Wij waren in Stuttgart gister en bezochten daar de gemeente van Pastor Kai Hoss.
Onlangs stond er een interview met hem in Terdege. Zijn opa was kampcommandant in Auschwitz.
Hij preekte over Romeinen 11.
Het was een goede en warme ontmoeting.
De middagdienst zouden we een Presbyterian Church bezoeken, die om 4 uur zou beginnen volgens de website. Toen we er om 5 voor 4 nog steeds met z'n tweeën zaten, hebben we toch maar even iemand geraadpleegd.
Wegens omstandigheden ging de dienst niet door, maar dat stond niet op de website.
Dus hebben we met onze eigen gemeente meegeluisterd. HC Zondag 7.
Getuigenis van Pastor Kai:
https://share.google/Jb2Kyt31btmIcVcHV[ ... 093d10.jpg[/IMG]
Hoe was je zondag [2]?
- Johann Gottfried Walther
Re: Hoe was je zondag [2]?
Je link werkt niet.helma schreef: ↑Gisteren, 08:36 Wij waren in Stuttgart gister en bezochten daar de gemeente van Pastor Kai Hoss.
Onlangs stond er een interview met hem in Terdege. Zijn opa was kampcommandant in Auschwitz.
De middagdienst zouden we een Presbyterian Church bezoeken, die om 4 uur zou beginnen volgens de website. Toen we er om 5 voor 4 nog steeds met z'n tweeën zaten, hebben we toch maar even iemand geraadpleegd.
Wegens omstandigheden ging de dienst niet door, maar dat stond niet op de website.
https://share.google/Jb2Kyt31btmIcVcHV[ ... 093d10.jpg
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
De preek over Zondag 7 was bijzonder. ‘s morgens over Jozua 20 de vrijstad. Totdat de hogepriester sterft. Wat een Evangelie!helma schreef: ↑Gisteren, 08:36 Wij waren in Stuttgart gister en bezochten daar de gemeente van Pastor Kai Hoss.
https://share.google/Jb2Kyt31btmIcVcHV[ ... 093d10.jpg[/IMG]
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bron: YouTube https://share.google/Jb2Kyt31btmIcVcHVJohann Gottfried Walther schreef:Je link werkt niet.helma schreef: ↑Gisteren, 08:36 Wij waren in Stuttgart gister en bezochten daar de gemeente van Pastor Kai Hoss.
https://share.google/Jb2Kyt31btmIcVcHV[ ... 093d10.jpg
-
aggieoudje
Nog even vorige week zondag 12 juli toen ging in de morgendienst ds. G.J. Anker bij ons voor.
Preek over Psalm 84
Thema: Verlangen en verwachten
Schriftlezing Psalm 84 en Filippenzen 1: 19 t/m 26
In de avonddienst ging Ds. D.J.W. Kok voor.
Preek over Handelingen 16: 25 en 30
En omstreeks middernacht baden Paulus en Silas en zongen lofzangen voor God. En de gevangenen luisterde naar hen.
en hij bracht hen naar buiten en zei: Heren, wat moet ik doen om zalig te worden?
Thema: De overwinning en het lijden van een gelovige
Schriftlezing Handelingen 16: 14 t/m 34
(Waarom ik deze zondag nog toch nog even benoem ook al zijn we al een week verder, omdat het echt een heel bemoedigende zondag was met 2 hele mooi preken. Het was de zondag voordat een goede vriendin van mijn ouders een operatie moest ondergaan en zij was zo bemoedigd door deze zondag. Alsof het zo was geleid door de Heere zei ze, ik mag in vertrouwen op Hem de operatie ingaan. Ze is ook organiste in onze gemeente en die zondagavond speelde ze nog en liet het orgel echt nog even spreken. Wanneer en of ze nog kan spelen weet ze niet al is de operatie gelukkig geslaagd!)
Gisterenochtend zondag 19 juli ging onze eigen predikant Ds. J.A.W. Verhoeven voor.(terug van vakantie en begonnen aan zijn laatste maanden als dienstdoend predikant)
Preek over Genesis 12: 1 De Heere nu zei tegen Abram: Gaat u uit uw land, uit uw familiekring en uit het huis van uw vader, naar het land dat Ik u wijzen zal.
Thema: Abram geroepen
1. Waaruit 2. Waardoor 3. Waarheen
Schriftlezing Genesis 11: 27 t/m 12: 4 en Hebreeën 11: 1 t/m 8
In de avonddienst ging Ds. J.J. ten Brinke voor.
