Misschien moet je dit maar terug nemen. Want je mag dan nog van mening zijn dat het de SGP om de macht gaat (wat m.i. totaal niet correct is) maar dat het om de 'centen' zou gaan is een grove insinuatie, die nergens op slaat.Wilhelm schreef:Ander schreef:Na de GBS nu de SGP die je gaat verlaten. Beetje goedkoop Wilhelm.Wilhelm schreef:Ik lees het al. Helaas heeft de CU hatende Spruijt meer invloed binnen Christelijk NL dan dat ik hoopte...
Liever PVV dan CU. Als dat werkelijk de koers van de SGP wordt zijn ze iig een lid kwijt...
.
Totaal geen vergelijk, en dit vind ik werkelijk een goedkope manier om het debat aan te gaan.
Het gaat om het punt van strategisch stemmen. In de spannende strijd tussen Bos en Balkenende vond rechts SGP het onverantwoord om ten koste vd SGP te kiezen voor een gereformeerde premier. En een paar jaar later blijft er van die principes niets meer over. Daar gaat het me om.
En zie de door Spruijt beinvloede postings van Luther, er is inmiddels zon haat tegen onze medechristenen van de CU dat we liever met seculieren samenwerken. Dat vind ik een verschrikkelijke ontwikkeling. Wat we de CU drie jaar geleden verweten doen we nu net zo hard zelf.
Voor de show gaat de SGP stem nog naar de zich nog steeds christelijk noemende CDA, maar indirect is het gewoon een VVD stem. Maar ach blijkbaar zijn dat onze broeders geworden ten koste vd CU.
En het verwijt richting CU ? Natuurlijk liggen daar fouten. Maar laat ons dan de eerste stap zetten door te buigen en onze goedwillendheid betonen.
Maar goed dit zal allemaal wel weer veel te links klinken. Want harde centen en macht daar draait het uiteindelijk allemaal om.
En verder vind ik het vergelijk met Balkenende vergezocht. Toen had men elke stem hard nodig om misschien een derde zetel te halen. Die stemmen die van de SGP naar Balkenende gegaan zouden zijn, hadden de doorslag niet eens kunnen geven (ik meen trouwens dat Luther toen overwoog CDA te stemmen). Nu is er al door de burger gestemd, de SGP zou op een zetel uitkomen en de reststem ging naar het CDA (niet naar de VVD, ook niet indirect naar de VVD, maar naar het CDA). Dat om in ieder geval deze regering niet ten val te brengen omdat het alternatief paars plus is. En dat wil je echt niet. Verder heeft de CU ook niet echt aardig gedaan in Zeeland, richting de SGP. Dat heeft de SGP een zekere (rest)zetel gekost. De SGP heeft wel door lijstverbindingen de CU verschillende zetels toegeschikt (Utrecht, Noord-Holland). En was het niet de CU dat in het kabinet zat dat het onmogelijk heeft gemaakt om lijstverbindingen te hebben in de Eerste Kamer?!