Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk
Re: Prins Friso in zorgelijke toestand na skiongeluk
Ik heb er geen verstand van. Ik vind sneeuw in de Nederlandse contekst al irritant genoeg, laat staan als het schuin ligt.
Ik lees dit op genoemde site.
Ik lees dit op genoemde site.
ik begreep dat die skimaat iemand van het reddingsteam was. Je zou denken dat die toch in elk geval wist wat hij deed...
- JolandaOudshoorn
Erasmiaan schreef:Eens met Zosinus en ook ik neem krachtig afstand van wat memento en Vlinder hebben geschreven. Het geeft geen pas om daar in deze situatie over te praten. Laten we hopen dat dit voor de betrokkenen een spoorslag is om God te zoeken.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- JolandaOudshoorn
Tiberius schreef:"Verbijsterend, hoeveel lawinologen een bergloos landje kan voortbrengen".

Eens met memento en vlinder.
De overdreven aandacht voor dit hele feit snap ik al helemaal niet. Friso is geen troonopvolger meer, behoort niet tot het Koninklijk Huis.
De overdreven aandacht voor dit hele feit snap ik al helemaal niet. Friso is geen troonopvolger meer, behoort niet tot het Koninklijk Huis.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- JolandaOudshoorn
Het is wel (tegen wil en dank dan) een publiek figuur. Zoals refo al zei: het is een inschattingsfout. En dat maken we allemaal wel eens. Heb ik pas ook nog gedaan. Ik dacht dat ik nog wel 25 km kon schaatsen... met als gevolg dat ik een hevige terugval had ivm bekkenproblemen.Luther schreef:Eens met memento en vlinder.
- SecorDabar
Beste Jolanda,JolandaOudshoorn schreef:Het is wel (tegen wil en dank dan) een publiek figuur. Zoals refo al zei: het is een inschattingsfout. En dat maken we allemaal wel eens. Heb ik pas ook nog gedaan. Ik dacht dat ik nog wel 25 km kon schaatsen... met als gevolg dat ik een hevige terugval had ivm bekkenproblemen.Luther schreef:Eens met memento en vlinder.
Dat ben ik met u eens. Iedereen maakt weleens een inschattingsfout.
Datzelfde geldt bijvorrbeeld om met de auto eventjes te hard het pedaal indrukken, op een weg waar je 30 km mag rijden. Oef, even niet in de gaten, dat de kilometerteller al 80 aangaf....

Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Dus ik moet als christen ook afstand nemen van al die rokers die zondagochtend op de stoep van de kerk nog even snel hun shotje nicotine stonden te snuiven voordat zij zich onder de preek schaarden.memento schreef:Het is triest dat deze man nu in het ziekenhuis ligt. Maar het blijft een feit dat hij expliciet een waarschuwing, die naar ik begreep gehoorzaamd MOET worden,heeft genegeerd, puur voor de kick. Hoe je het wendt of keert, is dat het overtreden van het 5e gebod, de overheid ongehoorzaam zijn. Terwijl deze overheid in dit geval het nota bene voor het bestwil van de wintersporters handelde. Als christen mogen en moeten we afstand nemen van dit roekeloze gedrag en het negeren van verboden. Uiteraard houdt dit niet in dat we geen medelijden hebben met de gevolgen van deze ongehoorzaamheid en hopen dat hij snel en goed genezen mag.
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Roken hoort niet. Probeer het ook zeker niet in Oost-Europa, net voor of na kerktijd.Kippetje schreef:Dus ik moet als christen ook afstand nemen van al die rokers die zondagochtend op de stoep van de kerk nog even snel hun shotje nicotine stonden te snuiven voordat zij zich onder de preek schaarden.memento schreef:Het is triest dat deze man nu in het ziekenhuis ligt. Maar het blijft een feit dat hij expliciet een waarschuwing, die naar ik begreep gehoorzaamd MOET worden,heeft genegeerd, puur voor de kick. Hoe je het wendt of keert, is dat het overtreden van het 5e gebod, de overheid ongehoorzaam zijn. Terwijl deze overheid in dit geval het nota bene voor het bestwil van de wintersporters handelde. Als christen mogen en moeten we afstand nemen van dit roekeloze gedrag en het negeren van verboden. Uiteraard houdt dit niet in dat we geen medelijden hebben met de gevolgen van deze ongehoorzaamheid en hopen dat hij snel en goed genezen mag.
- JolandaOudshoorn
Dat laatste is een bewuste fout. Je weet dat... en je doet het toch. Een inschattingsfout is iets heel anders. Dacht niet dat ik dit verder hier hoef toe te lichten, mensen die hier posten hebben zoveel verstand dat ze dat wel snappen.SecorDabar schreef:Beste Jolanda,JolandaOudshoorn schreef:Het is wel (tegen wil en dank dan) een publiek figuur. Zoals refo al zei: het is een inschattingsfout. En dat maken we allemaal wel eens. Heb ik pas ook nog gedaan. Ik dacht dat ik nog wel 25 km kon schaatsen... met als gevolg dat ik een hevige terugval had ivm bekkenproblemen.Luther schreef:Eens met memento en vlinder.
Dat ben ik met u eens. Iedereen maakt weleens een inschattingsfout.
Datzelfde geldt bijvorrbeeld om met de auto eventjes te hard het pedaal indrukken, op een weg waar je 30 km mag rijden. Oef, even niet in de gaten, dat de kilometerteller al 80 aangaf....
'vind ik leuk'Tiberius schreef:"Verbijsterend, hoeveel lawinologen een bergloos landje kan voortbrengen".

Erg slecht nieuws over prins Friso. Hij heeft een hartstilstand en ademstilstand gekregen. De reanimatie duurde 50 minuten, dat is heel lang. Er is zware schade aan de hersenen en het is onduidelijk of hij ooit nog bijkomt. Revalidatie zou jaren kunnen duren.
http://www.nu.nl/binnenland/2748703/ern ... friso.html
Inderdaad slecht nieuws, erger dan dat ik hoopte en ook verwachtte eigenlijk.Jongere schreef:Erg slecht nieuws over prins Friso. Hij heeft een hartstilstand en ademstilstand gekregen. De reanimatie duurde 50 minuten, dat is heel lang. Er is zware schade aan de hersenen en het is onduidelijk of hij ooit nog bijkomt. Revalidatie zou jaren kunnen duren.
Vreselijk.
De Heere zij zijn vrouw en kinderen nabij; en ook zijn moeder, de Koningin.
Tiberius schreef:Vreselijk.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....