Preek over Haggaï 1: 7 Zo zegt de Heere van de legermachten: Let aandachtig op uw wegen.
Thema: Bezin je op de ingeslagen weg
1. De aanleiding tot deze oproep
2. De vrucht van deze oproep
Schriftlezing Haggaï 1: 1 t/m 2:1
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ook wil ik nog vermelden dat ik de afgelopen tijd gekeken heb naar hele mooie en fijne prekenserie van Ds. W.J. Westland uit Katwijk aan Zee over Stefanus. Vooral de laatste 2 preken hebben indruk op mij gemaakt:
Zondagavond 5 juli in de Oude Kerk over de dood van Stefanus n.a.v. Handelingen 7: 59 En zij stenigden Stefanus, terwijl deze Jezus aanriep en zei: Heere Jezus, ontvang mijn geest.
Thema van deze preek: Een gebed voor elke dag
En vorige week zondag 12 juli 's morgens in de Oude Kerk over wat de dood van Stefanus teweeg bracht n.a.v. Handelingen 8: 4 Zij dan die overal verspreid waren, trokken het land door en verkondigden het Woord.
Thema van deze preek: Verstrooid en gezaaid
Preek over Psalm 84
Thema: Verlangen en verwachten
Schriftlezing Psalm 84 en Filippenzen 1: 19 t/m 26
In de avonddienst ging Ds. D.J.W. Kok voor.
Preek over Handelingen 16: 25 en 30
En omstreeks middernacht baden Paulus en Silas en zongen lofzangen voor God. En de gevangenen luisterde naar hen.
en hij bracht hen naar buiten en zei: Heren, wat moet ik doen om zalig te worden?
Thema: De overwinning en het lijden van een gelovige
Schriftlezing Handelingen 16: 14 t/m 34
(Waarom ik deze zondag nog toch nog even benoem ook al zijn we al een week verder, omdat het echt een heel bemoedigende zondag was met 2 hele mooi preken. Het was de zondag voordat een goede vriendin van mijn ouders een operatie moest ondergaan en zij was zo bemoedigd door deze zondag. Alsof het zo was geleid door de Heere zei ze, ik mag in vertrouwen op Hem de operatie ingaan. Ze is ook organiste in onze gemeente en die zondagavond speelde ze nog en liet het orgel echt nog even spreken. Wanneer en of ze nog kan spelen weet ze niet al is de operatie gelukkig geslaagd!)
Gisterenochtend zondag 19 juli ging onze eigen predikant Ds. J.A.W. Verhoeven voor.(terug van vakantie en begonnen aan zijn laatste maanden als dienstdoend predikant)
Preek over Genesis 12: 1 De Heere nu zei tegen Abram: Gaat u uit uw land, uit uw familiekring en uit het huis van uw vader, naar het land dat Ik u wijzen zal.
Thema: Abram geroepen
1. Waaruit 2. Waardoor 3. Waarheen
Schriftlezing Genesis 11: 27 t/m 12: 4 en Hebreeën 11: 1 t/m 8
In de avonddienst ging Ds. J.J. ten Brinke voor.
Preek over Haggaï 1: 7 Zo zegt de Heere van de legermachten: Let aandachtig op uw wegen.
Thema: Bezin je op de ingeslagen weg
1. De aanleiding tot deze oproep
2. De vrucht van deze oproep
Schriftlezing Haggaï 1: 1 t/m 2:1
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ook wil ik nog vermelden dat ik de afgelopen tijd gekeken heb naar hele mooie en fijne prekenserie van Ds. W.J. Westland uit Katwijk aan Zee over Stefanus. Vooral de laatste 2 preken hebben indruk op mij gemaakt:
Zondagavond 5 juli in de Oude Kerk over de dood van Stefanus n.a.v. Handelingen 7: 59 En zij stenigden Stefanus, terwijl deze Jezus aanriep en zei: Heere Jezus, ontvang mijn geest.
Thema van deze preek: Een gebed voor elke dag
En vorige week zondag 12 juli 's morgens in de Oude Kerk over wat de dood van Stefanus teweeg bracht n.a.v. Handelingen 8: 4 Zij dan die overal verspreid waren, trokken het land door en verkondigden het Woord.
Thema van deze preek: Verstrooid en gezaaid
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)