Ditbenik schreef:
Klopt helemaal. Het zit er snel aan en je krijgt het er moeilijk af. Als de dominee naar de sportschool gaat, vinden ze 'm weer te licht

Jantje schreef:@Mara, Ik geloof dat jij nogal een bakfanaat bent, zou je het dan als gastvrouw leuk vinden als iedereen je zelf gebakken taart (of wat dan ook) zou afslaan? En overigens: ik eet ook niet alles, in verband met door jouw genoemde redenen, maar dat weet iedereen in mijn omgeving.
Bakken doe ik niet zoveel hoor. Koken wel.
Als ik weet wie er komt eten, vraag ik altijd wat iemand niet lust of mag.
En ik zet het gewoon neer, zonder iets op te dringen.
Men gaat er al snel van uit, o boontjes of worteltjes lust iedereen toch wel? Dus niet!
Mensen kunnen een heerlijke schotel afslaan alleen omdat ze zien dat er champignons in zitten.
Ik heb een vriendin die Colitis Ulcerosa, een darmaandoening, heeft. Dat is aan de buitenkant niet te zien, maar als ze gekruid voedsel eet, of andere voeding waar ze niet tegen kan, is ze dagenlang ziek.
En verder ga ik van het standpunt uit dat iemand het leuk vindt om hier te eten of te drinken omdat ik een lekker kopje koffie serveer of - aan Wandelende - een glas koel fris water. (met ijsblokjes? Met een schijfje citroen? Met een muntblaadje?)
of omdat ik de maaltijden zo maak dat hij/zij zonder zorgen kan eten.
Of dat nu 3 hapjes of 3 borden zijn, allemaal prima.