CSFR

P.Paape

Bericht door P.Paape »

Ik lees hier veel commentaar op CSFR, maar er is geen persoon die in detail treedt. Kunt u allen uw bezwaren concretiseren?

Ik sta volledig achter de Paus (vanzelfsprekend, als Paapse broeder :D). Ik heb in Groningen het CSFR bezocht en kan niet zeggen dat ik ze meteen zo vrijzinnig vind.

Groet,
P.Paape
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Ik hoorde dat de landelijke fiscus (P. Grinwis) ds. W. Visscher opgebeld had over zijn redenen voor het afwijzen van de CSFR. Hij had er zelf ook opgezeten zei hij. Volgens P. waren het zeer behoorlijke argumenten, ik zal hem vragen, als ik hem weer zie, wat het nu precies was.

Je hoort het nog wel.
Adje, al met Grinwis gesproken? Laat het hier wel even weten, beloofd is beloofd:P

P.Paape
Adje

Bericht door Adje »

Haai,

kHeb hem gemaild, maar hij heeft niet teruggemaild. Heeft het druk zeker.

In de laatste DC (landelijk blad van de CSFR) stond een stukje erover. Hij ligt thuis, ik zal hem na het weekend meenemen, en op internet zetten. Verder is er op de laatste Huishoudelijke Vergadering een punt op de Agenda geweest, wat hierover ging. Het 'speelt' dus echt op de vereniging. Maarja, je hoort het nog wel.
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Is 'ie al minder druk? (Ik weet hoe zwaar het leven van een student kan zijn :mad:, maar ik ben heel benieuwd.)

Groetjes, Peet
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Beste studentenforummers onder ons!

Komend jaar wilde ik graag op een studentenvereniging gaan. Ik neig sterk naar de CSFR, maar ben toch ook benieuwd waar de verschillen zitten tussen de CSFR en Depositum Custodi. Komen op die laatste vereniging wel mensen uit de kring van de Geref. Bond?

Wie kent het een beetje?
Groeten,
Refojongere.
bralbal

Bericht door bralbal »

Ik ken DC niet zo, maar ik kan CSFR niet afraden. Het grootste voordeel van de CSFR vind ik dat de vereniging op plaatselijk niveau groter is (al vind ik Sola wel erg groot), en je dus ook meer contacten opdoet buiten je studie om. Verder is het op allebei de verenigingen mogelijk om op een serieuze en goede (mijns inziens) manier over Gods woord en aanverwante zaken te spreken. Bij de CSFR zul je eerder mensen tegenkomen die een wat afwijkende mening hebben, maar je bent er natuurlijk nog steeds zelf bij. Ook is CSFR wat studentikozer, naar ik vernomen heb, al is ook dit zeer verschillend per dispuut. Maar als ik in Rotterdam of Utrecht zou gaan studeren, weet ik nog niet of ik wel lid zou worden van de CSFR, in dat geval zou het denk ik toch DC zijn geworden. Maar ga gewoon bij allebei de verenigingen eens langs, dan kun je het beste zelf een oordeel geven. Succes in ieder geval, en ik hoop dat je op de goede vereniging uitkomt.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Het wordt CSFR, vanwege 1. Studentikoziteit 2. Het is gelukkig niet te eenzijdig in de plaats waar ik zit (zitten ook nog mensen van de Geref. Gem.) 3. Praktische redenen (DC zit niet overal)

Maar toch bedankt voor je reactie!
Adje

Bericht door Adje »

Ha Refojongere,

Mag ik vragen in welke plaats je gaat studeren. De C.S.F.R. in de ene plaats verschilt best wel van die in de andere plaats!

HG,

Arie
Plaats reactie