€ 250!!!!
Wat zegt Gods Woord en de HC over het gehoorzamen aan de overheid?
Ik snap je punt wel kridje maar de praktijk is weerbarstiger. Kijk, de meeste regelgeving is bedoeld om excessen te bestrijden. Als je echt aan alle regels wil voldoen in Nederland loop je vast vanwege de tegenstrijdigheid van de regels onderling. Dat moet ons terughoudend doen zijn in het hanteren van het argument dat je aandraagt. Ik schat in dat 80 % van de woningen in Nederland niet aan de regels van het Bouwbesluit voldoet, moeten we die allemaal maar afbreken dan? En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden te verzinnen.
Het hele probleem met de snelheid is niet dat er 's nachts iemand met een vaart van wel 140 over een lege snelweg voortsukkeld. Het probleem is dat er af en toe een idioot met 140 door een dorpje scheurt, langs de fietsers. Als het handhavingsbeleid daarop gericht wordt zijn al die verklikkers overbodig. En worden de echte problemen aangepakt. Oom agent maakt zich belacheljik door op de verkeerde momenten te gaan staan flitsen, daarom is hij ook niet meer serieus te nemen als er gehuild wordt over het gezag van de politie.
Wat allemaal niet wegneemt dat ik probeer om me aan de regels te houden. En op provinciale wegen en binnen de bebouwde kom lukt dat tegenwoordig aardig . . .
Ik snap je punt wel kridje maar de praktijk is weerbarstiger. Kijk, de meeste regelgeving is bedoeld om excessen te bestrijden. Als je echt aan alle regels wil voldoen in Nederland loop je vast vanwege de tegenstrijdigheid van de regels onderling. Dat moet ons terughoudend doen zijn in het hanteren van het argument dat je aandraagt. Ik schat in dat 80 % van de woningen in Nederland niet aan de regels van het Bouwbesluit voldoet, moeten we die allemaal maar afbreken dan? En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden te verzinnen.
Het hele probleem met de snelheid is niet dat er 's nachts iemand met een vaart van wel 140 over een lege snelweg voortsukkeld. Het probleem is dat er af en toe een idioot met 140 door een dorpje scheurt, langs de fietsers. Als het handhavingsbeleid daarop gericht wordt zijn al die verklikkers overbodig. En worden de echte problemen aangepakt. Oom agent maakt zich belacheljik door op de verkeerde momenten te gaan staan flitsen, daarom is hij ook niet meer serieus te nemen als er gehuild wordt over het gezag van de politie.
Wat allemaal niet wegneemt dat ik probeer om me aan de regels te houden. En op provinciale wegen en binnen de bebouwde kom lukt dat tegenwoordig aardig . . .
Als je te hard rijdt en je ziet zo'n apparaat langs de weg staan, rem je dan, of denk je 'ik reed toch al te hard, dus nu wil ik een boete'. Als je nu consequent bent, rem je niet bij het zien van een flitspaal.Oorspronkelijk gepost door kridje
Als eerste wil ik echt niet ontkennen dat ik niet te hard rijd op sommige momenten. Maar als het gebeurd en ik word gepakt dan wil ik zelf de 100% verantwoording dragen en niet gaan werken met een verklikker in de auto.
Oorspronkelijk gepost door Billy
heeft roadie 5 jaar geode diensten gedaan.
heb maar twee boetes in die 5 jaar gehad.
1 van 40 euro en 1 van 219 euro
weet zeker dat ik zonder roadie meer boetes had gehad.
dus dat belooft wat na 1 januari.
en stiekum toch een verklikker houden is voor mij geen optie......
Overigens laat ik die boete van 219 euro voorkomen.
kreeg vandaag dagvaarding in de bus!
ga ens kijken of ik er wat van af kan krijgen.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Mee eens Dirk! We moeten oppassen dat we niet het feit dat het moeilijk is je in te houden op de snelweg gaan accepteren en dat als norm gaan brengen!Oorspronkelijk gepost door kridje
Als eerste wil ik echt niet ontkennen dat ik niet te hard rijd op sommige momenten. Maar als het gebeurd en ik word gepakt dan wil ik zelf de 100% verantwoording dragen en niet gaan werken met een verklikker in de auto.
Kom op mensen reageer eens inhoudelijk op onderstaande vragen. Als je dat niet doe dan negeer je Gods Woord!
Is de snelheidsbeperking van zo een aard dat christenen (en dus God) ermee wordt verdrukt?
Zo nee, waarom trappen we er dan openlijk tegenaan? We schijnen dan wel een erg mooi licht naar de wereld! Ga zo door!
Wat betreft het schijnen van ons licht is er veel werk aan de winkel! Allereerst zoeken naar het Licht in je en daarnaast energie steken in het schijnen naar de buitenwereld! De oogst is groot!
