COVID-19

Ad Anker
Moderator

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

merel schreef:
Ad Anker schreef:
Bertiel schreef:Precies.
Het minst erge om te schrappen.
Als ik het over zou moeten doen zou ik het ook schrappen. Alleen de enveloppen waren leuk.
Als ik het over zou mogen doen, zou ik nog veel meer op die dag schrappen en alleen met een klein clubje de dag doorbrengen en eten en daarna klaar.
Precies, en op 1 locatie de hele dag. Ik werd wel wat geleefd. Het was echt niet de mooiste dag van mijn leven.
Maar we keren terug naar Covid 19. ;)
margrietha

Bericht door margrietha »

Mara schreef:
Jantje schreef:
Mara schreef:Het wordt steeds ingewikkelder om gehoor te geven aan de oproep om binnen te blijven bij klachten.
Hoesten en benauwdheid zijn de aan de buitenkant nog wel te herkennen, maar COVID-tenen?
De lijst van symptomen wordt steeds langer...
Wat zijn dat? Covid-tenen?
https://www.podosophia.nl/het-coronavir ... fwijkingen

Op Twitter komt het nu regelmatig voorbij.
Inderdaad had mijn dochter dat ook, nu ik dit lees vsn die huiduitslag en rode bulten..
refo

Bericht door refo »

Het is vermoedelijk eerder te wijten aan te weinig beweging vanwege de lockdown. Wat nogal eens vergeten wordt, is dat mensen die Corona hebben of hadden ook andere ongemakken of kwalen kunnen hebben.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
merel schreef:
Ad Anker schreef:
Bertiel schreef:Precies.
Het minst erge om te schrappen.
Als ik het over zou moeten doen zou ik het ook schrappen. Alleen de enveloppen waren leuk.
Als ik het over zou mogen doen, zou ik nog veel meer op die dag schrappen en alleen met een klein clubje de dag doorbrengen en eten en daarna klaar.
Precies, en op 1 locatie de hele dag. Ik werd wel wat geleefd. Het was echt niet de mooiste dag van mijn leven.
Maar we keren terug naar Covid 19. ;)
Je moet ook niet je familie als ceremoniemeester aanstellen. Dat zorgt er voor dat je van hot naar her gesleept wordt. Beter is om een goeie vriend of vriendin daarvoor te vragen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:Je moet ook niet je familie als ceremoniemeester aanstellen. Dat zorgt er voor dat je van hot naar her gesleept wordt. Beter is om een goeie vriend of vriendin daarvoor te vragen.
Ervaring?
- Niet meer zo actief -
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:
Jantje schreef:Je moet ook niet je familie als ceremoniemeester aanstellen. Dat zorgt er voor dat je van hot naar her gesleept wordt. Beter is om een goeie vriend of vriendin daarvoor te vragen.
Ervaring?
Ja, ik ken iemand die daar veel ervaring mee heeft.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara

Bericht door Mara »

margrietha schreef: Inderdaad had mijn dochter dat ook, nu ik dit lees vsn die huiduitslag en rode bulten..
Je zou bijna gaan denken dat er meerdere varianten van het virus zijn.
Doordat genezen patiënten hun ervaringen gingen delen, kon het rijtje symptomen worden uitgebreid.
De meeste virussen geven kenmerkende klachten, dit in het begin ook, maar lang niet iedereen wordt ook benauwd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
huisman

Bericht door huisman »

Mara schreef:
margrietha schreef: Inderdaad had mijn dochter dat ook, nu ik dit lees vsn die huiduitslag en rode bulten..
Je zou bijna gaan denken dat er meerdere varianten van het virus zijn.
Doordat genezen patiënten hun ervaringen gingen delen, kon het rijtje symptomen worden uitgebreid.
De meeste virussen geven kenmerkende klachten, dit in het begin ook, maar lang niet iedereen wordt ook benauwd.

