Dat het RD commercieel is is prima, dat is het punt niet. Wat het voor mij lastig maakt is dat het RD zijn commerciële belangen bij de klant met een principieel sausje brengt. Bijna elke verkoper (of het nu keukens zijn of auto's) probeert het klanten helaas moeilijk te maken "nee" te zeggen op een aanbieding door andere argumenten te gebruiken dan de feitelijke beooordeling benodigd. Dit d.m.v. allerlei psychologische truucjes. Het RD gebruikt "principes" om klanten te werven en te behouden.Curatorium schreef:Dit gebeurt overigens zo vaak in de krantenwereld. Wanneer er een nieuw formaat, of nieuwe layout is staat het eerste nummer vaak vol met felicitatie-advertenties. Om dan te denken dat er een HSV-complot is lijkt me behoorlijk vergezocht..Tiberius schreef:Wat die Jongbloed-advertentie betreft: dat is gewoon een commerciële kwestie, zowel van Jongbloed als van RD uit. De advertentie past binnen het beleid, genereert inkomsten, dus: voilà, plaatsen dat ding.
Misschien heeft GBS wel de hele achterkant van de 1e tabloid opgekocht om reclame te maken...
Het RD op tabloid-formaat
Re: Het RD op tabloid-formaat
Ok, dan neem ik mijn woorden onmiddellijk terug.WimA schreef:Ik herinner me enige postings die je eerder hebt geplaatst. o.a. deze:Tiberius schreef:Wat die Jongbloed-advertentie betreft: dat is gewoon een commerciële kwestie, zowel van Jongbloed als van RD uit. De advertentie past binnen het beleid, genereert inkomsten, dus: voilà, plaatsen dat ding.
Misschien heeft GBS wel de hele achterkant van de 1e tabloid opgekocht om reclame te maken...of deze:Tiberius schreef:Sorry Afgewezen, daar kan ik als moderator niets over zeggen.En als mensen met een groene naam op dit forum dan snel roepen dat het allemaal "gewoon" is helpt dat niet echt.Tiberius schreef:Ik heb dacht ik gezegd (in ieder geval bedoeld), dat ik als moderator niet alles kan zeggen. Maar dat wil niet zeggen, dat ik als moderator helemaal niets kan zeggen.
Laten we die advertentie maar als een complot tussen EMG en Jongbloed beschouwen om de HSV te promoten.

Denk vrij in complotten en geheime afspraken, als je dat wilt. Maar wat je hier suggereert is echt onzin.WimA schreef:Ik herinner me enige postings die je eerder hebt geplaatst. o.a. deze:Tiberius schreef:Wat die Jongbloed-advertentie betreft: dat is gewoon een commerciële kwestie, zowel van Jongbloed als van RD uit. De advertentie past binnen het beleid, genereert inkomsten, dus: voilà, plaatsen dat ding.
Misschien heeft GBS wel de hele achterkant van de 1e tabloid opgekocht om reclame te maken...of deze:Tiberius schreef:Sorry Afgewezen, daar kan ik als moderator niets over zeggen.En als mensen met een groene naam op dit forum dan snel roepen dat het allemaal "gewoon" is helpt dat niet echt.Tiberius schreef:Ik heb dacht ik gezegd (in ieder geval bedoeld), dat ik als moderator niet alles kan zeggen. Maar dat wil niet zeggen, dat ik als moderator helemaal niets kan zeggen.
Maar ja, wat zou ik nu kunnen schrijven om je van die gedachte af te helpen?
Oh oh...en RF werkt er aan mee ....Tiberius schreef: Ok, dan neem ik mijn woorden onmiddellijk terug.
Laten we die advertentie maar als een complot tussen EMG en Jongbloed beschouwen om de HSV te promoten.
A. Mischien gewoon op de argumenten reageren i.p.v. er eentje uit te lichten, dit ene argument wat te verdraaien en aan te dikken om vervolgens alleen op dit argument te schieten? Dit stond er nl:eilander schreef:Maar ja, wat zou ik nu kunnen schrijven om je van die gedachte af te helpen?
B. Waarom wil je mij eigenlijk van die gedachte afhelpen?WimA schreef:A. Ik vraag me af of ik het RD nog kan vertrouwen, iig zijn er voor mij teveel signalen die mij doen twijfelen aan de de journalistieke onafhankelijkheid. Ik zal er enkele noemen:
1. Een advertentie in het RD waarin Jongbloed het RD feliciteert met het tabbloid formaat. Waar slaat dit nu weer op? Verkoopt Jongbloed meer bijbels als ze aardig zijn tegen het RD? Ik krijg hierbij het idee dat er een "dealtje" is, Jongbloed adverteert in het RD en het RD schrijft positief en veel over de uitgaven van Jongbloed, aangejaagd door de HSV. In zo'n relatie horen felicitaties.
2. Diverse "denktanks", waaraan ds'en en voormannen van organisaties (zowel commercieel als publiek) deelnemen. Organisaties het moeten hebben van de refo achterban. In iedergeval is de verwevenheid tussen principieel en commercieel dermate groot dat het allemaal wat smoezelig lijkt.
