Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

DDD

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Delftenaar schreef:Afgelopen zaterdag ben ik in Frankrijk geweest. Daar hebben we rustig op terrasjes etc. kunnen zitten zonder dat iemand om vaccinatiebewijzen enz. vroeg.
Ook daarin geldt meestal de Franse slag. Uiteraard kun je pech hebben....
Ik moest zojuist in Frankrijk wel de coronacheck-app laten zien.
refo

Bericht door refo »

Dat laatste lijkt mij een vals dilemma. Ook bij/na vaccinatie kan het virus door de samenleving gaan.
Maar dat schreef Delftenaar ook niet. Er stond nog 'met mogelijk veel slachtoffers'
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef:Aha, je hebt ook blauwe ffp2.\
Ik dacht aan deze variant: Afbeelding

Maar je hebt ook deze: Afbeelding
En die lijken ook ffp2 te heten.
Ja precies, moesten wij in NRW en Beieren ook op hebben.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
refo

Bericht door refo »

Mannetje schreef:Aha, je hebt ook blauwe ffp2.\
Ik dacht aan deze variant: Afbeelding

Maar je hebt ook deze: Afbeelding
En die lijken ook ffp2 te heten.
Die onderste zijn zonder aanduiding. Die bovenste zijn de FFP2. Koffiefiltermodel.
Klavart

Bericht door Klavart »

refo schreef:
Dat laatste lijkt mij een vals dilemma. Ook bij/na vaccinatie kan het virus door de samenleving gaan.
Maar dat schreef Delftenaar ook niet. Er stond nog 'met mogelijk veel slachtoffers'
Dat schreef hij wel. Hij wekte in ieder geval de indruk dat na vaccinatie het virus niet meer door de samenleving gaat. En dat is zeer onwaarschijnlijk.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Klavart schreef: Dat schreef hij wel. Hij wekte in ieder geval de indruk dat na vaccinatie het virus niet meer door de samenleving gaat. En dat is zeer onwaarschijnlijk.
Uit de Israëlische cijfers blijkt dat het minder hard toeslaat bij gevaccineerden. Dus dat is goed nieuws.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

In Israël gaat het momenteel veel slechter dan eerder.

Maar wat ik bedoel is iets anders. Daarbij ga ik ervan uit dat jullie als kind ingeënt zijn. De personen die principieel niet ingeënt zijn respecteer ik (tussen haakjes: waar is in de huidige samenleving het begrip voor principiële bezwaren gebleven?).

Punt is: ook na vaccinatie gaat een virus door de samenleving. Alleen worden daarvan zo weinig mensen ziek dat het epidemische element uitsterft.
Vanzelfsprekend is nu corona het virus dat mensen ziek maakt. En dat is erg genoeg.

Tegelijk kun je als mens virussen als RSV, entero of rhino in huis hebben zonder er noodzakelijk ziek van te worden. Omdat je er als mens voldoende immuun tegen bent.
In de toekomst gaat dat ook met het huidige coronavirus gebeuren: dan is de huidige pandemie voorbij.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:
refo schreef:Nee, het is de instelling van de inwoners van een land.
Duitsland : als Fpp2 verplicht is, gebruik je die.
Nederland : als er geen controles zijn, doe ik het niet.
Dat was in de Harz wel anders. Veel blauwe kapjes, ffp2 werd vooral door Nederlanders gedragen.
Hier in Odenwald ook ja. Ik pas me aan de Duitsers aan.
Bovendien is het ene schijnveiligheidstissue vergelijkbaar met de andere. Hooguit heb je iets meer schijnveiligheid.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:
refo schreef:Nee, het is de instelling van de inwoners van een land.
Duitsland : als Fpp2 verplicht is, gebruik je die.
Nederland : als er geen controles zijn, doe ik het niet.
Dat was in de Harz wel anders. Veel blauwe kapjes, ffp2 werd vooral door Nederlanders gedragen.
Hier in Odenwald ook ja. Ik pas me aan de Duitsers aan.
Bovendien is het ene schijnveiligheidstissue vergelijkbaar met de andere. Hooguit heb je iets meer schijnveiligheid.
Dodo

Bericht door Dodo »

Delftenaar schreef:In Israël gaat het momenteel veel slechter dan eerder.

