Wel nee!!Oorspronkelijk gepost door Egbert
ben je nu boos?

gesien jouw stemmingOorspronkelijk gepost door lo-ruchamaWel nee!!Oorspronkelijk gepost door Egbert
ben je nu boos?![]()
We zitten de topic van Loïs te verpesten met IQ, het ging over taalverloedering mensen!!! Even weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp, alstublieft....Oorspronkelijk gepost door limosa
hé limosa!! Ik heb je IQ een beetje onderschat geloof ik..
Dat zou kunnen Lootje maar dit is typisch zo'n geval dat IQ niet belangrijk is maar fantasie des te meer. Dat is trouwens vaker het geval dan aanhangers van IQ-testen willen weten.
Hmmm... taalverloedering houdt mijns inziens in, dat de regels die er in het verleden ontwikkeld zijn voor te taal (daarmee bedoel ik dus de regels van stam+ t enz. Voltooid deelwoord met d enz.) aan de laars gelapt worden. Dat lijkt mij niet een kwestie van fantasie, eerder een kwestie van het niet willen aanvaarden van de gevestigde regels, zoals dat overal in onze maatschappij de tendens is.Oorspronkelijk gepost door limosa
Als ik het dan goed begrijp, dan bedoel je: Verloedering is het gevolg van fantasie.
Nee, dat begrijp je niet goed. Taalverloedering is eerder het gevolg van een gebrek aan fantasie.
De verloedering kun je niet tegengaan, zo eenvoudig laat een maatschappelijke ontwikkeling zich niet bijsturen. Je moet een manier kiezen om ermee om te gaan. En dan kies ik voor je fantasie gebruiken in plaats van het verschijnsel met je geweldige IQ te gaan beschouwen. Taal is nu eenmaal een voortdurend zichzelf vernieuwend verschijnsel, het is veel leuker er deel van uit te maken dan op een afstandje te gaan kijken wat er gebeurt.
bij de weg: waarvoor heb je tentamen gedaan?
Code: Selecteer alles
En dan kies ik voor je fantasie gebruiken in plaats van het verschijnsel met je geweldige IQ te gaan beschouwen.
Volgens mij geef je door te schelden met enge ziektes al blijk van weinig fantasie en een zeer beperkte woordenschat.Schelden gaat niet meer gewoon met maar één enge ziekte, nee de ziekte moet nog weer een keer extra kracht bijgezet worden door die met een geslachtdeel te combineren. Daar erger ik me wel aan. Dat vind ik echt verloedering.