DVD,VIDEO,TV,INTERNET etc.

Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Beste WJ in jouw betoog zit veel waars. Ook ik ben van mening dat je iets moet afweten van de doelgroep waarmee je werkt om ermee te kunnen werken. Maar niet iedereen is zo geïnteresseerd in Idols of wat dan ook om zich daarin te verdiepen en vervolgens met die kennis aan het werk te gaan. Laat ieder op zijn/haar gebied het werk wat hem is opgedragen verrichten. Verder lezen we niet in het door ons allen zo gewaardeerde boek van Bunyan [de christenreis] dat Christen en zijn metgezel met de handen voor de ogen over de kermis ijdelheid liepen? Hoevelen zijn er niet in het onderzoeken van allerlei zaken het zicht op de waarheid verloren? Vlak dat niet uit.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

'k Ben blij dat Edison de gloeilamp heeft uitgevonden!

Anders zat ik nu met een kaarsje aan te internetten en tv te kijken............................................


Een 'breekje' van Breekijzertje
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Wat ik al zei: Alles wat niet in ons straatje past, is van de duivel? Soms lijkt het daar wel op.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door willemjan
Matthijs, in antwoord op jouw vragen:

De mens is geschapen als kroon op de schepping, met als doel de verheerlijking van de Schepper. Door de zondeval is er een breuk gekomen tussen God en ons. God zond Zijn zoon om ons te redden van de dood. Een ieder die in Hem geloofd heeft eeuwig leven, dat wil zeggen, hij hoeft niet meer te vrezen voor de dood. Deze is overwonnen door Jezus Christus.

Velen geloven dit evangelie niet. Welk doel heeft een gelovige na de zondeval? Nog steeds leven tot meerdere eer en glorie van de Schepper. Dat wil zeggen, laat je leven een getuigen zijn van de hoop die in je is, en brneg mensen bij Hem die levend maakt.
Je beantwoord volgens mij niet al mijn vragen. Weet je misschien daar geen antwoord op? Zeg het maar eerlijk hoor.
Liever Turks dan Paaps
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Wat ik al zei: Alles wat niet in ons straatje past, is van de duivel? Soms lijkt het daar wel op.
Ach ik zeg niet dat het van de duivel is.
Idols? Eerder stompzinnig vermaak.
willemjan

Bericht door willemjan »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door willemjan
Matthijs, in antwoord op jouw vragen:

De mens is geschapen als kroon op de schepping, met als doel de verheerlijking van de Schepper. Door de zondeval is er een breuk gekomen tussen God en ons. God zond Zijn zoon om ons te redden van de dood. Een ieder die in Hem geloofd heeft eeuwig leven, dat wil zeggen, hij hoeft niet meer te vrezen voor de dood. Deze is overwonnen door Jezus Christus.

Velen geloven dit evangelie niet. Welk doel heeft een gelovige na de zondeval? Nog steeds leven tot meerdere eer en glorie van de Schepper. Dat wil zeggen, laat je leven een getuigen zijn van de hoop die in je is, en brneg mensen bij Hem die levend maakt.
Je beantwoord volgens mij niet al mijn vragen. Weet je misschien daar geen antwoord op? Zeg het maar eerlijk hoor.
Een vraag die ik inderdaad niet had beantwoord was wat de uitwerking van televisie op mijn geest is. Wel, die uitwerking is niet anders dan de uitwerking van een boek, een toneelstuk of een college op mijn geest. De tv is een medium dat informatie doorgeeft, die informatie wordt door mijn geest opgenomen. Natuurlijk, het kan gevaarlijke en onchristelijke informatie zijn, in dat geval moet ik de knop omdraaien, maar er kan evengoed goede en opbouwende informatie via de tv in mijn geest komen.

