Sneeuw

Johann Gottfried Walther

Re: Sneeuw

Bericht door Johann Gottfried Walther »

parsifal schreef: Gisteren, 09:20 Hier rijden bussen niet. Vervelende is dat de elektische borden gewoon aangeven dat de bussen komen en ook op 9292 niets over het vervallen van de bussen. Op de borden loopt de tijd tot bus komt netjes terug tot 0 minuten en dan verdwijnt hij gewoon van het bord. Dit moet toch beter kunnen.
Op 9292.nl

Groningen en Drenthe – Er rijden de gehele dag geen bussen in de provincies Groningen en Drenthe.

https://9292.nl/actueel/calamiteiten/
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
parsifal

Bericht door parsifal »

Johann Gottfried Walther schreef: Gisteren, 09:25
parsifal schreef: Gisteren, 09:20 Hier rijden bussen niet. Vervelende is dat de elektische borden gewoon aangeven dat de bussen komen en ook op 9292 niets over het vervallen van de bussen. Op de borden loopt de tijd tot bus komt netjes terug tot 0 minuten en dan verdwijnt hij gewoon van het bord. Dit moet toch beter kunnen.
Op 9292.nl

Groningen en Drenthe – Er rijden de gehele dag geen bussen in de provincies Groningen en Drenthe.

Dat stond er voor kwart voor negen nog niet :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: 06 jan 2026, 23:06

En ondertussen zijn er dertigers die op hun winterbanden (dat mag ik tenminste hopen) met 100 over de snelweg rijden zonder afstand te houden. Of die zitten te bumperkleven als ik met 60 over een provinciale weg rijd omdat het glad is. Dat vind ik veel kwalijker en gevaarlijker dan een tachtiger die stap voor stap door de sneeuw gaat, omdat hij gewoon verder leeft en niet zo onder de indruk is van een laag sneeuw. Maar ik begrijp dat je ook beide vervelend kunt vinden;-)
Volgens mij hebben wij geen winterbanden, nooit gehad ook. Daarom is mijn man gistermiddag al vertrokken naar een hotel in de buurt van zijn werk. Bepaalde werkzaamheden moeten namelijk gewoon doorgaan.
merel

Bericht door merel »

parsifal schreef: Gisteren, 09:28
Op 9292.nl

De Universiteit Utrecht is vandaag dicht. De RUG blijft ook mee sneeuwval wel open.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Dit is zo'n beetje de zwaarste sneeuwval sinds 2010, toen we de hele maand december dit soort situaties hadden.
Vandaag zware sneeuw en ook vrijdag wordt een opvallende weerdag: een combinatie van regen/sneeuw (afhankelijk van waar je woont) en een harde wind.
Daarna op zaterdag weer invallende vorst met op zondag temperaturen van hooguit -5 graden.
parsifal

Bericht door parsifal »

merel schreef: Gisteren, 09:34
parsifal schreef: Gisteren, 09:28
Op 9292.nl

De Universiteit Utrecht is vandaag dicht. De RUG blijft ook mee sneeuwval wel open.
Ik heb mijn college afgezegd. Er was ruimte voor (verdiepingsstof die niet in examen zit), maar wel jammer.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

elbert schreef: Gisteren, 09:43 Dit is zo'n beetje de zwaarste sneeuwval sinds 2010, toen we de hele maand december dit soort situaties hadden.
Vandaag zware sneeuw en ook vrijdag wordt een opvallende weerdag: een combinatie van regen/sneeuw (afhankelijk van waar je woont) en een harde wind.
Daarna op zaterdag weer invallende vorst met op zondag temperaturen van hooguit -5 graden.
Was dat niet december 2009? Mijn dochter is namelijk begin 2010 geboren en ik kan mij herinneren dat ik hoogzwanger door de sneeuw ploeterde met een jas die ik niet dicht kreeg. Ik kan mij van december 2010 niets herinneren.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

En Dr. Parsifal wil geen online collegegeven?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

merel schreef: Gisteren, 09:47Was dat niet december 2009? Mijn dochter is namelijk begin 2010 geboren en ik kan mij herinneren dat ik hoogzwanger door de sneeuw ploeterde met een jas die ik niet dicht kreeg. Ik kan mij van december 2010 niets herinneren.
Zowel december 2009 als december 2010 waren erg sneeuwrijk met in beide jaren een officiele witte Kerst, dus het klopt voor allebei.
parsifal

Bericht door parsifal »

Johann Gottfried Walther schreef: Gisteren, 09:47 En Dr. Parsifal wil geen online collegegeven?
Niet met voorbereiding van twee uur (en laptop op werk). Zoals ik al zei, dit was verdiepingscollege, wat in principe sowieso extra was voor klein aantal Master studenten. Mocht het volgende week maandag weer lastig zijn op uni te komen, dan wel.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Prachtig weer dit echt genieten. Wat is God groot.
helma

Bericht door helma »

Steun dit leuke Veenendaalse initiatief en doneer:

https://www.komoverenhelp.nl/wintercamp ... 0885fb.jpg[/IMG]
helma

Bericht door helma »

Jeremiah schreef:Prachtig weer dit echt genieten. Wat is God groot.
Ja! En zó wit...dat is zo betekenisvol...
Henk J

Bericht door Henk J »

elbert schreef: Gisteren, 09:43 Dit is zo'n beetje de zwaarste sneeuwval sinds 2010, toen we de hele maand december dit soort situaties hadden.
2021 hadden we ook veel sneeuw wat toen gecombineerd was met lagere temperaturen dan nu. Maar als ik het me goed herinner hadden we toen 1 dag flink sneeuw en later niet zoveel meer. Nu hebben we op zaterdag, maandag en vandaag al veel sneeuw en komende vrijdag misschien wel weer. Familie van mij die op de strooiwagens rijden zien hun bed niet zo vaak.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik zie buiten een hele rij eenden lopen. Ik heb het idee dat ze hun sloot/vijver kwijt zijn..
Plaats reactie