3. Het lijkt er wat al te veel op dat er afstemming is geweest tussen hoofdbestuur SGP en redactie RD hoe het nieuws rondom het vrouwenstandpunt te brengen.
@ Wim A
Als jij nu iig die bon niet instuurt naar Jongbloed heb ik een kansje meer.
Sjonge zeg, waar hebben we het weer over.
Als jij nu iig die bon niet instuurt naar Jongbloed heb ik een kansje meer.
Sjonge zeg, waar hebben we het weer over.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik stuur de bon ook in. Antwoordnummer, dus geen postzegel. Wil er geen geld aan uitgeven, dus op deze manier toch aan een HSV komen is natuurlijk prachtig. Omdat het RD én Jongbloed weten dat veel lezers hun geld liever anders besteden vind ik dit een prachtige actie!
In elk geval is WimA back in town! 

Yeah, hi is. En sommige topics lopen weer als een trein. Super!Afgewezen schreef:In elk geval is WimA back in town!
Een leuke fotoserie over de gang naar de tabloid: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... e_1_730907
@WimA, de reactie van mij die je hier weergeeft, ging niet over dit stukje. Je hebt het verkeerd gekoppeld.WimA schreef:A. Mischien gewoon op de argumenten reageren i.p.v. er eentje uit te lichten, dit ene argument wat te verdraaien en aan te dikken om vervolgens alleen op dit argument te schieten? Dit stond er nl:eilander schreef:Maar ja, wat zou ik nu kunnen schrijven om je van die gedachte af te helpen?
B. Waarom wil je mij eigenlijk van die gedachte afhelpen?WimA schreef:A. Ik vraag me af of ik het RD nog kan vertrouwen, iig zijn er voor mij teveel signalen die mij doen twijfelen aan de de journalistieke onafhankelijkheid. Ik zal er enkele noemen:
1. Een advertentie in het RD waarin Jongbloed het RD feliciteert met het tabbloid formaat. Waar slaat dit nu weer op? Verkoopt Jongbloed meer bijbels als ze aardig zijn tegen het RD? Ik krijg hierbij het idee dat er een "dealtje" is, Jongbloed adverteert in het RD en het RD schrijft positief en veel over de uitgaven van Jongbloed, aangejaagd door de HSV. In zo'n relatie horen felicitaties.
2. Diverse "denktanks", waaraan ds'en en voormannen van organisaties (zowel commercieel als publiek) deelnemen. Organisaties het moeten hebben van de refo achterban. In iedergeval is de verwevenheid tussen principieel en commercieel dermate groot dat het allemaal wat smoezelig lijkt.
3. Het lijkt er wat al te veel op dat er afstemming is geweest tussen hoofdbestuur SGP en redactie RD hoe het nieuws rondom het vrouwenstandpunt te brengen.
Het ging namelijk over dit:
Van die gedachte wil ik je graag afhelpen, omdat het gewoon niet klopt.WimA schreef:En als mensen met een groene naam op dit forum dan snel roepen dat het allemaal "gewoon" is helpt dat niet echt.
Jij hebt zeker de duurste uitvoering aangevinkt?Anker schreef:Ik stuur de bon ook in. Antwoordnummer, dus geen postzegel. Wil er geen geld aan uitgeven, dus op deze manier toch aan een HSV komen is natuurlijk prachtig. Omdat het RD én Jongbloed weten dat veel lezers hun geld liever anders besteden vind ik dit een prachtige actie!
Ik vond de advertentie wel erg in het oog springend. Ik geloof niet dat deze advertentieTiberius schreef:Ok, dan neem ik mijn woorden onmiddellijk terug.WimA schreef:Ik herinner me enige postings die je eerder hebt geplaatst. o.a. deze:Tiberius schreef:Wat die Jongbloed-advertentie betreft: dat is gewoon een commerciële kwestie, zowel van Jongbloed als van RD uit. De advertentie past binnen het beleid, genereert inkomsten, dus: voilà, plaatsen dat ding.
"erdoor" had gekund als dr. C.S.L Janse nog hoofdredacteur was.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ikke wel, zo refo ben ik wel!!Tiberius schreef:Jij hebt zeker de duurste uitvoering aangevinkt?Anker schreef:Ik stuur de bon ook in. Antwoordnummer, dus geen postzegel. Wil er geen geld aan uitgeven, dus op deze manier toch aan een HSV komen is natuurlijk prachtig. Omdat het RD én Jongbloed weten dat veel lezers hun geld liever anders besteden vind ik dit een prachtige actie!
Gelukkig.Anker schreef:Ikke wel, zo refo ben ik wel!!Tiberius schreef:Jij hebt zeker de duurste uitvoering aangevinkt?Anker schreef:Ik stuur de bon ook in. Antwoordnummer, dus geen postzegel. Wil er geen geld aan uitgeven, dus op deze manier toch aan een HSV komen is natuurlijk prachtig. Omdat het RD én Jongbloed weten dat veel lezers hun geld liever anders besteden vind ik dit een prachtige actie!
Ik dacht namelijk, laat ik de op één na duurste uitvoering maar aanvinken. Dan maak ik de meeste kans, dat ik er één win, want al die RD-lezers nemen vast de duurste.