Dit hoeft nou ook weer niet toch ?

Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door gertmal
Oorspronkelijk gepost door Jelle

jelle is ook tegen kerstbomen en tegen rode burgemeesters die dan ineens vanuit Het Boek vandaan het Kerstevangelie voorleest. Puur commersie want de man heeft niets met de kerk is eerder tegen de kerk.
Ik was er gisteravond bij, maar ik moet zeggen dat op deze manier wel enkele honderden mensen het kerstevangelie horen, wat voor bedoelingen die burgemeester er dan ook mee heeft. En dat er zo uit volle borst Ere zij God gezongen wordt... dat vind ik dan toch een mooi iets.

Ik ken de burgemeester verder niet, maar al zou het waar zijn wat jij zegt... denk dan eens aan Bileam.
Ik denk dat de goudse burgemeester weinig met Bileam te maken heeft. Bileam werd door de Heere geroepen het volk te zegenen, dat kan ik van deze burgemeester niet zeggen. En dan Het Boek, niet bepaald de Bijbel om onkerkelijken te trekken. En natuurlijk is het samen zingen mooi en massaal, maar het is alleen maar een momentopname en even later lopen de mensen weer gezellig te winkelen en het was weer leuk geweest die avond. Van verkondiging is er niets geweest. Nee ik woon mij hele leven al in de omgeving en de laatste 30 jaar in Gouda ik werk zelfs voor deze burgemeester, dus ken hem behoorlijk goed, maar nog nooit ben ik op een dergelijke avond geweest. Het is mij te commercieel.

Daarom denk ik ook dat de bomenhakkers geen winkel gehad hebben in Gouda want dan hadden ze liever al die klanten ontvangen in hun winkeltje.:D
Barak

Bericht door Barak »

Jelle:
Ik denk dat de goudse burgemeester weinig met Bileam te maken heeft. Bileam werd door de Heere geroepen het volk te zegenen, dat kan ik van deze burgemeester niet zeggen. En dan Het Boek, niet bepaald de Bijbel om onkerkelijken te trekken. En natuurlijk is het samen zingen mooi en massaal, maar het is alleen maar een momentopname en even later lopen de mensen weer gezellig te winkelen en het was weer leuk geweest die avond. Van verkondiging is er niets geweest. Nee ik woon mij hele leven al in de omgeving en de laatste 30 jaar in Gouda ik werk zelfs voor deze burgemeester, dus ken hem behoorlijk goed, maar nog nooit ben ik op een dergelijke avond geweest. Het is mij te commercieel.

Daarom denk ik ook dat de bomenhakkers geen winkel gehad hebben in Gouda want dan hadden ze liever al die klanten ontvangen in hun winkeltje.:D
Waarom is Het Boek niet goed voor onkerkelijken. Mede dankzij Het Boek ben ik tot geloof gekomen. Ik ben onkerkelijk, zonder Bijbel en geloof opgevoed. Dan is Het Boek dé uitkomst om de Bijbel leren te verstaan. Om jou gerust te stellen: Voor mijn Bijbelstudies gebruik ik NBG 51, Telos en SVV. Het Boek lees ik nu nog nauwelijks.

Het spijt maar ik ben nu echt een kind van God en dat ondanks (ik denk dankzij) Het Boek.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Barak
Het spijt maar ik ben nu echt een kind van God en dat ondanks (ik denk dankzij) Het Boek.
Dat hoop ik niet, dat het je spijt....;)
gertmal

Bericht door gertmal »

Het ging mij er niet om een 1 op 1 vergelijking met Bileam te maken, maar wel om aan te geven dat God een burgemeester die misschien niets met de kerk te maken heeft te gebruiken om zijn boodschap door te geven.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door gertmal
Het ging mij er niet om een 1 op 1 vergelijking met Bileam te maken, maar wel om aan te geven dat God een burgemeester die misschien niets met de kerk te maken heeft te gebruiken om zijn boodschap door te geven.
God is almachtig dus het lijk me logisch dat op deze wijze ook mensen het ware geloof gaan inzien. Voor ons mensen lijkt het onmogelijk of ongepast maar bij God is alles mogelijk. Hij neemt vaak wegen die wij niet begrijpen.
gertmal

Bericht door gertmal »

Dat bedoelde ik dus...
En dan moeten wij dus niet voor God gaan bepalen hoe hij wel en niet mensen tot het geloof moet roepen.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Doe jij maar lacherig hoor Refojongere...
Stel dat er maar 1 iemand tussen staat die avond als dhr. burgemeester Het Verhaal voorleest en denkt hier wil ik meer van weten enne... tot geloof komt.
Stel dat het tijdens al die jaren maar één keer is gebeurd.
Dan sta jij nog steeds te lachen?
Wie lach je dan uit?
Ook Jona dacht het beter te weten dan God! Via Jona sprak God maar Jona vond dat zijn mening belangrijker was....

Heb trouwens dit ook via de radio gehoord en het levert nog een nieuw woord op ook: Refovandaal.
dat vond ik dan wel weer leuk.
Refojongere een Refovandaal?
Met de feestdagen niet in de kerk maar in de cel? Zal ik er maar niet om lachen?
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Toch is het al een heel oud verschijnsel.

Ik heb vroeger op school geleerd dat Bonifatius hier kwam om het Evangelie te brengen en daarbij de heilige eiken omhakte.

Dat vind ik precies hetzelfde.

Leve de ReReRe!

(Revolutionaire Reformatorsiche Revolutie)

P.S. niet doorvertellen, maar de koopzondag voor kerst gaan we álle ruiten van álle geopende winkels in Nederland ingooien... we zoeken nog vrijwilligers.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door bjdendekker
Toch is het al een heel oud verschijnsel.

Ik heb vroeger op school geleerd dat Bonifatius hier kwam om het Evangelie te brengen en daarbij de heilige eiken omhakte.

Dat vind ik precies hetzelfde.

Leve de ReReRe!

(Revolutionaire Reformatorsiche Revolutie)

P.S. niet doorvertellen, maar de koopzondag voor kerst gaan we álle ruiten van álle geopende winkels in Nederland ingooien... we zoeken nog vrijwilligers.
Stel dat dit geciteerd wordt in het volgende artikel in Trouw of een andere krant???
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Dan lach ik me krom, knip het uit en hang het boven mijn bed!

Al ontdekte ik wel een foutje in de naam van onze beweging: het eerste Re moet zijn: Reactionair.

Stel dat we bij iedere maffe posting rekening moeten houden met verdwaalde Trouw-journalisten. Sjonge.
Plaats reactie