"Elke dag een nieuw hartje"

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adryan
Maar het ging om het volgende. God heeft liefde voor de zondaren, maar deze liefde wordt tegengehouden door de slagboom van zijn recht. Hieraan moet voldaan worden. Dan gaat de slagboom omhoog en kan Gods liefde naar de zondaren.
En wie gaat er aan Gods recht voldoen? Nobody!!

Volgens mij is het als volgt: (Joh 3:16). God heeft zijn liefde tot de wereld betoond door Zijn Zoon te zenden die de slagboom open doet voor een ieder die in Hem gelooft!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Er is meer. We moeten zaaien toch?
Sure! Zaaien en nat maken! We doen nooit te veel!! (eerder veel en veel te weinig.....)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Adryan

Bericht door Adryan »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Adryan
Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Rhodé Ik ben het met je eens dta we het er elke dag over moeten hebben: Gij zult deze woorden uw kinderen inscherpen.
Moeten we het er elke dag over hebben of moeten we zeggen dat ons kind elke dag een nieuw hartje nodig heeft?
Verduidelijk je eigen eens. Want ik begrijp de vraag niet. Je maakt een tegenstelling die ik niet zie.
Of we elke dag moeten zeggen dat ons kind een nieuw hartje nodig heeft, of dat we moeten zeggen dat ons kind elke dag een nieuw hartje nodig heeft.

Kortom: als we het elke dag moeten zeggen, dan komen we wellicht in de situatie dat ons kind zegt al een nieuw hartje te hebben. Wat dan?
Voor dat wat dan qoute ik je eigen antwoord:
Probeer te vragen waarom een kind van de Heere houdt? Dan zou duidelijk kunnen worden of er diepgang achter zit of niet....
En nu vereng je mijn woorden tot het feit dat ze om een nieuw hartje moeten vragen. Ik zie die zin in een veel breder verband. Ofwel dit heeft alles te maken met het vertellen over en uit God en Zijn Woord.

Dat moet toch ook onze dagelijkse bezigheid zijn?
Adryan

Bericht door Adryan »

Sorry. Volgens mij lopen er wel wat postings door elkaar. Maar ik open wel eens een antwoord en dan duurt het soms voor ik mijn reactie af kan maken.
Adryan

Bericht door Adryan »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Adryan
Maar het ging om het volgende. God heeft liefde voor de zondaren, maar deze liefde wordt tegengehouden door de slagboom van zijn recht. Hieraan moet voldaan worden. Dan gaat de slagboom omhoog en kan Gods liefde naar de zondaren.
En wie gaat er aan Gods recht voldoen? Nobody!!

Volgens mij is het als volgt: (Joh 3:16). God heeft zijn liefde tot de wereld betoond door Zijn Zoon te zenden die de slagboom open doet voor een ieder die in Hem gelooft!
Maar dit heb ik niet ontkent en dat hoorde inderdaad nog bij mijn stukje. Dat die slagboom omhoog moet door Christus Zijn Zoon. Maar dat moet wel voor ons zijn toepast (ik zie nu overigens dat Rhode dat ook zegt).
Adryan

Bericht door Adryan »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé

overigens is te veel van Gods liefde benadrukken onmogelijk. De liefde Gods gaat alle verstand te boven. Dat sluit niet uit dat er ellende gekend wordt.
Niet teveel benadrukken. Maar wel benadrukken ten koste van Gods recht. OFwel over Gods recht zwijgen en alleen praten over Gods liefde.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Adryan,

Het gaat mij er om hoe je aan je kind duidelijk gaat maken dat je niet een nieuw hartje krijgt en dan klaar, uitbekeerd, bent

Een zendingspredikant hoorde ik het ooit zo zeggen: je hebt dan 2 harten. Nog een oud hart en een nieuw hart. En als je sterft, dan ben je dat oude hart pas kwijt.

Maar hoe leggen wij het uit aan de kinderen?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Of we elke dag moeten zeggen dat ons kind een nieuw hartje nodig heeft, of dat we moeten zeggen dat ons kind elke dag een nieuw hartje nodig heeft.

Kortom: als we het elke dag moeten zeggen, dan komen we wellicht in de situatie dat ons kind zegt al een nieuw hartje te hebben. Wat dan?
Ja, dan is het goed natuurlijk.
Dan zijn we blij, toch.

Of moeten we dan vragen, hoe ze aan het nieuwe hartje is gekomen?

Het blijft natuurlijk wel zo, dat je maar één keer een nieuw hart kunt krijgen. Elke dag er om VRAGEN totdat je het hebt, dat is de weg.

[Aangepast op 9/6/04 door Gerrie]
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Een zendingspredikant hoorde ik het ooit zo zeggen: je hebt dan 2 harten. Nog een oud hart en een nieuw hart. En als je sterft, dan ben je dat oude hart pas kwijt.

Maar hoe leggen wij het uit aan de kinderen?
Vroeger heb ik geleerd om te vragen het vlesen hart weg te nemen en een nieuw geestelijk hart te krijgen.

De strijd tussen vlees en geest, daarvan wist ik niets.

Het was een simpele ruil voor mijn kindergevoel.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Gerrie
Oorspronkelijk gepost door Pim
Een zendingspredikant hoorde ik het ooit zo zeggen: je hebt dan 2 harten. Nog een oud hart en een nieuw hart. En als je sterft, dan ben je dat oude hart pas kwijt.

Maar hoe leggen wij het uit aan de kinderen?
Vroeger heb ik geleerd om te vragen het vlesen hart weg te nemen en een nieuw geestelijk hart te krijgen.

De strijd tussen vlees en geest, daarvan wist ik niets.

Het was een simpele ruil voor mijn kindergevoel.
Mooie discussie dit! Inclusief persoonlijke ontboezemingen. Ik herken dit! Alleen heb ik een veel te lang met dat kindergevoel rond gelopen...... Dat welkom in de strijd, daar geloofde ik nooit zo in.....

Zou je het wel of niet uit willen leggen aan de kinderen, dat het een leven vol strijd is en blijft? Of wil je kinderen juist in die 'waan' laten?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door Pim
..... Dat welkom in de strijd, daar geloofde ik nooit zo in.....
Zou je het wel of niet uit willen leggen aan de kinderen, dat het een leven vol strijd is en blijft? Of wil je kinderen juist in die 'waan' laten?
Pim,

Ik zou het wel gaan uitleggen aan de kinderen hoe de vork in de steel zit.
Maar wanneer is een kind daaraan toe?
Dat is misschien ook bij elk kind verschillend.

Wat ik vaak zie bij kinderen is: dat ze overal een simpele oplossing voor hebben.
Hoe leg je een kind uit dat er oorlog is?
En op welke leeftijd?
Plaats reactie