Ondanks dat je naar de tv kijkt kun je dus TOCH beantwoorden aan het doel dat God met je heeft. De tv heeft in principe geen gevaarlijker invloed op een mens dan andere media. Helaas is de tv in reformatorische kringen gedemoniseerd en in het hokje van de duivel geplaatst...
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ondanks dat je naar de tv kijkt kun je dus TOCH beantwoorden aan het doel dat God met je heeft. De tv heeft in principe geen gevaarlijker invloed op een mens dan andere media. Helaas is de tv in reformatorische kringen gedemoniseerd en in het hokje van de duivel geplaatst...
Ik ben zelf ferfent tegenstander van TV. Niet omdat 'de kerk' dat vind, of omdat het 'zondig is', maar gewoon om heel praktische redenen:
1) Kost hoop tijd (je moet nog een hele hoop doen, maar nog even de film, nog even het programma afkijken)
2) Je gaat dingen kijken die je helemaal niet wilt zien; er is nix leuks maar je wilt toch ff ontspanning
3) Verstoord het sociale leven (tijdens koffie drinken/eten blijft de buis aanstaan).
4) Kinderen worden voor de buis geplemt (of voor een video in refo-gezinnen) ipv zelf spelen leren
5) Kunnen we bidden: leidt ons niet in verzoeking terwijl voor ons TMF/MTV or wathever een clip de woonkamer in staat te slingeren?
6) Het gemiddelde niveau van de uitgezonden programma's is zo enorm triest laag dat het het niveau van een stoeptegel vereist om niet meteen in slaap te vallen bij het zien van al die onzin. Of zijn er echt nog mensen die As the world turns leuk vinden, wiens dag niet meteen verpest is als ze per ongeluk langs Idols heenzappen?

Kortom: bewaar film kijken lekker voor in de bios, of desnoods voor op video, maar maak er geen dagelijkse gewoonte van om achter zo'n stomme buis te hangen...
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door memento
Ondanks dat je naar de tv kijkt kun je dus TOCH beantwoorden aan het doel dat God met je heeft. De tv heeft in principe geen gevaarlijker invloed op een mens dan andere media. Helaas is de tv in reformatorische kringen gedemoniseerd en in het hokje van de duivel geplaatst...
Ik ben zelf ferfent tegenstander van TV. Niet omdat 'de kerk' dat vind, of omdat het 'zondig is', maar gewoon om heel praktische redenen:
1) Kost hoop tijd (je moet nog een hele hoop doen, maar nog even de film, nog even het programma afkijken)
2) Je gaat dingen kijken die je helemaal niet wilt zien; er is nix leuks maar je wilt toch ff ontspanning
3) Verstoord het sociale leven (tijdens koffie drinken/eten blijft de buis aanstaan).
4) Kinderen worden voor de buis geplemt (of voor een video in refo-gezinnen) ipv zelf spelen leren
5) Kunnen we bidden: leidt ons niet in verzoeking terwijl voor ons TMF/MTV or wathever een clip de woonkamer in staat te slingeren?
6) Het gemiddelde niveau van de uitgezonden programma's is zo enorm triest laag dat het het niveau van een stoeptegel vereist om niet meteen in slaap te vallen bij het zien van al die onzin. Of zijn er echt nog mensen die As the world turns leuk vinden, wiens dag niet meteen verpest is als ze per ongeluk langs Idols heenzappen?

Kortom: bewaar film kijken lekker voor in de bios, of desnoods voor op video, maar maak er geen dagelijkse gewoonte van om achter zo'n stomme buis te hangen...
Na 25 jaren met de tv groot gebracht te zijn. (dat is mijn leeftijd) Had ik liever achteraf zonder dat ding opgegroeid willen zijn, of minder tv programma's gekeken.
Weggegooide tijd.
willemjan

Bericht door willemjan »