Maar wat ik bedoel is iets anders. Daarbij ga ik ervan uit dat jullie als kind ingeënt zijn. De personen die principieel niet ingeënt zijn respecteer ik (tussen haakjes: waar is in de huidige samenleving het begrip voor principiële bezwaren gebleven?).

Punt is: ook na vaccinatie gaat een virus door de samenleving. Alleen worden daarvan zo weinig mensen ziek dat het epidemische element uitsterft.
Vanzelfsprekend is nu corona het virus dat mensen ziek maakt. En dat is erg genoeg.

Tegelijk kun je als mens virussen als RSV, entero of rhino in huis hebben zonder er noodzakelijk ziek van te worden. Omdat je er als mens voldoende immuun tegen bent.
In de toekomst gaat dat ook met het huidige coronavirus gebeuren: dan is de huidige pandemie voorbij.
Ik las deze week in de krant dat er een klein aantal militairen zich niet wil laten intenten, en dat zij nu niet op uitzending kunnen. Ze hebben, als ik het me goed herinner, daar tegen geprotesteerd. Twee hebben zich om godsdienstige redenen niet laten inenten, en dat werd geaccepteerd en gerespecteerd door de bezwaarcommissie (zoiets was het geloof ik). Anderen hadden kennelijk minder goede redenen, en dat werd niet overgenomen.
Ik vond dat toch wel mooi, dat goed gegronde bezwaren dus overgenomen worden. Omdat het een diep gewortelde overtuiging is. Deze mensen kiezen niet de makkelijkste weg zo.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik heb intussen van horen zeggen wat berichten over middelbare scholen die drie opties geven voor de leerlingen: 1. vaccineren. 2. tweemaal per week onder toezicht testen. 3. de lessen niet kunnen bijwonen.
Dat is best stevig, lijkt mij. Ik ben heel benieuwd wat hierin de ontwikkelingen zullen zijn.
parsifal

Bericht door parsifal »

Zita schreef:Ik heb intussen van horen zeggen wat berichten over middelbare scholen die drie opties geven voor de leerlingen: 1. vaccineren. 2. tweemaal per week onder toezicht testen. 3. de lessen niet kunnen bijwonen.
Dat is best stevig, lijkt mij. Ik ben heel benieuwd wat hierin de ontwikkelingen zullen zijn.
Ik vraag me af of het legaal is. Ik denk dat het mogelijk alleen zinvol is zolang niet iedereen de tweede prik heeft kunnen krijgen. En dat moet nu wel zo'n beetje zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal

Bericht door parsifal »

Delftenaar schreef:In Israël gaat het momenteel veel slechter dan eerder.

Principieel bezwaar moet daar wel bij blijven natuurlijk en niet gecombineerd worden met vage andere argumenten. Verder moeten we ook in de spiegel kijken, hoe respectvol zijn we zelf naar de pacifistische dienstweigeraar of de bloedweigeringen van de wachttoren?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Principieel bezwaar moet daar wel bij blijven natuurlijk en niet gecombineerd worden met vage andere argumenten. Verder moeten we ook in de spiegel kijken, hoe respectvol zijn we zelf naar de pacifistische dienstweigeraar of de bloedweigeringen van de wachttoren?
Waarom zou een weigering op religieuze gronden zwaarder moeten wegen dat een weigering op andere gronden.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Ik vraag me af of het legaal is. Ik denk dat het mogelijk alleen zinvol is zolang niet iedereen de tweede prik heeft kunnen krijgen. En dat moet nu wel zo'n beetje zijn.
Waarom zou dit niet legaal zijn? In andere westerse landen wordt al onderscheid gemaakt dan wel vaccinatie afgedwongen. In Nederland gaat dit ook komen.
Plaats reactie