Wat in Sodom en Gomorra gebeurde heeft niets te maken met wat een homosexueel stel beleefd, en al helemaal niets met homofilie.
Het was een blinde, nog minder dan dierlijke lust tegen elkaar.
Sodom en Gomorra zijn verwoest net als de eerste aarde omdat ze God niet meer nodig hadden. Lukas 17.
Zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden; Ongeoorloofde dingen? Nee. Maar het bezat hun hele leven. Zowel ten tijde van Noach als ten tijde van Lot. En wij nu? Laten we daar ons leven eens naast leggen! Wereldgelijkvormigheid!
Maar goed dit is wel heel erg off topic.
Ik ben blij dat pedovereniging Martijn verboden is.
pedovereniging Martijn verboden
Re: pedovereniging Martijn verboden
Op zich wel mee eens. Onze dominee drukt wel eens zo uit: Er gaan onder ons meer mensen verloren om op zich geoorloofde dingen, dan die zich te buiten gaan aan grove zonden.Chrisje72 schreef:Wat in Sodom en Gomorra gebeurde heeft niets te maken met wat een homosexueel stel beleefd, en al helemaal niets met homofilie.
Het was een blinde, nog minder dan dierlijke lust tegen elkaar.
Sodom en Gomorra zijn verwoest net als de eerste aarde omdat ze God niet meer nodig hadden. Lukas 17.
Zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden; Ongeoorloofde dingen? Nee. Maar het bezat hun hele leven. Zowel ten tijde van Noach als ten tijde van Lot. En wij nu? Laten we daar ons leven eens naast leggen! Wereldgelijkvormigheid!
Maar goed dit is wel heel erg off topic.
Ik ben blij dat pedovereniging Martijn verboden is.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
@DIA. ik denk wel dat je het coc in het juiste perspectief zou moeten zien. Zij prediken geen zonde , een woord, wat onze gelijkgestemden maar al te goed kennen, maar ze prediken vanuit hun seculiere achtergrond: gelijke behandeling. Ik vind gelijke behandeling ook een chr principe. Bevond Jezus zich ook niet tussen hoeren en tollenaars ?
Nogmaals, een zonde is een zonde, schreef je al, maar zouden wr dan maar alles moeten verbieden ( bv politieke partijen) omdat er veel leugen, overspel en ongeloof is? Hoe realistisch is dat?
Nogmaals, een zonde is een zonde, schreef je al, maar zouden wr dan maar alles moeten verbieden ( bv politieke partijen) omdat er veel leugen, overspel en ongeloof is? Hoe realistisch is dat?
Ik denk dat we steeds moeten bekijken uit welke bron het komt.EdgarB schreef:@DIA. ik denk wel dat je het coc in het juiste perspectief zou moeten zien. Zij prediken geen zonde , een woord, wat onze gelijkgestemden maar al te goed kennen, maar ze prediken vanuit hun seculiere achtergrond: gelijke behandeling. Ik vind gelijke behandeling ook een chr principe. Bevond Jezus zich ook niet tussen hoeren en tollenaars ?
Nogmaals, een zonde is een zonde, schreef je al, maar zouden wr dan maar alles moeten verbieden (bv politieke partijen) omdat er veel leugen, overspel en ongeloof is? Hoe realistisch is dat?
Het kan zijn dat er velen van het COC geen notie hebben dat ze als het ware meehelpen
het om de stem van christenen, of althans mensen die trachten zaken in Bijbels licht
te bezien, als het ware het zwijgen op te leggen.
Hoewel ze dan misschien daar geen weet van hebben, moet het hun toch wel
schuldig stellen. Want het is niet anders dan een overtreding. Maar daar zeggen we toch
tegelijk ook wel van dat zij geen grotere zondaars zijn dan hen waarop de toren
van Siloah viel.
Jezus zocht niet het gezelschap van hoeren en tollenaars. Let op het verband. Hij was er
als hij daar werk had. Dan is er geen zondaar te vuil of te laag. Hij wil en kan dan verlossen
van het hoogste kwaad en brengen tot het grootste goed.
Maar we lezen nergens dat we de zonden mogen goedkeuren, en ook niet dat Jezus
zonder oorzaak het gezelschap van hoeren en tollenaars opzocht.
Af en toe lees je ook van een groep die zich RefoAnders noemt. Je merkt dan meteen
dat deze mensen zich ook wel distantieren van de COC werkwijze. Want, al is het
dan voor sommigen onbewust, ze stijden wel tegen de kerk.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«