Dat kan ik ook van harte onderschrijven !eilander schreef:@mara, natuurlijk gaat het erom hóe je iets zegt. Steeds maar spreken over "een nieuw hartje" zonder dat goed uit te leggen, of zonder dat ook eens op een andere manier te zeggen (de Schrift zegt dat ook op vele manieren), is mijns inziens niet goed.
En natuurlijk, voor een kind van 3 zijn die dingen heel moeilijk te begrijpen. Maar je kunt er niet jong genoeg mee beginnen om hen ook - op een kinderlijke manier - de dingen van de eeuwigheid te vertellen. Het is immers realiteit. Het gaat er niet om dat ze geen onbezorgde jeugd gunt, maar een geloofsopvoeding begint zeer vroeg.
Maar ik vind het persoonlijk nogal wat als een kindje van 6 jaar zingt dat alle mensen zondaren zijn.
Je mag je kinderen toch naar leeftijd ! onderwijzen wat het betekent allemaal ?
Je geeft een kleuter toch ook niet meteen een wiskundige toets ? Je begint met 1 + 1 = 2
Ik ben blij dat ze bij ons op de zondagsschool altijd heel mooi hebben verteld, op het niveau van het kind, maar zeker met de ernstige boodschap dat we een nieuw hartje mogen krijgen.