In de link die jij plaatste lees ik dat er geen bewezen 1 op 1 relatie is met Covid-19. Daar zou ik het maar op houden want mijn tenen worden zelden verkouden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

De locaties regel je toch gewoon zelf? :fi
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Nathanaël schreef:
De verplichtingen op de dag zelf vaak niet. Denk aan allerlei fotosessies en weet ik wat voor ongein aan planning op de feestavond meer.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Daar kun je een ceremoniemeester gewoon instructies voor geven.
- Niet meer zo actief -
Bertiel

Bericht door Bertiel »

dat regelen wij allemaal zelf, inclusief foto locaties, met wie, etc.
Ceremoniemeester neemt die dag de zorg uit onze handen.
En zorgt dat het verloopt zoals wij willen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Valcke

Bericht door Valcke »

Uit enkele onderzoeken:

1. ~44% van de besmettingen vindt plaats vóórdat er klachten zijn. De besmettelijkheid is juist rond die tijd ook het grootst (vlak voor en op de eerste dagen van de klachten). De besmettelijkheid neemt daarna beduidend af.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ex ... ~a6ba32f4/

Bij dit eerste punt valt te melden dat RIVM-directeur Jaap van Dissel vanmorgen in de hoorzitting van de Tweede Kamer iets zei dat hier haaks op staat, namelijk dat uit onderzoeken in NL ziekenhuizen gebleken is dat besmettingen vóórdat er klachten zijn, nagenoeg niet voorkomen. (RIVM baseert hierop ook de stelling dat mondkapjes voor bv. kappers niets toevoegen mits personen geen klachten hebben.) Ik ben benieuwd welke onderzoekers het bij het rechte eind hebben! Het zijn namelijk totaal tegengestelde beweringen!

2. Uit Duitse studie in het dorpje Gangelt, één van de brandhaarden van de epidemie, blijkt dat ruim 20% van geïnfecteerde personen geen symptomen heeft. Ongeveer 15% van het dorpje is besmet. Het sterftecijfer van besmette personen bedroeg 0,37%.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/du ... ~a25655d2/

Deze cijfers zijn belangwekkend omdat overal verschillende cijfers circuleren over het aantal personen dat geen symptomen zou hebben, alsook over het sterftecijfer en immuniteit. Dit onderzoek uit Duitsland geeft m.i. nu een betere onderbouwing. Waarbij het sterftecijfer overigens naar verwachting aanzienlijk lager ligt dan in NL doordat in Duitsland er nauwelijks besmettingen zijn geweest in de verpleegzorg doordat daar van meet af aan beschermingsmiddelen zijn toegepast.
Hollander

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:
Nathanaël schreef:
De verplichtingen op de dag zelf vaak niet. Denk aan allerlei fotosessies en weet ik wat voor ongein aan planning op de feestavond meer.
Hier een familielid als ceremoniemeester gehad. Twee zelfs. Geen problemen, niet van hot naar her gesleept en géén ongein. Net zoals @Mannetje aangaf: instructies geven, of: goed overleg gehad.
Valcke

Bericht door Valcke »

Goede analyse op forumpagina RD: "Spook van groepsimmuniteit verlamt aanpak corona-epidemie".
Dat is precies wat gebeurd is afgelopen twee maanden.
Gevolg was helaas een halfslachtig beleid, 21 april nog bevestigd door een lid van het OMT die nog steeds beweerde dat het niet de bedoeling was het virus maximaal in te dammen, maar juist te laten "doorkabbelen" (nog steeds het idee van groepsimmuniteit).
Daarom is er afgelopen maanden ook nooit prioriteit gegeven aan testen.

Het is nu echt tijd om te kiezen voor maximaal indammen, waarmee het beleid veel effectiever kan worden.
Dat kan nog steeds vele mensenlevens sparen.
Wanneer het OMT en het kabinet blijft hinken op twee gedachten vrees ik de gevolgen bij een tweede golf.
Plaats reactie