de meelezers.
Jezus aangenomen en evangelisch geworden en noem allemaal maar op.
Daar heb ik vrees voor.
Lijkt me niet makkelijk zo'n omgeving.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Heb de hele discussie van begin tot het eind gelezen... Ken dat hele gezin niet maar toch klinkt t redelijk tot zeer positief wat deze lui doen lijkt me.

Wat me opvalt zo hier, dat er enige openheid is gekomen (zie situatie 2e brief) hier eventjes op doorgegaan door dees en geen (Miscanthus etc) en direct de deur weer dichtgegooit wordt...

Jammer... JAMMER! Waarom blijft die openheid niet? De ervaringen delen (zoals die Johan doet) is toch juist opbouwend en fijn?! Het is toch fijn om je geloof te delen...

Anyway,

Groetjes van mij :wink:
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Machtig mooi om dit te lezen.

Klemmende vraag: Bent u / jij wederom / van Boven geboren?
Fantastisch dat de Heere eenvoudige mensen wil gebruiken in Zijn dienst. Laten we maar biddend om Avakhti en de zijnen heen staan!

Doet veel zegenrijk werk onder aanhangers van de Islam dwaalleer.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Daphne schreef:

Wat me opvalt zo hier, dat er enige openheid is gekomen (zie situatie 2e brief) hier eventjes op doorgegaan door dees en geen (Miscanthus etc) en direct de deur weer dichtgegooit wordt...

Jammer... JAMMER! Waarom blijft die openheid niet? De ervaringen delen (zoals die Johan doet) is toch juist opbouwend en fijn?! Het is toch fijn om je geloof te delen...
tjah. vanuit jou oogpunt gezien. blijkbaar licht dat bij sommigen toch anders. Geloof is idd fijn om te delen. Maar zomaar hier op internet... ik begrijp heel goed dat niet iedereen dat wil :)
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

plebe schreef:Machtig mooi om dit te lezen.
......Doet veel zegenrijk werk onder aanhangers van de Islam dwaalleer.
maar dan moet je wel een evangelie hebben voor Moslims, geloven in een Zaligmaker die ook voor hen gekomen is. daar moet je dan niet aan twijfelen...
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

ArJan: tjah. vanuit jou oogpunt gezien. blijkbaar licht dat bij sommigen toch anders.

Arjan, wat ben ik anders dan jullie?! Een christen is een christen of zou Jezus de refo's en de pknners anders benaderen?! Lijkt mij niet...

Geloofsflauwheid/angst/bescheidenheid wat veel onder refo's voorkomt is toch voor een groot deel te wijten aan het niet uiten, het niet delen en stommertje te spelen....

Maarja, doe zoals je niet laten kan!
:wink:
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Miscanthus schreef:
plebe schreef:Machtig mooi om dit te lezen.
......Doet veel zegenrijk werk onder aanhangers van de Islam dwaalleer.
maar dan moet je wel een evangelie hebben voor Moslims, geloven in een Zaligmaker die ook voor hen gekomen is. daar moet je dan niet aan twijfelen...
Klopt. De Enige Weg tot heil dient m.i. ook existentieel gekend worden als je wilt verkondigen en evangeliseren. In Christus is er behoud-Alleen in Hem!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Daphne schreef:ArJan: tjah. vanuit jou oogpunt gezien. blijkbaar licht dat bij sommigen toch anders.

Arjan, wat ben ik anders dan jullie?! Een christen is een christen of zou Jezus de refo's en de pknners anders benaderen?! Lijkt mij niet...

Geloofsflauwheid/angst/bescheidenheid wat veel onder refo's voorkomt is toch voor een groot deel te wijten aan het niet uiten, het niet delen en stommertje te spelen....

Maarja, doe zoals je niet laten kan!
:wink:
Ach ja, alleen al uit het feit dat wij wat van mening verschillen, geeft al aan dat we niet hetzelfde zijn, maar(zoals je aangaf) Jezus zal daar geen onderscheid in maken :)
Overigens betreur ik ook wel eens de bescheidenheid hoor, maar om nu hier open op internet verhalen te houden, neej dat zou ik persoonlijk zeker niet kunnen al heb ik er geen problemen mee wanneer anderen het wel doen, maar ik heb ook zeker begrip voor degenen die het liever niet willen.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Ar-Jan schreef:
Daphne schreef:ArJan: tjah. vanuit jou oogpunt gezien. blijkbaar licht dat bij sommigen toch anders.


Ach ja, alleen al uit het feit dat wij wat van mening verschillen, geeft al aan dat we niet hetzelfde zijn
Waar trek jij de conclusie uit dat we van mening verschillen?! Vooroordeel.
Plaats reactie