Mhg,
Pim.
vind ik ook: buigen onder de overheid. (als zij in haar recht staat)Oorspronkelijk gepost door PimMee eens Dirk! We moeten oppassen dat we niet het feit dat het moeilijk is je in te houden op de snelweg gaan accepteren en dat als norm gaan brengen!Oorspronkelijk gepost door kridje
Kom op mensen reageer eens inhoudelijk op onderstaande vragen. Als je dat niet doe dan negeer je Gods Woord!
Is de snelheidsbeperking van zo een aard dat christenen (en dus God) ermee wordt verdrukt?
Zo nee, waarom trappen we er dan openlijk tegenaan? We schijnen dan wel een erg mooi licht naar de wereld! Ga zo door!
Wat betreft het schijnen van ons licht is er veel werk aan de winkel! Allereerst zoeken naar het Licht in je en daarnaast energie steken in het schijnen naar de buitenwereld! De oogst is groot!
Mhg,
Pim.
:$ :$ :$ :$ :$ :$ :$Oorspronkelijk gepost door Jelle
Onze regering moet niet zo moeilijk doen, als men wil dat men niet harder rijdt dan 120 km. dan moet men gewoon alle auto's afstellen op maximaal 120 km. Dan behoeft men op de rijkswegen niet meer te controleren, kunnen alle palen weg, kunnen alle radars weg en noem maar op. Dan is het gelijk veel, heel veel veiliger op de meest veilige wegen van Nederland.
Trouwens waar kan men nog 12o rijden? Nergens toch, je kunt alleen maar aansluiten in de file.
Maar snleheids begrenzing zal onze regering nooit doen, waarom niet? dan kan men geen bekeuringen meer geven en hebben de politie agenten ineens tijd over om achter de boeven aan te gaan, maar dat leverd weer geen geld op dus hoopt men dat iedereen maar weer lekker hard door knalt dan kunnen ze weer schrijven. En wie schrijft blijft.
Alleen jongens jongens wat wordt ik er moe van. Mij wagentje met een top van 235 km. per uur. en 163 pk. met compressor wordt er zo moe van om zich steeds maar te moeten inhouden. In mijn voet wordt zo moe om hem steeds maar in de hoogte te houden.
Begrijp je nu dat hij het wel eens zat wordt en los wil en dat ik mijn voet wel eens dieper wil laten zakken omdat er onder dat pedaal nog steeds ruimte is waar dat kleine plankie op zakken kan.
Nou vooruit fff dan. laat gaan die banaan.
En als je bijna een lege baan voor je hebt wat wil je dan. In volle vaart met 160- 180 ovder de baan naar de grens, de grens met Duitsland en daar kunnen we ons tenminste nog eens heerlijk uitleven, maar owee als je weer terugkomt in dat kleine truttenbollenland waar iedereen maar met dat vingertje zit.::mad::mad::mad::mad::mad:Laat een mens nu toch eens gewoon zijn gang gaan.
Ik hou niet van vroeger want vroeger was niet altijd best, maar rijden mochten we in elk geval wel.
Nu latene we alleen maar steeds betere auto's maken, steeds veiliger, en ze kunnen steeds harder, wat willen die lui nu in Den Haag?::mad::mad:
Een beetje de mensen pesten dat is het enigste, terwijl de oplossing zo dichtbij is. maar ja levert niets op he.
Maar alles goed en wel, zolang mijn auto over de tweehonderd kan dan zal hij het af en toe ook echt eens goed moeten uitbrullen, De adrenaline moet hoog op gestuwd worden, de sensatie van met razende snelheid voortvliegen zit in mijn bloed en zal wat dit betreft niet doven. Hoe ouder hoe gekker, maar hard rijden is lekker.:,:,:,
P.s. ik ben al aan het sparen voor die 250 eurotjes voor het geval dat het eens misgaat.
[Aangepast op 19/11/03 door Jelle]
Is dit geen grap?? :pu :pu :pu :pu
Onbegrijpelijk... Gaan met die banaan...

Misschien ben ik wel heel erg dom en begrijp ik er niks van. Misschien is er iemand die het wil uitleggen.
God haat de zonde, daar zijn we het denk ik wel over eens. De overheid ongehoorzaam zijn is zonde, niets minder en niets meer. Hoe kan het dan zijn dat jullie hier zo luchthartig over praten?
Het gaat er om wel of niet gepakt te worden, over wel of niet hard kunnen rijden, over plaatsen waar het kan en waar het niet kan etc.
Hebben we z'n allen enig idee hoe God hierover denkt? Ik verwacht van wel.
Begrijp ik het dan goed, dat het wat jullie betreft acceptabel is dat we wat dit betreft bewust doorzondigen? Of is dit een zo kleine zonde dat het best kan? Of heb ik het mis?
G.
God haat de zonde, daar zijn we het denk ik wel over eens. De overheid ongehoorzaam zijn is zonde, niets minder en niets meer. Hoe kan het dan zijn dat jullie hier zo luchthartig over praten?
Het gaat er om wel of niet gepakt te worden, over wel of niet hard kunnen rijden, over plaatsen waar het kan en waar het niet kan etc.
