Gelukkig, durf ik ook naar binnen...

Ik ook. Maar de vraag is welke opvatting aan de feiten rechtdoet.refo schreef:Ik kan me voorstellen dat homo's niet vinden dat ze vallen onder genoemde categorieën en ver van zich werpen dat ze, een hoereerder is, een gierigaard, een afgodendienaar, een lasteraar, een dronkaard, een rover zijn.
Ik kan me voorstellen dat het een punt van overweging kan zijn of je de partner van je kind of kleinkind in zo'n geval bij je thuis laat komen.Tiberius schreef:Maar, Afgewezen, zou jij zo iemand dan niet in je huis toelaten?
Ik vind het wel een beetje "voorwaardelijk"...Luther schreef: Het trof me dat enkele weken geleden in Terdege een reportgae + interview stond met ds. B.M. Meuleman, die thans predikant is in Neuhofen an der Krems (Österreich). Op de foto van het kerkgebouwtje was het welkomsbordje te zien dat onder de kerktijden hing: "Sünder willkomen!" (Zondaren welkom) Ik vond dat een mooi bordje; tekenend voor hoe de kerk zou moeten open staan voor iedereen.
Want?Marieke schreef:Ik vind het wel een beetje "voorwaardelijk"...Luther schreef: Het trof me dat enkele weken geleden in Terdege een reportgae + interview stond met ds. B.M. Meuleman, die thans predikant is in Neuhofen an der Krems (Österreich). Op de foto van het kerkgebouwtje was het welkomsbordje te zien dat onder de kerktijden hing: "Sünder willkomen!" (Zondaren welkom) Ik vond dat een mooi bordje; tekenend voor hoe de kerk zou moeten open staan voor iedereen.![]()
't Was als scherts bedoeld hoor...Luther schreef:Want?Marieke schreef:Ik vind het wel een beetje "voorwaardelijk"...Luther schreef: Het trof me dat enkele weken geleden in Terdege een reportgae + interview stond met ds. B.M. Meuleman, die thans predikant is in Neuhofen an der Krems (Österreich). Op de foto van het kerkgebouwtje was het welkomsbordje te zien dat onder de kerktijden hing: "Sünder willkomen!" (Zondaren welkom) Ik vond dat een mooi bordje; tekenend voor hoe de kerk zou moeten open staan voor iedereen.![]()
Wie is er geen zondaar?
Alleen wie zondaar voor God gemaakt is is waar zondaar.Luther schreef:Want?Marieke schreef:Ik vind het wel een beetje "voorwaardelijk"...Luther schreef: Het trof me dat enkele weken geleden in Terdege een reportgae + interview stond met ds. B.M. Meuleman, die thans predikant is in Neuhofen an der Krems (Österreich). Op de foto van het kerkgebouwtje was het welkomsbordje te zien dat onder de kerktijden hing: "Sünder willkomen!" (Zondaren welkom) Ik vond dat een mooi bordje; tekenend voor hoe de kerk zou moeten open staan voor iedereen.![]()
Wie is er geen zondaar?
Wat ik eigenlijk versta onder Oud Gereformeerd is het tegengestelde van Neo Reformatorisch...Tiberius schreef:Wat bedoel je precies met deze alinea? Of liever gezegd: hoe moeten we die plaatsen in dit topic?refo schreef:En wat de Oud Gereformeerden betreft. Ik ken een stel dat van een Oud Gereformeerde oom en tante veel heil en zegen kreeg toegewenst toen hun relatie begon. De minder oudgereformeerde familie wordt dat onder de neus gewreven als die toch wat minder enthousiast reageren dan genoemde oom en tante. Ik schat in dat Oud Gereformeerd niet zozeer een soortnaam is als we vaak denken.
Aan het einde van de uitzending zegt Corné dat zijn ouders geen bezwaar hebben tegen uitzending "omdat ze hopen dat het verhaal van Corné ook andere refojongeren zal helpen om het aan hun ouders te vertellen".vragensteller schreef:Ik heb hem ook gezien en het raakte me wat die jongen heeft doorgemaakt en nog steeds moet doormaken.