Ik ben het wel met jullie eens hoor... Veel tijd gaat verloren met het kijken naar nutteloze programma's. Daarom is het te waarderen wanneer mensen de keuze maken om GEEN tv in huis te nemen. Aan de andere kant kunnen mensen die er voor kiezen WEL tv in huis te nemen daar ook goede argumenten voor hebben. Over die mensen mag niet geoordeeld worden als waren het 'zondige mensen die hun geest maar wat graag willen laten beinvloeden door dat duivelse kastje...' Er zijn namelijk ook goede programma's op tv, die de moeite van het kijken zeker waard zijn. Vraag is: durf ik baas te zijn over mijn afstandsbediening?
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door willemjan
Ik ben het wel met jullie eens hoor... Veel tijd gaat verloren met het kijken naar nutteloze programma's. Daarom is het te waarderen wanneer mensen de keuze maken om GEEN tv in huis te nemen. Aan de andere kant kunnen mensen die er voor kiezen WEL tv in huis te nemen daar ook goede argumenten voor hebben. Over die mensen mag niet geoordeeld worden als waren het 'zondige mensen die hun geest maar wat graag willen laten beinvloeden door dat duivelse kastje...' Er zijn namelijk ook goede programma's op tv, die de moeite van het kijken zeker waard zijn. Vraag is: durf ik baas te zijn over mijn afstandsbediening?
Ja je hebt wel gelijk. Maar als je huisgenoten wel tv willen kijken wat dan. Dat ding trekt alle aandacht naar zich toe.

Ik ken trouwens een gezin dat niet aan geloof doet dat ook weinig tv kijkt.
En een echtpaar dat ook niet aan geloof doet, heeft ook geen tv.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door memento
Ondanks dat je naar de tv kijkt kun je dus TOCH beantwoorden aan het doel dat God met je heeft. De tv heeft in principe geen gevaarlijker invloed op een mens dan andere media. Helaas is de tv in reformatorische kringen gedemoniseerd en in het hokje van de duivel geplaatst...
Ik ben zelf ferfent tegenstander van TV. Niet omdat 'de kerk' dat vind, of omdat het 'zondig is', maar gewoon om heel praktische redenen:
1) Kost hoop tijd (je moet nog een hele hoop doen, maar nog even de film, nog even het programma afkijken)
2) Je gaat dingen kijken die je helemaal niet wilt zien; er is nix leuks maar je wilt toch ff ontspanning
3) Verstoord het sociale leven (tijdens koffie drinken/eten blijft de buis aanstaan).
4) Kinderen worden voor de buis geplemt (of voor een video in refo-gezinnen) ipv zelf spelen leren
5) Kunnen we bidden: leidt ons niet in verzoeking terwijl voor ons TMF/MTV or wathever een clip de woonkamer in staat te slingeren?
6) Het gemiddelde niveau van de uitgezonden programma's is zo enorm triest laag dat het het niveau van een stoeptegel vereist om niet meteen in slaap te vallen bij het zien van al die onzin. Of zijn er echt nog mensen die As the world turns leuk vinden, wiens dag niet meteen verpest is als ze per ongeluk langs Idols heenzappen?

Kortom: bewaar film kijken lekker voor in de bios, of desnoods voor op video, maar maak er geen dagelijkse gewoonte van om achter zo'n stomme buis te hangen...
Ik denk wel, dat als je opgegroeid was, mét TV, je er heel anders over sprak. Ik kan me in heel veel punten vinden, maar ik heb er ook wel een. Hij staat per week misschien een half uurtje ~ 1,5 uur aan. Dat is journaal of discovery channel. Kom er gewoon niet aan toe om meer te kijken.

Of je er de duivel mee in huis haalt, dat vind ik wel errug ver gezocht. Denk dan aan álle media, en niet alleen aan de traditie-gevoelige tv.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ik denk wel, dat als je opgegroeid was, mét TV, je er heel anders over sprak. Ik kan me in heel veel punten vinden, maar ik heb er ook wel een. Hij staat per week misschien een half uurtje ~ 1,5 uur aan. Dat is journaal of discovery channel. Kom er gewoon niet aan toe om meer te kijken.
Ik heb genoeg (teveel) TV gekeken om me een redelijk oordeel te kunnen vormen. Op mn werk staat dat ding ook altijd aan onder de pauze. Heb een tijdje tvkaart gehad in me pc, maar mis m niet echt.

