Oranjegekte
Bedankt voor jullie steun.
Even over het zwaar/licht,
als ik hier op dit forum ben voel ik me inderdaad een lichte broeder. Wat dat betreft snap ik jullie 'hij kan dominee in een lichte kerk worden' kwalificatie wel.
Maar als ik elders op internet internationaal en nationaal met atheisten, agnosten, deisten, moslims, vrijzinnigen, midden-orthodoxen, evangelische, charismatische en weet ik veel wat voor andere mensen spreek wordt ik toch altijd weer in het 'zware' 'rechtse' 'fundamentalistische' kamp gedeeld.
Ik krijg trouwens van atheisten, agnosten, vrijzinnigen, etc. etc. dezelfde felle vijandige reacties als van 'jullie'.
Voorlopig hoor ik kennelijk bij 'niemand'.
Dan voel ik me getroost om te zien dat Paulus zich ook altijd ter linker en ter rechter zijde moest verdedigen. DAt zegt niet dat ik gelijk heb. Wellicht dwaal ik als een losgeslagen komeet. Maar dan hoop ik dat jullie of desnoods de atheisten mij met goede argumenten kunnen overtuigen.
Meestal blijft het echter stil. Wordt er een stempel opgedrukt. (hier wordt ik 'licht' genoemd en door de atheisten 'fundamentalistisch' (go figure))
Maar weet je, het doet me diep diep diep verdriet dat het hier net zo gaat als 'daar'. Het is echt jammer dat jullie zo'n oordeel klaar hebben staan over je medebroeders. Het gaat mij om het evangelie, om de eer van God, en om het behoud van velen. Van jullie, van anderen en van mijzelf.
God is mij hetliefste in het leven. Ik wil idd dominee worden omdat ik niets liever doe dan over hem spreken en getuigen. Dat er meningsverschillen zijn blijkt al uit de woorden van paulus. Dat mag, maar niet met zware harde woorden die jullie telkens maar weer gebruiken. Wellicht doe ik het zelf ook te vaak. Dat spijt me dan zeer, en daar bied ik mijn oprechte exuses voor aan.
Ik ben blij dat er ook 'refo's' onder jullie zijn zoals refojongere, waar je weldegelijk een eerlijke discussie mee kan voeren. Gelukkig, hier ben ik dan toch nog thuis. Een christelijk forum met broeders en zusters.
Laten we dat dan ook blijven, en niet in ons eigen straatje van het gelijk blijven zwemmen.
En het is hardstikke leuk om met je vrienden voetbal te kijken. Probeer het eens
Robert
Even over het zwaar/licht,
als ik hier op dit forum ben voel ik me inderdaad een lichte broeder. Wat dat betreft snap ik jullie 'hij kan dominee in een lichte kerk worden' kwalificatie wel.
Maar als ik elders op internet internationaal en nationaal met atheisten, agnosten, deisten, moslims, vrijzinnigen, midden-orthodoxen, evangelische, charismatische en weet ik veel wat voor andere mensen spreek wordt ik toch altijd weer in het 'zware' 'rechtse' 'fundamentalistische' kamp gedeeld.
Ik krijg trouwens van atheisten, agnosten, vrijzinnigen, etc. etc. dezelfde felle vijandige reacties als van 'jullie'.
Voorlopig hoor ik kennelijk bij 'niemand'.
Dan voel ik me getroost om te zien dat Paulus zich ook altijd ter linker en ter rechter zijde moest verdedigen. DAt zegt niet dat ik gelijk heb. Wellicht dwaal ik als een losgeslagen komeet. Maar dan hoop ik dat jullie of desnoods de atheisten mij met goede argumenten kunnen overtuigen.
Meestal blijft het echter stil. Wordt er een stempel opgedrukt. (hier wordt ik 'licht' genoemd en door de atheisten 'fundamentalistisch' (go figure))
Maar weet je, het doet me diep diep diep verdriet dat het hier net zo gaat als 'daar'. Het is echt jammer dat jullie zo'n oordeel klaar hebben staan over je medebroeders. Het gaat mij om het evangelie, om de eer van God, en om het behoud van velen. Van jullie, van anderen en van mijzelf.
God is mij hetliefste in het leven. Ik wil idd dominee worden omdat ik niets liever doe dan over hem spreken en getuigen. Dat er meningsverschillen zijn blijkt al uit de woorden van paulus. Dat mag, maar niet met zware harde woorden die jullie telkens maar weer gebruiken. Wellicht doe ik het zelf ook te vaak. Dat spijt me dan zeer, en daar bied ik mijn oprechte exuses voor aan.
Ik ben blij dat er ook 'refo's' onder jullie zijn zoals refojongere, waar je weldegelijk een eerlijke discussie mee kan voeren. Gelukkig, hier ben ik dan toch nog thuis. Een christelijk forum met broeders en zusters.