Ik had er wat moeite mee wat hij zijn ouders aandeed door het uit te laten zenden. Zeker ook als je sommige twitterberichten over de ouders leest. Ik ken die familie een beetje en de ouders worden er nu wel op aangekeken in het refowereldje. Buitenkerkelijken doen wat meewarig over de zgn 'kortzichtigheid' van de ouders. Ik vraag me af of je dat als zoon je ouders moet willen aandoen ...
Ik heb de uitzending niet gezien, maar je eerste zin herken ik zeker. Eén van mijn beste vrienden is homo en van zo dichtbij zijn worsteling ermee zien, heeft mij wel de ogen geopend.denkertje21 schreef:Veel hetero's hebben geen idee hoe groot de strijd is van homo's onder ons. Denk nog maar eens terug aan de uitspraak van Corné: "ik zou liever mijn twee benen kwijt zijn, dan dat ik homo ben".
Ik bedoelde te zeggen dat het verschil maakt of ouders ervoor kiezen een dergelijke familiesituatie openbaar te maken, of dat ze erin toestemmen uit liefde voor hun kind. Zeker omdat Corné ook aangaf dat hij om zijn ouders een relatie met ienmand van hetzelfde geslacht niet zou nalaten. Ik denk dat je als kind moet bedenken dat het consequenties kan hebben voor de ouders die zij liever niet willen. Vader werkt bijv. in het reformatorisch onderwijs, er wordt dan in heel veel gezinnen over gesproken, misschien op dezelfde wijze als hier gebeurt bijv. over de kledingstijl van de andere gezinsleden. Laat ik het zo zeggen: die ouders zijn doorgaans anders gekleed en ik kan me niet voorstellen dat ze hier trots op zijn of blij mee zijn. Gelukkig kwamen de ouders wel als liefdevolle ouders in beeld, daar ben ik blij mee, maar de bagger die soms op twitter over hen verschijnt ... tsja, dat wil je toch liever niet lezen van je ouders, laat staan de aanleiding voor zijn geweest (ik doel nu op het uit laten zenden, niet op de geaardheid)?!denkertje21 schreef:Aan het einde van de uitzending zegt Corné dat zijn ouders geen bezwaar hebben tegen uitzending "omdat ze hopen dat het verhaal van Corné ook andere refojongeren zal helpen om het aan hun ouders te vertellen".vragensteller schreef:Ik heb hem ook gezien en het raakte me wat die jongen heeft doorgemaakt en nog steeds moet doormaken.
Ik had er wat moeite mee wat hij zijn ouders aandeed door het uit te laten zenden. Zeker ook als je sommige twitterberichten over de ouders leest. Ik ken die familie een beetje en de ouders worden er nu wel op aangekeken in het refowereldje. Buitenkerkelijken doen wat meewarig over de zgn 'kortzichtigheid' van de ouders. Ik vraag me af of je dat als zoon je ouders moet willen aandoen ...
Ik heb daar heel veel respect voor. Ze nemen het voor lief dat ze van hun vrienden en hun kerk misschien afkeuring zullen horen. Maar de liefde voor hun zoon gaat verder dan wat mensen zeggen.
De liefde van deze ouders heeft me diep geraakt.
Veel hetero's hebben geen idee hoe groot de strijd is van homo's onder ons. Denk nog maar eens terug aan de uitspraak van Corné: "ik zou liever mijn twee benen kwijt zijn, dan dat ik homo ben".
Maar dat is toch juist de barrière die veel jongens en meiden met homogevoelens ervaren? Juist daarom leiden zij vaak een dubbelleven. Zou je er ook zo geheimzinnig over moeten doen als je een andere handicap zou hebben.?vragensteller schreef: Ik denk dat je als kind moet bedenken dat het consequenties kan hebben voor de ouders die zij liever niet willen. Vader werkt bijv. in het reformatorisch onderwijs, er wordt dan in heel veel gezinnen over gesproken
Allereerst: helaas is het best treurig dat het wél vaak als een verrassing komt. Wat hebben we dan voor band met elkaar? En oog voor elkaars noden?vragensteller schreef: Ander puntje: ik had niet de indruk dat het voor broers en zus als complete verrassing kwam, alsof dit echt voor het eerst werd verteld. Had het idee dat dat in scène gezet was, maar misschien ben ik nu wat te argwanend ...