Ik wil ook niet zeggen dat er geen goeie programma's zijn, Discovery Channel is goed, en af en toe concerten (mooie opera ofzo), maar vergeken met de overige pulp is dat aandeel erg klein.
Of je er de duivel mee in huis haalt, dat vind ik wel errug ver gezocht. Denk dan aan álle media, en niet alleen aan de traditie-gevoelige tv.
Je zal mij niet horen zeggen dat de tv van de duivel is. Alhoewel ik wel denk dat satan zich vermaakt met vele programma's die er op dat ding komen. Maar dat is niet alleen met tv, zelfde geld voor internet.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Dit zegt dacht ik al genoeg! Valt me bijzonder op dat erbij de EO ook gevloekt wordt.............!



Hollanders vloeken veel te veel op televisie
Op de Nederlandse televisie zijn wekelijks ongeveer 1.600 vloeken, scheldwoorden, verwensingen en schuttingwoorden te horen. Dat komt per jaar neer op ongeveer 80.000 uitingen van grof taalgebruik, zo berekende de vloekmonitor, een onderzoek in opdracht van de Bond tegen het vloeken.

Gemiddeld wordt per zender 1,2 keer per uur gevloekt. Bij de commerciële zenders komen gemiddeld vaker (1,3 keer per uur) grove taaluitingen voorbij dan bij de publieke omroep (1,1 keer per uur). BNN spant de kroon van alle omroepen en stijgt ver boven het gemiddelde uit met per uur 7,7 vloeken of andere grove taaluitingen.

Vooral in programma´s als ´Cut´ (zelf géén schuttingwoord), ´BNN family´ en ´Costa´ gaat het er qua taalgebruik vaak heftig aan toe.

Bij de commerciële omroepen brengt Veronica het er met 2,4 keer per uur het slechtst vanaf. De katholieke RKK (0,0 keer per uur), Evangelische Omroep EO en NOS (beide 0,2 keer per uur) zijn het zorgvuldigst in hun taalgebruik.

Bij de commerciële omroepen komen RTL5 en SBS6 (beide 0,7 keer per uur) het beste uit de bus. De Bond tegen het vloeken heeft de Nederlandse omroepen gevraagd vloeken en schelden zoveel mogelijk te weren. (DIG, belga)
Liever Turks dan Paaps
willemjan

Bericht door willemjan »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Dit zegt dacht ik al genoeg! Valt me bijzonder op dat erbij de EO ook gevloekt wordt.............!
Stel je voor: Iemand scant alle boeken in een willekeurige bibliotheek op vloeken en schuttingwoorden. Uiteindelijk blijken er heel wat vloeken in de boeken in de betreffende bibliotheek te staan: gemiddeld wel 5 per boek! Wat opvalt is dat er verschillende categorieen boeken zijn. Amerikaanse schrijvers vloeken bijvoorbeeld meer dan Franse schrijvers, etcetera...

De vraag is: is dit onderzoek voor mij reden om niet meer naar die bibliotheek te gaan? Natuurlijk niet! In die bibliotheek kies ik namelijk zelf wel boek ik lees en welk boek niet.

Beste Matthijs, zie bovenstaand voorbeeld als een analogie met het onderzoek dat jij aandraagt. Dat onderzoek is voor mij geen reden om de TV helemaal weg te doen. Het onderzoek is wel reden om kritisch te kijken en in sommige gevallen mijn kijkgedrag aan te passen...
Johannes 3:16
Berichten: 914
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Bericht door Johannes 3:16 »

[/quote]
De vraag is: is dit onderzoek voor mij reden om niet meer naar die bibliotheek te gaan? Natuurlijk niet! In die bibliotheek kies ik namelijk zelf wel boek ik lees en welk boek niet.
[/quote]

Nou, en lukt je dit nog een beetje? Kan me niet voorstellen.
Plaats reactie