Laten we dat dan ook blijven, en niet in ons eigen straatje van het gelijk blijven zwemmen.
En het is hardstikke leuk om met je vrienden voetbal te kijken. Probeer het eens

Robert
In Ommen/Hardenberg zijn er wel EK avonden georganiseerd, in de plaatselijke soos. Dat is best gezellig, het gaat gewoon om de gezellige sfeer onder elkaar.Oorspronkelijk gepost door Robert
En het is hardstikke leuk om met je vrienden voetbal te kijken. Probeer het eens![]()
Voetbal spreekt me eigenlijk helemaal niet aan, of het nou 6-0 winnen of verliezen is, boeit me het niks. Maar áls ik heengaa, doe ik dat om de gezelligheid.
Oja, bij ons in de straat was het voornemen, om met elk doelpunt met carbid te schieten

Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Ik kan me je teleurstelling best begrijpen Robert over onze mening hier, alleen begrijp ik niet de twee slachtigheid van je om twee heren tegelijk te willen dienen.
Als we de Heere aanhangen zullen we zeker in het wereldsvermaak en de verafgoding van mensen niet willen meedoen. Het is niet mogelijk om de ene avond ons te vermaken en naar een wereldseverafgoding van mensen te kijken en de andere avond ons weer bezig te houden met God en Zijn Woord en Zijn geboden.
Je zult moeten kiezen: wie niet voor Mij is, is tegen Mij.
Zeker als je in opleiding voor predikant bent kan ik je standpunt niet begrijpen en lok je ook uit dat je als vanzelf tot de lichte kerken wordt gerekend.
Als we de Heere aanhangen zullen we zeker in het wereldsvermaak en de verafgoding van mensen niet willen meedoen. Het is niet mogelijk om de ene avond ons te vermaken en naar een wereldseverafgoding van mensen te kijken en de andere avond ons weer bezig te houden met God en Zijn Woord en Zijn geboden.
Je zult moeten kiezen: wie niet voor Mij is, is tegen Mij.
Zeker als je in opleiding voor predikant bent kan ik je standpunt niet begrijpen en lok je ook uit dat je als vanzelf tot de lichte kerken wordt gerekend.
Ow, ik loop ook vaak genoeg met een lichte, of zelfs met een witte broek aan. En ook vaak genoeg met een zwarte broek. Maargoed, ik kan me ook absoluut niet vinden in de mening dat een kind van God altijd in het zwart hoord te lopen.Is er iemand hier op dit forum die blij is dat die in het zwart loopt?
Wat mij tegenstaat aan het oranjegedoe is:
1. Ik hou niet van kijken naar sport. Sport is iets wat je moet doen!
2. Verafgoding van de spelers
3. Massa-gedoe, dus met zn allen lekker zuipen, joelen. Je uitleven zeg maar. Leidt bijna altijd tot vandalisme
Well, heel simpel. Hier op het forum gebruiken we de bijbel als grondslag, en alles wat daarmee strijdig is kán en mág afgekeurd worden. Mag je heel primitief en bekrompen vinden, maar ik ben bang dat je daarvoor op OSW aan het verkeerde adres bent...waarom mag je op dit forum wel "niet refo's" belachelijk maken, en is het huis te klein op het moment dat je wat kritisch over refo's zegt?
Even alleen tegen Jelle: ik dien de voetbal god niet. Je hebt gelijk, sommigen doen dat. Zoals sommigen de orgel-god dienen en de auto-god.
Ik zie het als een vorm van ontspanning, met vrienden kijken, gezellig met elkaar. Straks heb ik met die zelfde vrienden Bijbelkring. Die duurt nog langer ook. 1 Cor 15.
Wat een prachtig hoofdstuk, net nog gelezen!
Dood waar is uw prikkel? Hel, waar is uw overwinning?
En dan is het voetbal echt maar een bijzaakje, anderen gaan met vrienden naar een orgel concert. Probeert het in dat licht te zien.
En je hebt gelijk, VELEN (5% van ons land is nog steeds veel!) vereren de voetbal god. En dat keur ik af. Maar ik keur het des te meer af dat ze Christus niet dienen.
Wat zouden we winnen als ze geen voetbal meer zouden kijken maar Christus niet zouden kennen?
Maaruh, bedankt voor je prettige reactie!
Ik zie het als een vorm van ontspanning, met vrienden kijken, gezellig met elkaar. Straks heb ik met die zelfde vrienden Bijbelkring. Die duurt nog langer ook. 1 Cor 15.
Wat een prachtig hoofdstuk, net nog gelezen!
Dood waar is uw prikkel? Hel, waar is uw overwinning?
En dan is het voetbal echt maar een bijzaakje, anderen gaan met vrienden naar een orgel concert. Probeert het in dat licht te zien.
