Ambtenaar schreef:parsifal schreef:
Ik vraag me af of het legaal is. Ik denk dat het mogelijk alleen zinvol is zolang niet iedereen de tweede prik heeft kunnen krijgen. En dat moet nu wel zo'n beetje zijn.
Waarom zou dit niet legaal zijn? In andere westerse landen wordt al onderscheid gemaakt dan wel vaccinatie afgedwongen. In Nederland gaat dit ook komen.
Dat laatste wil ik niet geloven, maar ik denk dat het wel die kant op gaat. Langzaam wordt er die kant op gegaan. Waarschijnlijk ergens in het najaar, als de besmettingen weer oplopen, de ziekenhuisopnames stijgen, dan zal het wel gebeuren.
De noodzaak ontgaat mij wel. Er zou rond de 80% gevaccineerd moeten zijn om groepsimmuniteit te hebben, daar zijn we nu. Ook als 100% gevaccineerd is gaat het virus nog rond. Als er mutaties ontstaan waar het vaccin niets tegen doet, dan hebben we het volgende probleem, nieuwe vaccins? Weer iedereen vaccineren? Wat gebeurt er in de winter als de bescherming van het vaccin minder wordt? Een booster vaccin? Lockdown op lockdown? Maatregel op maatregel?
We zullen eens terug moeten naar normaal, accepteren dat er een nieuw virus rond gaat, accepteren dat er mensen worden opgenomen, accepteren dat er mensen sterven aan corona.
Pas de ziekenhuiscapaciteit er op aan, probeer rekening te houden met de zwakkere.