Begrijp ik het dan goed, dat het wat jullie betreft acceptabel is dat we wat dit betreft bewust doorzondigen? Of is dit een zo kleine zonde dat het best kan? Of heb ik het mis?
G.
Met alle respect, Geert, ik neem aan dat jij al je zonden belijdt voor God. Belijd jij het dan ook dat je op de snelweg 102 hebt gereden i.p.v. 100? Dat is een heel klein verschil, waarvoor je wel bekeurd wordt. En het overkomt iedereen iedere dag dat je niet precies die 50, 100, 120 of whatever houdt. Je overschrijdt altijd weleens de maximum snelheid, met hoe weinig dan ook. Volgens de strikte letter overtreed je de wet en ben je dan zondig.Oorspronkelijk gepost door Geert
Misschien ben ik wel heel erg dom en begrijp ik er niks van. Misschien is er iemand die het wil uitleggen.
G.
Als jij die zonde niet belijdt, is die zonde voor jou dan niet van minder belang als dat je bijv. steelt of overspel doet?
Dit zeg ik niet om je te 'vangen' maar meer om de zaak te relativeren.
Het wordt natuurlijk anders als je door veel te hard en roekeloos rijden jezelf en anderen extra in gevaar begeeft.
oeps bijna mijn favo discussie gemist.
Het is waar zoals iemand al zei "de oude discussie met oude standpunten, die al bekend zijn". Dus voelde ik mij ook gedrongen om te reageren met ook al een bekend standpunt. Met name tegen Lecram [want wij hebben nog steeds een meningsverschilletje].
Het gaat m.i. niet alleen om het belijden van die twee of drie km. [let op na correctie hé!] Het gaat hier om het verheerlijken van overtredingen. Niemand in deze is geheel onschuldig en dat zegt ook niemand. Ook ik niet. Daarom is mijn eerste aanschaf geen verklikker maar een cruise control. Maar het stuit mij tegen de borst dat hier wordt gesproken over lekker té hard rijden want oo dat voetje is zo ondeugend en als ze me aanhouden dan verstop ik mijn zonde lekker. Let wel voor de politie. Het hebben van een verklikker kan níet voor een christen! Want iemand met een verklikker rijdt geen 2 km te hard, die begint pas te tellen bij 20 km te hard. En ja het gekke is in Duitsland is het geen zonde [op bepaalde plaatsen] en hier wel :pu
Het is waar zoals iemand al zei "de oude discussie met oude standpunten, die al bekend zijn". Dus voelde ik mij ook gedrongen om te reageren met ook al een bekend standpunt. Met name tegen Lecram [want wij hebben nog steeds een meningsverschilletje].
Het gaat m.i. niet alleen om het belijden van die twee of drie km. [let op na correctie hé!] Het gaat hier om het verheerlijken van overtredingen. Niemand in deze is geheel onschuldig en dat zegt ook niemand. Ook ik niet. Daarom is mijn eerste aanschaf geen verklikker maar een cruise control. Maar het stuit mij tegen de borst dat hier wordt gesproken over lekker té hard rijden want oo dat voetje is zo ondeugend en als ze me aanhouden dan verstop ik mijn zonde lekker. Let wel voor de politie. Het hebben van een verklikker kan níet voor een christen! Want iemand met een verklikker rijdt geen 2 km te hard, die begint pas te tellen bij 20 km te hard. En ja het gekke is in Duitsland is het geen zonde [op bepaalde plaatsen] en hier wel :pu
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Is de opvatting dat het zonde is niet puur gebaseerd op een interpretatie door de schrijvers van de catechismus? Niet lullig bedoeld, maar gewoon om even de bron van deze opvatting te checken.
En als het klopt dat je de regels van de overheid moet houden, vind ik wel dat het nut ervan duidelijk moet zijn.
En als het klopt dat je de regels van de overheid moet houden, vind ik wel dat het nut ervan duidelijk moet zijn.
Nee, dat moet niet, het was verboden voor de Joden een varken te eten. Waarom was het verboden? Juist om het een onrein dier was? Waarom, omdat het niet herkauwde? Is het nut duidelijk? Nee, maar de Heere zei dat het zonde was en dan is het zonde.Oorspronkelijk gepost door LOTR
Is de opvatting dat het zonde is niet puur gebaseerd op een interpretatie door de schrijvers van de catechismus? Niet lullig bedoeld, maar gewoon om even de bron van deze opvatting te checken.
Als de overheid (nog steeds Gods dienares) zegt dat we niet harder mogen dan 120, dan mogen we niet harder dan 120. Als iedereen (ik ook) zich daar aan zou houden, dan zou de politie meer tijd hebben om boeven te vangen.
Als de boeven geen boef meer zouden zijn, dan zou de overheid meer tijd hebben om notoire snelheidsovertreders te pakken.Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Als de overheid (nog steeds Gods dienares) zegt dat we niet harder mogen dan 120, dan mogen we niet harder dan 120. Als iedereen (ik ook) zich daar aan zou houden, dan zou de politie meer tijd hebben om boeven te vangen.