En je hebt gelijk, VELEN (5% van ons land is nog steeds veel!) vereren de voetbal god. En dat keur ik af. Maar ik keur het des te meer af dat ze Christus niet dienen.
Wat zouden we winnen als ze geen voetbal meer zouden kijken maar Christus niet zouden kennen?
Maaruh, bedankt voor je prettige reactie!
Een kind van God hoort in het wit te lopen!Ow, ik loop ook vaak genoeg met een lichte, of zelfs met een witte broek aan. En ook vaak genoeg met een zwarte broek. Maargoed, ik kan me ook absoluut niet vinden in de mening dat een kind van God altijd in het zwart hoord te lopen.
Zijn zonden zijn hem immers vergeven.
Maar goed, het is natuurlijk symbolisch. Als de psalmist zegt dat hij in't zwart gaat vanweze zijn zonden, bedoelt hij dat figuurlijk.
Waar het mij hier om gaat is dat mensen kuddegedrag vertonen. Op de straat, maar helaas ook in de kerk.
Sport doen is idd nog leuker!1. Ik hou niet van kijken naar sport. Sport is iets wat je moet doen!
Maar de spanning van het ongewisse is echt leuk. Vind ik tenminste

Volgens mij valt de echte verafgoding wel mee. Ze worden vaker beschimd dan geprezen. (niet dat beschimpen erg christelijk is)2. Verafgoding van de spelers
Je mag het individu niet tot norm verheffen.3. Massa-gedoe, dus met zn allen lekker zuipen, joelen. Je uitleven zeg maar. Leidt bijna altijd tot vandalisme
Bovendien zijn die individuen niet gekomen door het voetbal.
Ze gebruiken het voetbal als uitingsvorm. Zonder voetbal zouden ze een andere uitingsvorm zoeken.
Afkeuring vind ik prima.Well, heel simpel. Hier op het forum gebruiken we de bijbel als grondslag, en alles wat daarmee strijdig is kán en mág afgekeurd worden. Mag je heel primitief en bekrompen vinden, maar ik ben bang dat je daarvoor op OSW aan het verkeerde adres bent...
Als iets niet Bijbels is, moet dat zeker gezegd worden.
Maar als iets van een refo als niet-bijbels wordt geduid levert dat heftige boze reacties op. Maar van niet-refo's mag je alle acties op elke manier veroordelen zonder enige restricties.
Het zou moeten zijn dat zonder aanziens des persoons onze daden zouden kunnen worden besproken. En als refo's dwalen moet daar net zo goed over gesproken kunnen worden als wanneer niet refo's dwalen.
Sterker nog, we hebben er veel meer aan om kritisch op onszelf te zijn dan kritisch op anderen, die hier niet eens komen.
Wat heb je er aan om Mell Gibson als door satan gestuurd te betitelen. Hij leest dit niet eens.
Een relevante vraag, maar ook een moeilijke vraag.Wat ik mezelf iedere keer afvraag; Komt de Heere wel aan zijn eer; eren we de Heere ermee?. Zo ook met voetbal.
Dien je God als je een ijsje eet?
Dien je God als je een niet stichtelijk maar wel 'net' romannetje leest?
Als ik een goede en gezellige avond heb gehad dien ik God daarvoor. Dan is het tot Zijn eer. Wat mij betreft in ieder geval.
Hadden ze nog geen oranje patatjes en oranje majo?? :,:,Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik hoop dat ze snel verliezen dan zijn we gelijk van die gekte verlost.
Vanmiddag ging ik patat halen, met mijn kleinkinderen erbij. Kregen ze van de patatboer alle drie een oranje scheidsrechtersfluitje, dan konden ze vanavond fluiten als ze naar het voetballen keken, sprak de patatboer.
Ik wist niet eens dat het voetballen was vanavond, maar dat heb ik nu wel gemerkt. De jongens maar fluiten, ik zag wel niets maar hoorde veel te veel.
Verder is het gewoon een belachelijke zaak, zoveel sportverdwazing. Dit alles geeft nog maar eens de verloedering van nederland aan.
Ja, ja, een zwarte broek, je verft je haart zwart en zwarte meek-up.....Oorspronkelijk gepost door Daphneje zult t niet geloven... maar draag VEEL zwart.... tja en dan te bedenken dat ik een "lichte zuster" ben op OSW... :,Oorspronkelijk gepost door Robert
Is er iemand hier op dit forum die blij is dat die in het zwart loopt?
:sne je hebt me doorOorspronkelijk gepost door LecramJa, ja, een zwarte broek, je verft je haart zwart en zwarte meek-up.....Oorspronkelijk gepost door Daphneje zult t niet geloven... maar draag VEEL zwart.... tja en dan te bedenken dat ik een "lichte zuster" ben op OSW... :,Oorspronkelijk gepost door Robert
Is er iemand hier op dit forum die blij is dat die in het zwart loopt?