Jantje schreef:De vraag is natuurlijk waar ds. Simons op doelt. Ik weet namelijk zelf heel zeker, dat ds. Schot zijn gemeente geen dwalingen voorhoudt, dat staat voor mij als een paal boven water. Daarnaast, áls dat wel zo zou zijn, en ds. Simons weet dat, dan hoort hij dat ds. Schot zelf aan te zeggen, én niet zijn catechisanten, die nog middenin de periode staan waarin veel op hen afkomt, ook als het gaat om deze geestelijke zaken. Ik blijf het suggestief vinden, mede ook vanuit de missie waar deze avonden voor zijn opgericht. Alsof dat een gedeelte zou zijn wat gemist wordt in de prediking van ds. Schot.
Overigens ga je niet in op het sprekersaanbod van deze avonden. Evenals bij 'Jij daar!' en 'Hart Cry' zijn het alleen Gereformeerde Bondspredikanten en het linkergedeelte van de HHK die deze avonden vervullen. Waarom worden er geen dominees van andere kerkverbanden gevraagd?
Hij heeft het helemaal niet over ds Schot, dus je vult wat in.
Hij heeft het wel over een bepaald soort prediking, dat zeker wel veel binnen onze gezindte wordt gevonden.
Wat ik zie is dat er in veel plaatsen een honger is naar een onvervalste bijbelse boodschap en dat avonden als deze in een grote behoefte voorzien.
Ik snap de ophef en verzet ook niet tegen dit soort avonden. Mozes zegt inNumeri 9, als er ook mensen komen die zorgen hebben dat er anderen aan het profeteren waren, "Och of al dat volk des HEEREN profeten waren, dat de HEERE Zijn Geest over hen gave!"
Dat lijkt me een geestelijker houding dan al die kritiek op dit soort avonden, inclusief stukjes in een kerkblad.
En het sprekersaanbod? Weet jij wie er allemaal gevraagd zijn en niet kwamen?