Basis bibliotheek reformatorische theologie?
Re: Basis bibliotheek reformatorische theologie?
Naast het vele moois wat al genoemd is:
John Owen: Bij u is vergeving
Zelf zie ik ook boeken staan die ik wellicht nog eens wil hebben om te lezen.
- Niet meer zo actief -
De Gereformeerde Grondleer van de genadige rechtvaardigmaking door het geloof. Geschreven door ds. Th van der Groe.
Bijbelverklaring van Patrick, Polus en Wells
Volgens mij is de fabrikant van de Bebook al een paar jaartjes failliet. Waarschijnlijk heb je er dan één op de kop getikt die ergens is blijven liggen. Omruilen zal wel niet lukken. Zo ja, dan onmiddellijk doen.Ronaldus schreef:Aha, wel apart, heb de Bebook pas sinds vorig jaar. Bevalt op zich goed maar als je zegt dat de Auro beter is ga ik eens kijken. Kun je die omruilen?Tiberius schreef:De Bebook is inderdaad wat gedateerd. Als je hem inruilt tegen een Kobo Auro ga je een flinke sprong vooruit in leeservaring.Ronaldus schreef:Bertiel,
op FB zag ik dat Engelstalige reformatorischen (reformed) graag digitaal ook bezig zijn met boeken. Vandaar de vraag. Zelf is het wel wennen om via een scherm te lezen. Ik heb zo'n Bebook. Maar om daar Redelijke Godsdienst, wat daar aangeboden op wordt, te lezen, lijkt me moeilijk.
Zelf heb ik een grote voorkeur voor digitaal lezen, maar je moet wel een goede e-reader hebben.
- J.C. Philpot
Ik hebruik ook al jaren met veel leesgenot een Kobotje.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Smytegelt
32 Uitmuntende preken
Keurstoffen 45 preken dacht ik
32 Uitmuntende preken
Re: RE: Re: Basis bibliotheek reformatorische theologie?
Ben benieuwd naar je leeservaringen!Mannetje schreef:Naast het vele moois wat al genoemd is:
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Dank je. Ik ga die eens googelen!CvdW schreef:De Gereformeerde Grondleer van de genadige rechtvaardigmaking door het geloof. Geschreven door ds. Th van der Groe.
J.C. Philpot schreef:Ik hebruik ook al jaren met veel leesgenot een Kobotje.

Vorig jaar via bol.com aangeschaft met kobo abbonement.Tiberius schreef:Volgens mij is de fabrikant van de Bebook al een paar jaartjes failliet. Waarschijnlijk heb je er dan één op de kop getikt die ergens is blijven liggen. Omruilen zal wel niet lukken. Zo ja, dan onmiddellijk doen.Ronaldus schreef:Aha, wel apart, heb de Bebook pas sinds vorig jaar. Bevalt op zich goed maar als je zegt dat de Auro beter is ga ik eens kijken. Kun je die omruilen?Tiberius schreef:De Bebook is inderdaad wat gedateerd. Als je hem inruilt tegen een Kobo Auro ga je een flinke sprong vooruit in leeservaring.Ronaldus schreef:Bertiel,
op FB zag ik dat Engelstalige reformatorischen (reformed) graag digitaal ook bezig zijn met boeken. Vandaar de vraag. Zelf is het wel wennen om via een scherm te lezen. Ik heb zo'n Bebook. Maar om daar Redelijke Godsdienst, wat daar aangeboden op wordt, te lezen, lijkt me moeilijk.
Zelf heb ik een grote voorkeur voor digitaal lezen, maar je moet wel een goede e-reader hebben.
Van 't Gekrookte Riet?Geytenbeekje schreef:Smytegelt
32 Uitmuntende preken
-
Kan wel.Ronaldus schreef:Van 't Gekrookte Riet?Geytenbeekje schreef:Smytegelt
32 Uitmuntende preken
Ik heb het van marktplaats
- Johann Gottfried Walther
Zeer aanbevolen werken:
Kostbare middelen tegen Satans listen. Thomas Brooks (1608-1680) (puritein)
Wandelen met God. Henry Scudder (overleden 1659) (puritein)
Vast en onverbroken. (29 preken over het genadeverbond) Matthew Henry (1662-1714) (puritein)
Over de ware zielzorg. Martin Bucer (1491-1551) (reformator)
Ongeloof de grofste zelfmoord. William Fenner (1600-1640) (puritein)
Het heilige der heiligen. (13 lijdenspreken) Friedrich Wilhelm Krummacher (1796 - 1868)
De kennis der Zaligheid. Kort begrip van de Christelijke leer vervat in de Heilige Schriften, en uiteengezet in de Westminster Confessie, de Grote en de Kleine Catechismus; met de praktijk van deze leer. David Dickson (1583-1662) en James Durham (1622-1658)
En nog wel andere werken maar dit voor nu.
Vast en onverbroken. (29 preken over het genadeverbond) Matthew Henry (1662-1714) (puritein)
Het heilige der heiligen. (13 lijdenspreken) Friedrich Wilhelm Krummacher (1796 - 1868)
De kennis der Zaligheid. Kort begrip van de Christelijke leer vervat in de Heilige Schriften, en uiteengezet in de Westminster Confessie, de Grote en de Kleine Catechismus; met de praktijk van deze leer. David Dickson (1583-1662) en James Durham (1622-1658)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Wow! Mijn lijstje met jullie suggesties wordt groter! Titels klinken aansprekend!Johann Gottfried Walther schreef:Zeer aanbevolen werken:
-
- Verbannen
De Catechismusverklaring van ds. J. van Haaren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- Maanenschijn
Re: RE: Basis bibliotheek reformatorische theologie?
Kijk eens op deze website. Veel wat je na downloaden uitstekend kunt lezen op een e-reader.Ronaldus schreef:Als ik een bibliotheek van reformatorische boeken zou willen opstarten voor mijn persoonlijke studie en geloofsontwikkeling als nieuweling op reformatorisch terrein :-) , welke boeken zouden daar volgens jullie vooral in moeten zitten? Laat ik het beperken tot de Nederlandse taal.
Ook ervan uitgaande dat ik de Bijbel in diverse vertalingen al bezit en de belijdenisformulieren.
Bij voorbaat dank voor jullie suggesties!
http://www.theologienet.nl/
Edit: je kunt hier al veel van de genoemde boeken vinden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.